Suomessa pitäisi olla parisuhdevälittäjiä (matchmaker), niin useampi yksinäinen löytäisi itselleen puolison
Ei mitään deittisivuja, joista saa hakemalla hakea sopivaa ehdokasta - ja vastauksia tulee vanhempien ikäisiltä tai perversseiltä.
Tiedot ja toiveet välittäjälle, joka etsii rekisteristään sopivia vaihtoehtoja. Pari tapaa ja juttelee. Jos toinen ei tunnu ajatuksiltaan ja olemukseltaan sopivalta, niin tapaa seuraavan henkilön jne.
Maksaisin mielelläni hyvälle välittäjälle, joka etsisi juuri minulle sopivan parisuhteen. Pidän älykkäistä, huumorintajuisista, uskollisista, matkustamista harrastavista ja museoista ja kasvitieteellisistä puutarhoista kiinnostuneista miehistä. Ideaalimies on ikäiseni, mielellään vaaleahiuksinen, puhdas ja pitää liikunnasta.
Kiinnostaisiko jotain palstalaista kyseinen tehtävä? Kysyntää olisi varmasti.
Kommentit (52)
Hyvä idea. Itselleni kelpaisi myös järjestetty avioliitto ja niillehän on samanlaisia välitystoimistoja kaukomailla.
Paljon parempi tapa tutustua tuollainen kuin kahlata nettideittejä läpi ja saada inhottavia viestejä vanhoilta miehiltä.
Laskepa huviksesi, kuinka iso asiakaskunta pitäisi olla, jotta tuolla voisi elättää itsensä, ja mikä on todennäköisyys että Suomesta a) löytyisi riittävästi maksavia asiakkaita ja että b) olisi pienintäkään todennäköisyyttä, että heidän keskuudestaan löytyisi toisilleen sopivia pareja siinä määrin, että toimintaa kehtaisi edes markkinoida.
Ihan mutu-pohjalta arvelen, että jotta sinulle löytyisi vaalea, huumorintajuinen, oikean ikäinen, liikunnasta ja kasvitieteellisistä puutarhoista pitävä matkustelua harrastava mies, jonka kanssa myös kemiat kohtaisivat JA joka etsisi juuri sinun kaltaistasi naista, niin miespuolisia asiakkaita pitäisi olla tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia.
Listat menevät yleensä aina metsään... niin tuokin.
Minusta huumorintaju, liikunta ja kasvitieteellisistä puuharhoista pitäminen ovat vähän ristiriidassa keskenään. Tai jos ei nyt ristiriidassa, niin ainakin vaikeasti sovitetavissa samaan persoonaan.
Olisi naisten kannalta ainakin turvallinen ja miellyttävä tapa tutustua miehiin. Tosin en tiedä estäisikö tuokaan esim. seksiviestien lähettämistä tai muuta epätoivottua...
Onhan noita palveluita muualla maailmassa, miksei sitten Suomessakin. Miksi et ap itse perusta tuollaista palveluyritystä?
En ole sopiva henkilö tuollaiseen tehtävään. Mielestäni yritys voisi hyvinkin toimia. Ei vastaajien tarvitsisi olla vain suomalaisia, vaan seuraa voisi etsiä kauempaakin.
Miehetkin löytäisivät ne venäläiset naisensa. :)
Ap
Olen itse pohtinut tämän tyyppisen konseptin perustamista sekä muutamaa lisäpalvelua siihen oheen (joo, heh heh, tiedän mitä mieleenne tulee :D), mutta ei siitä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta huumorintaju, liikunta ja kasvitieteellisistä puuharhoista pitäminen ovat vähän ristiriidassa keskenään. Tai jos ei nyt ristiriidassa, niin ainakin vaikeasti sovitetavissa samaan persoonaan.
Kuinka niin? Minä ainakin tunnistin itseni heti ap:n toivelistasta. Ainoana vain se, että olen itsekin nainen. Ehkä pitäisikin ruveta kalastelemaan kumppania naisista. Ei pidä lähteä merta edemmäs kalaan, niinhän sitä sanotaan ;D
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kasvitieteellisessä puutarhassa voi kävellä ja kertoa vitsejä. Esimerkiksi suosikkini eli makaaberin hiirivitsin.
