Suomessa pitäisi olla parisuhdevälittäjiä (matchmaker), niin useampi yksinäinen löytäisi itselleen puolison
Ei mitään deittisivuja, joista saa hakemalla hakea sopivaa ehdokasta - ja vastauksia tulee vanhempien ikäisiltä tai perversseiltä.
Tiedot ja toiveet välittäjälle, joka etsii rekisteristään sopivia vaihtoehtoja. Pari tapaa ja juttelee. Jos toinen ei tunnu ajatuksiltaan ja olemukseltaan sopivalta, niin tapaa seuraavan henkilön jne.
Maksaisin mielelläni hyvälle välittäjälle, joka etsisi juuri minulle sopivan parisuhteen. Pidän älykkäistä, huumorintajuisista, uskollisista, matkustamista harrastavista ja museoista ja kasvitieteellisistä puutarhoista kiinnostuneista miehistä. Ideaalimies on ikäiseni, mielellään vaaleahiuksinen, puhdas ja pitää liikunnasta.
Kiinnostaisiko jotain palstalaista kyseinen tehtävä? Kysyntää olisi varmasti.
Kommentit (58)
Mietin vaan kuinkahan usein siellä kasvitieteellisessä puutarhassa jaksaa käyskennellä? Varmaan täytyy ainakin useamman kerran kuukaudessa, jos sen listaa harrastukseksi ja kiinnostuksen kohteeksi. Mä ajattelen, et voi olla kiinnostunut kasveista mut ei ole käynyt mielessä et se rajautuisi just vaan yhteen paikkaan.
Olen ajatellut perustaa match making palvelun
-itse ollut onnellista parisuhde elämää noin 8v. Mutta sitä ennen sinkkuna 14 vuotta.
Onnistuisikohan se silleen että tekis match maker profiilin tinderiin, ja välittäisin nyt aluksi noita ikisinkkukavereitani🤭. Fiksuja, kauniita naisia jotka ei vaan löydä sitä oikeaa. Ja miksi? Koska ne mun mielestä valitsee aina niin outoja tyyppejä, tai pelästyy alkuvaiheen jotain väärinkäsityksiä ja vieheltää pelin poikki.
Olihan Suomessa ennen muinoin puhemiehiä. Silloin löydettiin hyvin puoliso. Rengit ja piiat löysivät ihan itse. Mikä ihmeen matchmaker, kyllä suomeksi kuulostaa paremmalta "puhemiespalvelu". Onko Suomessa jossain speeddating-palvelu, eikö sinne kannata mennä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta huumorintaju, liikunta ja kasvitieteellisistä puuharhoista pitäminen ovat vähän ristiriidassa keskenään. Tai jos ei nyt ristiriidassa, niin ainakin vaikeasti sovitetavissa samaan persoonaan.
Mitä vaikeaa tuossa nyt on ainakaan naisena. Mulla on paljon muitakin kiinnostuksenkohteita! Monet miehet kyllä tuntuvat olevan aikamoisia tylsimyksiä. Eivät ole kiinnostuneita kuin muutamasta jutusta ja kaikki muu on outoa/pelottavaa/vaivalloista/tyhmää.
Ei pitäisi. Samaa paskaa sellanen bisnes on kuin deittisovellukset.
Ei se parisuhde ole mikään onnen tae.
Onko välittäjän vastuulla, jos puoliso ei miellytä tai on vaikkapa väkivaltainen? Ihme ihmiskauppaa ehdottelet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta huumorintaju, liikunta ja kasvitieteellisistä puuharhoista pitäminen ovat vähän ristiriidassa keskenään. Tai jos ei nyt ristiriidassa, niin ainakin vaikeasti sovitetavissa samaan persoonaan.
Mitä vaikeaa tuossa nyt on ainakaan naisena. Mulla on paljon muitakin kiinnostuksenkohteita! Monet miehet kyllä tuntuvat olevan aikamoisia tylsimyksiä. Eivät ole kiinnostuneita kuin muutamasta jutusta ja kaikki muu on outoa/pelottavaa/vaivalloista/tyhmää.
Tai sitten luulet itse olevasi kiehtovakin ihminen
Paska idea. Vaikka olisi kuinka täydellinen paperilla, kemiaa ei välttämättä ole yhtään. Sitä voi olla yllättävästi sellaisen kanssa, joka ei yhtään vastaa omassa päässä kehittelemääsi haavekuvaa.
Ei taida tuollaiset yritykset Suomessa menestyä, liian pieni maa, jotta riittäisi asiakkaita.
https://www.epressi.com/tiedotteet/perhe/sinkuille-suunnattu-henkilokoh…
Montako sataa ap maksaisi tuosta palvelusta? Kympin kuukausimaksulla ei selviä.
Vierailija kirjoitti:
Match Makerit ei toimi koska naisilla on ihan liian paljon odotuksia ja standardeja. Maailmassa ei vain ole sellaisia miehiä jotka kelpaavat naisille. Pitäisi olla pitkä, komea, korkeasti koulutettu, valmis kasvattamaan jonkun toisen lapsia, on hyvä isä ja aviomies, iso kalu. Ja sitten tämän miehen pitäisi vielä olla sinkku ja käyttää jotain match making palveluita
Jep, kaikilla meillä palstan naisilla on pitkä, komea, korkeasti koulutettu, isomunainen mies.
