Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun ei enää viihdy ystävien kanssa?

Vierailija
16.05.2016 |

Ongelmani on, etten koe enää yhteyttä ystäviini tai nauti heidän seurastaan. Oikeastaan jos olen ihan rehellinen, en enää pidä heistä. Oloni on aina hyvin raskas tapaamisten jälkeen ja olen jatkuvasti stressaantunut kun pitäisi vastata kasaantuvan viesteihin ja puheluihin, mutta en halua. Usein mietin että olisin mielummin vaikka yksinäinen erakko, kuin väärässä seurassa.

Mutta miten jättää ystävät jotka ovat olleet elämässä monia vuosia? Jotka pitävät minua sydänystävänä ja läheisenä ihmisenä, jonka olemassaoloon voi luottaa? Miten voin kertoa, etten ihan oikeasti vain jaksa enää? En haluaisi loukata, mutta olen kasvamassa niin erilaiseksi ihmiseksi ettei minua enää kiinnosta samat asiat kuin ennen. Olisiko muutto vieraalle paikkakunnalle ratkaisu? Vai voiko ystävät tuosta noin vain jättää ja jatkaa samaa elämää, mutta vain yksin?

Minulla on tästä jatkuvasti todella huono omatunto ja tunnen olevani umpikujassa. Olen normaalisti hyvin kärsivällinen, empaattinen ja ystävällinen ihminen mutta jonkinlainen raja on tullut vastaan. En halua että minusta pidetään tai että minuun otetaan yhteyttä enää. :(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistä eroonpääseminen on aina paljon helpompaa kuin uusien saaminen. Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
22/24 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria riittää hyvin, nähdään silloin kun sopii.

Elämäntilanne muuttuu ja myös me ihmiset.

Kelpaan tälläisenä kun olen, en extra super-hyper

Hyvänä ihmisenä joka vaan hymyilee ja myötäilee. Pitää vaan opetella sanomaan ei.

Mitään lässytystä ei kaipaa yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalinen ja tykkään viettää aikaa hyvien ystävien kanssa kun se tuo hyvää mieltä ja kaikilla on kiva. Silti elämäni varrella olen joutunut poistamaan muutaman ystävän elämästäni, kun käytös muuttui enemmänkin hyväksikäytöksi. Nyt olen pitänyt etäisyyttä ystävään, jonka käytös muuttunut. Lapsen saaminen voi muuttaa näköjään ihmistä ja ihmisen henkilökohtaiset ongelmat. Vaikka toivoisi, ettei niitä ongelmia tuoda ystävyyssuhteisiin tai ettei toista ihmistä pidetä likasankkona, johon voi purkaa ongelmansa. Eli jos ystävyyssuhteet alkavat tuottaa enemmänkin huonoa oloa pitkässä juoksussa, niin miettisin liukenemista sellaisten 'ystävien' piiristä ja etsisin uusia ystäviä. Älykäs ihminen näkee käytöksensä ja ymmärtää hyvän ystävyyden merkityksen.

Vierailija
24/24 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parinkin "ystävän" kanssa sellanen fiilinki et ollaa kasvettu erillemme.. tai ehkä ollaan alusta asti oltu erilaisia? mutta toinen ei välttämättä aisti sitä? Ja joskus ei osata antaa tilaa ja ottaa etäisyyttä, niin että toisen olisi mahdollista asiallisesti ottaa etäisyyttä, vaan viestitellään loputtomasti vaikka toinen ei vastaa aktiivisesti viesteihin..