Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja! Onko työpaikallasi huono ilmapiiri ja jos on, niin mistä luulet sen johtuvan?

Vierailija
16.05.2016 |

Paljon olen kuullut ihmisten aiheesta puhuvan. Todella moni epäilee syyksi naisvaltaisuutta. Onko näin? Eikö aika moni muukin työpaikka (esim. joku naistenvaatekauppa) ole naisvaltainen ala. Onko niissäkin yhtä kammottavaa olla töissä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin haluaisin tietää. Omasta kokemuksesta kaupungin siivouspalveluissa oli erittäin huono ilmapiiri. Kyllä veikkaan naisvaltaista alaa, yksi kunnon selkään puukottaja ja soppa oli valmis...

Vierailija
2/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todella hyvä ilmapiiri. :) Kaikki naisia. Töihin on aina kiva mennä juurikin työkavereiden takia. Itse työ on välillä rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömyys, se on se syy. Mutta ei sivistystä voi oppia, jos ei sitä näe, koe tai kukaan ei sitä opeta. 

Ei yksi mätämuna pilaa ilmapiiriä lopullisesti, se vaatii useamman.

Vierailija
4/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on todella hyvä ilmapiiri. :) Kaikki naisia. Töihin on aina kiva mennä juurikin työkavereiden takia. Itse työ on välillä rasittavaa.

Kerrotko vielä missä olet töissä?

Vierailija
5/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mahtava työilmapiiri. Syynä se, ettei joukosta löydy ketään, joka olisi negatiivinen ja työhönsä totaalisesti leipääntynyt, ei ketään besserwisseriä yrittäisi pönkittää omaa egoaan esim. vastaamalla kurjasti keltanokkien kysymyksiin, ei ketään mielenä pahoittajaa. Kaikkia kohdellaan tasapuolisesti ja kaikki otetaan hyvin vastaan, alunperin opiskelijanakin koin heti kuuluvani joukkoon. Tiedän ettei näin ole monellakaan osastolla ja olen kyllä niin iloinen, että meillä on näin mahtava meininki!

Vierailija
6/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja jokaisessa työpaikassani (neljä eri paikkaa) on ollut enemmän ja vähemmän huono ilmapiiri. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että hoitoalalla on usein huonoja ja kouluttamattomia esimiehiä, jotka eivät ole kiinnostuneita kiinnittämään huomiota kyseisiin asioihin. Yksityisissä työpaikoissahan usein panostetaan paljon siihen yhteishenkeen. Hoitoalalla saa toimia kaiken maailman idiootit, jotka terrorisoivat muita ja tekevät työnsä huonosti. Jos kerran saa hoitoalalla vakipaikan niin koskaan et joudu lähtemään.

Vierailija
7/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa huono johtajuus luo huonon ilmapiirin. Monet esimiehet ovat koulutukseltaan sairaanhoitajia, joten ei osata johtaa osastoa tai yksikköä. Henkilöstöä kohdellaan epätasa-arvoisesti. Loma-ajat ovat klassinen esimerkki. Monessa yksikössä olen nähnyt esimerkiksi, että muut laittavat lomatoiveensa kuten on sovittu ja mahdollisesti. Mieshoitaja sitten vie omat lomatoiveensa listan ohi ja saa aina heinäkuun vapaaksi. Tämä on siis nähty parissakin työpaikassa. Osa alaisista kuuluu esimiehen sisäpiiriin, joten heillä on mahdollisuus vaikuttaa asioihin enemmän kuin muilla, vaikka periaatteessa kaikki ovatkin samanarvoisia.

Vierailija
8/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toissa eraassa koulussa (ulkomailla kyllakin) ja tyotehtaviini kuuluu konsultointitehtavat, henkilokunnan koulutus ja muu omaan alaani liittyva. Tama tyopaikka on vain valiaikainen ratkaisu, koska vannoin kautta kiven ja kannon etten enaa ikina tulisi samanlaisissa kouluissa tyoskentelemaan. Koen naisvaltaiset tyopaikat todella ongelmaisina... Suosikkityopaikkani ovat olleet sellaisia, joissa henkilokunta koostuu eri-ikaisista, -varisista ja -kielisista miehista ja naisista.

Naisvaltaisilla aloilla on usein selkaanpuukotusta (viimeisimpana esimerkkina minun nimellani lahetetty sahkoposti eraasta ns. avoimesta sahkopostiosoitteesta tiettyyn projektiin liittyen. Lahettaja tosin deletoi taman postin, mutta nain sen ajoissa ja otinkin asian esille hanen kanssaan), yleista nalvimista, juoruilua ja ihmeellista henkilokohtaisuuksiin menemista. Esimerkkina juuri tallaiset kokousten jalkeen sanotut "Ma oon vahan miettinyt, etta mita sina oikein tarkoitit silla kun sanoit X" (siis etta palautteen antaminen tai tyotehtavan yhdessa miettiminen on jotenkin henkilokohtaista). Miesten kanssa mulla ei ole tallaisia ongelmia ollut, erimielisyyksia joskus, mutta ne on selvitetty puhumalla.

Ikava kylla ongelmallisimmat naiset ovat olleet n. 45-vuotiaista ylospain. Tama pelottaa minuakin, etta tuleeko mustakin sellainen kauhea korppikotka kun ikaa tulee lisaa! Toivottavasti ei. Olen mennyt vahan toiseen suuntaan, esim. uudet tulokkaat yritan tehda mahdollisimman tervetulleiksi, pysyttelen ryhmajuoruilun aikana hiljaa yms.

Vierailija
9/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä missä olet töissä?

Aika pienessä vanhainkodissa.

Vierailija
10/10 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset myös käyttää enemmän aikaa sen miettimiseen millainen työpaikan ilmapiiri on. Ilmapiiriin vaikuttaa välittömästi jos joku on väsynyt tms. heti on naisia jotaka analysoivat tilannetta ja käyttävät aikaa siihen johtuuko toisen huonotuulisuus minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi