Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroaisitko, jos olisit minä? Piiitkä juttu.

Vierailija
16.05.2016 |

Kuvittele olevasi 18-v, joka seurustelee 21-vuotiaan kanssa. Kutsutaan seurustelukumppania nyt vaikka Joniksi. Parisuhdetta takana vähän päälle kolme vuotta, josta avoliitossa viime syksystä lähtien.

Parisuhteen alussa kaikki oli ok, mutta ensimmäinen vuoden jälkeen on ollut ongelmia.

Ongelmia ovat mm.:

- Joni ei ole kahteen vuoteen käynyt kunnolla koulussa. Joni opiskelee amiskassa ja tarkoituksena olisi valmistua v.2017. Kuitenkin nyt lukuvuotena 2015-2016 Joni ei ole elokuun jälkeen ollut koulussa ainuttakaan kokonaista viikkoa, vaan on lintsannut paljon. Todella paljon. Tänä vuonna Joni on käynyt koulussa yhteensä alle viitenä päivänä ja nyt on toukokuu. On mahdollista, että Joni erotetaan tässä kuussa koulusta.

- Jos (ja kun) Joni erotetaan koulusta, niin Jonin tuki, kuntoutusraha, ilmeisesti lopetetaan, joten kaikki jäisi sinun maksettavaksi. Sinä saat tukea 480e ja asumistuki on n.230e, eli yhteensä 710e. Siitä 500e menee vuokraan ja noin 50e/kk laskuihin (+ Jonin puhelinlasku). Sinun bussikortti on 40e, mikä on pakollinen koulumatkan takia. Jäljelle jää 120e, mistä sinun pitäisi saada maksettua ruuat, hygienia, vaatteet, pienet hankinnat, lääkkeet, Jonin bussikortti (jos tarvitsee sitä) ja ylipäänsä kaikki, mitä voisit tarvita.

- Joni sotkee. Roskat jäävät siihen, minne ne heitetään. Likaiset tiskit kertyät tietokonepöydälle. Jos jotain tippuu lattialle, niin se myös jää siihen niin pitkään, että itse nostaisit/siivoisit sen pois. Joni ei myöskään pese pyykkiä, ikinä. Imuroi ja laittaa roskat joskus roskiin, mutta niistäkin tarvitsee sanoa monta kertaa ja siitä huolimatta mitään ei välttämättä tapahdu.

- Joni ei oikeastaan tee muuta, kuin pelaa. Ja pelaa. Ja pelaa. Syö jotain, yrittää ehdotella seksiä ja pelaa lisää.

- Parisuhde on alkanut tuntumaan kämppissuhteelta.

Parisuhteen hyvät puolet?
+ Seksi
+ Sinulla olisi yhä jotain tunteita Jonia kohtaan
+ Laskut ja vuokra menee puoliksi (ainakin toistaiseksi siihen asti jos ja kun Joni erotetaan koulusta)

Mielipiteitä. Eroaisitko? Miksi? Jos et, niin mitä yrittäisit tehdä? Vai tekisikö mitään?

Haluaisin näkökulmia omaan tilanteeseeni, vaikka lopullisen päätöksen parisuhteestani teenkin itse.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy päätöksessäsi, äläkä usko uusiin lupauksiin. Hetkeksi "kunnostautuu" ja "kaikki muuttuu taas paremmaksi". No ei muutu! Ei ole Jonillekaan hyväksi hyysääminen, vaan tajunta siitä, että ei ole enää "äiti" paikalla huolehtimassa, vaan joutuu ihan itse tekemään töitä oman elämänsä eteen. Jos ei pysty, sosiaalit auttaa.

Nyt, kun vihdoin ja viimein sain oikeasti lähdettyä pois yhteisestä kodista, niin en usko enää sortuvani Jonin lupauksiin. Niin paljon Joni on luvannut mitään pitämättä, enkä jaksa enää uskoa enää niihin. Olen kyllä neuvonut Jonille mistä saa apua yms (ja kirjoitinpa ohjeet pesukoneenkin käyttöön, joutuu/pääsee ensimmäistä kertaa meidän suhteen aikana pesemään omat pyykkinsä), että täysin tyhjän päällä Joni ei ole.

Mutta tosiaan. Tuntuu oudolta, että pystyn hengittämään ja rentoutumaan nyt, kun Joni ei ole vieressä vahtimassa.

Menen nyt nukkumaan, öitä av.

Ap

Vierailija
102/104 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän vaiheessa Joni sitten voi osoittaa kunnostautuneensa (sinä nro 100)? Ymmärrän ap:ta ja että varmasti tässä tilanteessa paras ratkaisu. Itse olen kuitenkin joutunut käymään samantyyppisen eron kuin Joni (sillä erolla etten ole mt-potilas), joten sympatiaa löytyy siihen suuntaan jonkin verran. Naisilla on monesti aivan uskomattomat vaatimukset joita kukaan normaali mies ei pysty täyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy päätöksessäsi, äläkä usko uusiin lupauksiin. Hetkeksi "kunnostautuu" ja "kaikki muuttuu taas paremmaksi". No ei muutu! Ei ole Jonillekaan hyväksi hyysääminen, vaan tajunta siitä, että ei ole enää "äiti" paikalla huolehtimassa, vaan joutuu ihan itse tekemään töitä oman elämänsä eteen. Jos ei pysty, sosiaalit auttaa.

Nyt, kun vihdoin ja viimein sain oikeasti lähdettyä pois yhteisestä kodista, niin en usko enää sortuvani Jonin lupauksiin. Niin paljon Joni on luvannut mitään pitämättä, enkä jaksa enää uskoa enää niihin. Olen kyllä neuvonut Jonille mistä saa apua yms (ja kirjoitinpa ohjeet pesukoneenkin käyttöön, joutuu/pääsee ensimmäistä kertaa meidän suhteen aikana pesemään omat pyykkinsä), että täysin tyhjän päällä Joni ei ole.

Mutta tosiaan. Tuntuu oudolta, että pystyn hengittämään ja rentoutumaan nyt, kun Joni ei ole vieressä vahtimassa.

Menen nyt nukkumaan, öitä av.

Ap

Hieno homma! Ja ethän sinä ole hylännyt, vaan tehnyt hyviä ratkaisuja! (Öitä!)

Vierailija
104/104 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka asumista Jonin kanssa. Minulle kävi juuri niin kuin tuossa tulevaisuuttanne maalailit, eli jouduin piiaksi peliriippuvaiselle. Pois samasta kämpästä ainakin, vaikka suhdetta haluaisitkin jostain syystä jatkaa.