Ap
Pitäis olla silleen että tarviis maksaa vasta sitten jos oikeesti saa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Minä ainakin tunnistin itseni heti ap:n toivelistasta. Ainoana vain se, että olen itsekin nainen. Ehkä pitäisikin ruveta kalastelemaan kumppania naisista. Ei pidä lähteä merta edemmäs kalaan, niinhän sitä sanotaan ;D
Hehee! Voisi olla helpompaa olla lesbo, koska samat asiat usein kiinnostavat. Naiset ovat kauniita, mutta he eivät kiinnosta minua seksuaalisesti.
Ap
No onhan noita. Senkun vain googlaat. Mutta Suomessa tuo ei ole niin suosittua ja pieni väestö (vähän asiakkaita), joten chäänssit saada yhtäkään matchia, saati oikeasti hyvää, on pienet. Netissä se on vain paljon halvempaa ja helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pohtinut tämän tyyppisen konseptin perustamista sekä muutamaa lisäpalvelua siihen oheen (joo, heh heh, tiedän mitä mieleenne tulee :D), mutta ei siitä sen enempää.
Perusta!
Alku voi olla netissä, jossa täytetään toiveita siitä, mitä on etsimässä. Tärkeimpiä kohtia voi merkitä.
Minä haluan älykkään ja uskollisen miehen. Pettäminen on mielestäni loukkaavaa, koska olen itse uskollinen. Voin käydä museoissa ystävieni kanssa tai yksin, samoin kasvitieteellisissä puutarhoissa.
Ap
Yks työtön nainen joka ei poistu ikinä kotoaan ja jonka kanssa voisin hiimata kotona joutilaana. Ei nykyisistä palveluista löydy millään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehee! Voisi olla helpompaa olla lesbo, koska samat asiat usein kiinnostavat. Naiset ovat kauniita, mutta he eivät kiinnosta minua seksuaalisesti.
Ap
Vois tulla myös riitaa kumpi loisii kumman lompakolla.
Sovinistinen heitto, mutta naurahdin kuitenkin.
Ensitreffit alttarilla
Laita hakemus vetämään seuraavalle tuotantokaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta!
Alku voi olla netissä, jossa täytetään toiveita siitä, mitä on etsimässä. Tärkeimpiä kohtia voi merkitä.
Minä haluan älykkään ja uskollisen miehen. Pettäminen on mielestäni loukkaavaa, koska olen itse uskollinen. Voin käydä museoissa ystävieni kanssa tai yksin, samoin kasvitieteellisissä puutarhoissa.
Ap
Älykäs ja uskollinen vielä helppoo löytää. Entäs ne tulot tai koulutuksen yhteensopivuus. Sehän se nykyajan ongelma todellisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta!
Ap
Näistä lyhyistä viesteistäkin huomaa, että ihmisillä on monesti sekaisin asioiden tärkeydet kun paria etsitään. Ensilistassa oli uskollisuus, huumorintaju, hiusten väri ja kasvitieteeliset puutarhat samanarvoisina kriteereinä, ja kun ap hieman pohti, niin jo löytyi niitä oikeasti tärkeitä juttuja tuosta puurosta. Oletan, että match makereiden sijaan jonkinlaiset parisuhteen etsimis- ja deittailukurssit saattaisivat kannattaa. Ihmiset ovat vähän hukassa kaikkien oletustensa ja unelmiensa kanssa, millaista parisuhde arki on, mihin kannattaa parinvalinnassa paneutua, millainen minun persoona on, minkäluontoisen kanssa voisin sopia hyvin yhteen. Kuinka elää parisuhteessa, meillä parisuhdetaidot ei ole kovin hääppöiset. Tossa oikeasti markkinarakoa psykologeille, pistäkää firma pystyyn. Erosta selviäiseenhän käydään jo kursseja, miksi sei pariutumiseen? Eikä ajatus ole outo, eikö esim. katolinen kirkko ole vanhastaan järjestänyt avioliittokursseja, tosin niitä kävi naimisiin aikovat pariskunnat.
Siinä bisnesidea. Ei muuta kuin toteuttamaan.