Kyllä ne aidot suhteet (niin ystävä kuin pari) syntyy ihan sattumalta. Pakottamalla tai varta vasten etsimällä ei tule yhtään mitään
Match making palveluita käyttävät vain heikkolaatuiset miehet ja yksinäiset naiset. Naiset odottaa miehen olevan top 10% mutta tarjonta on huonoa laatua eikä kelpaa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Match Makerit ei toimi koska naisilla on ihan liian paljon odotuksia ja standardeja. Maailmassa ei vain ole sellaisia miehiä jotka kelpaavat naisille. Pitäisi olla pitkä, komea, korkeasti koulutettu, valmis kasvattamaan jonkun toisen lapsia, on hyvä isä ja aviomies, iso kalu. Ja sitten tämän miehen pitäisi vielä olla sinkku ja käyttää jotain match making palveluita
Jep, kaikilla meillä palstan naisilla on pitkä, komea, korkeasti koulutettu, isomunainen mies.
Itse valitsette miehenne, eikä sille valituksen määrälle näy loppua!
Miten se välittäjä voi taata että miesehdokaa on uskollinen? Ei kai miehet kaikille mainosta, että ovat pettäneet aiempia kumppaneitaan ja meinaavat pettää jatkossakin.
Olen lukenut muutamankin tällaisen ex-matchmakerin avautuvan, että on mahdotonta löytää (nais)asiakkaiden toiveiden mukaista matchia. Ja sitten jos nämä tuovat jonkun kriteerit täyttävän ehdokkaan näytille, niin ulkonäkö ei ole mieleinen.
Ymmärrän kyllä että tällainen korkeat kriteerit omaava nainen haluaisi ulkoistaa työlään neulan etsimisen heinäsuovasta, mutta ei se kriteerit täyttävien ihmisten määrä lisäänny yhtään etsijää vaihtamalla.
Ja monilla ihmisillä on pariutuminen kannalta melko absurdeja toiveita tyyliin: Haluan että mies tulee ja asettaa krysanteemin kukan vasemman korvan taakse jalavapuun juurella. Muuten kyseessä ei ole hänen unelmiensa mies. Tään pitää toki tapahtua spontaanisti niin, että tällä unelmien miehellä ole mitään hajua tästä toiveesta. Ehkä "vähän" karrikoitu esimerkki, mutta olen huomannut monesti että tilastotiede ei ole näissä ympyröissä suuressa huudossa.
Heh mä vähän veikkaan että kukaan ei tuollaiseen leikkiin lähtisi mukaan. Eiköhän suurin osa sinkuista ole sinkkuja ihan siksi ettei ne nyt vaan tarvitse ketään kun sinkkuna pärjää myös hyvin?
Ennen vanhaa sitä vastakkaista sukupuolta tarvitsi koska silloin oli sukupuoliroolit läsnä yhteiskunnassa mutta nykyään niitä ei ole joten onko seksi vai raha syynä sille että ihmiset pariutuu?
Minä miehenä olen ikisinkku ja minulta onnistuu kaikki kotityöt ja käyn myös töissä eli elätän itseni myös, osaan myös ommella napin kiinni housuihin koska opettelin sen taidon myös :D
Välillä sitä mietin että olenko liian itsenäinen koska pärjään yksin varsin hyvin mutta sitä seksiä kyllä haluaisin useammin... onneksi oma käsi antaa myös hyvin nautintoa.
M32
Suomessa on sinkkuja yli 18 vuotiaita varmaan joku 1-2 miljoonaa, pitäisikö heidät kaikki pakottaa vaikka napakymppi ohjelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten se välittäjä voi taata että miesehdokaa on uskollinen? Ei kai miehet kaikille mainosta, että ovat pettäneet aiempia kumppaneitaan ja meinaavat pettää jatkossakin.
Mietin aivan samaa. Ap tuntuu etsivän jonkinlaista parisuhdetakuuta ja vakuutusta.
Olipas hyvä kirjoitus. Olen just miettinyt tän palstan deittikirjoituksia lukiessa, ovatko kirjoittajat kokemattomia parisuhteissa vai kokeneita. No yleensä, jos ollaan "ikisinkkuja" niin se tosiaan kirjoitetaan, mutta ihmettelen mikäli pitkään parisuhteessa olleilla on näitä listoja kuten mainitsit.
Hyvin todennäköisesti melkein jokainen etsii uskollista puolisoa eli tarvitseeko sitä edes mainita, mielestäni ei. Turhaa jargonia sanon minä. Parisuhteessa mun mielestä tärkeitä ominaisuuksia on ja näitä tuodaan harvoin esille.
- Ristiriitojen selvittämiskyky. Millainen ihminen on riitatilanteessa, sopeutuuko tilanteisiin, joissa ollaan eri mieltä.
- Huumorintaju ja millainen se on. Kaikki vaan puhuvat "olen huumorintaju" ja se ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Monthy Python on huumoria, Kummeli on huumoria, Putous on huumoria, Finnish Nightmare on huumoria, pieruhuumoriakin löytyy. Kaikki ihmiset eivät "ymmärrä" sarkasmia.
- Seksualisuus. Oikeasti miksi asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimiä. Jos treffiprofiilissa mainitsee sanan seksi, leimautuu hulluksi seksipervoksi joka haluaa vaan seksiä. Tämä on oikeasti tärkeä koossa pitävä voima parisuhteessa tai sitten erottava tekijä.
- Arvomaailma. Tätäkin voisi aina avata hiukka paremmin. Itse pidän arvoja tärkeämpänä kuin luonnetta.
- Miten toimii parisuhteessa ja millaista parisuhdetta haluaa. Tasa-arvoinen parisuhde vai hieman konservatiivisempi. Onko tottunut puhumaan asioista avoimesti puolison kanssa vai kaverien kesken. Siivoaako, tekeekö ruokaa, entä rahankäyttö. Tärkeitä juttuja, mut harva tuo yleensä ilmi.