Miten aloittaa lenkkeily lihavana kun ei ole sopivia lenkkivaatteita?
Kuulostaa ehkä tyhmältä, että miksi en sitten osta lenkkivaatteita. Mutta kun varaa ei ole kalliisiin eikä järkeäkään kun tarkoitus on laihtua. Koossa 50/52 ei tarjouksia urheilukaupoista ym. löydy. En olisi hoikkana ollessa ikinä uskonut kuinka vaikeaa on esim. edullisen verkkapuvun tai juoksutakin löytäminen isossa koossa 😕
Kommentit (71)
No nyt kesällä ainakin kun aloittelee, niin mielestäni ei kannata ruveta miettimään liikaa "oikeita" vaatteita. Ihmiset ovat harrastaneet ulkoilua verkkareissa ja t-paidoissa maailman sivu. Itsekin kävelylenkkeilen sellaisissa, vaikka olen hoikka, ja varmaan niitä "oikeita" urheiluvaatteita löytyisi helpostikin. Ei niistä vaatteista kannata kynnystä tehdä, itseäsi vartenhan sinä siellä liikut etkä siksi, että juuri liikkuessasi näyttäisit erityisen muodikkaalta.
Et kuitenkaan jaksa juosta joten laita päälle t-paita ja jotkut housut ja kestävät kengät jos lenkkareita ei ole ja kävele niiden kanssa. Viileällä säällä lisäksi kevyt takki. Itse liikuin useamman kuukauden farkuissa.
Joustavat housut ja t-paita, lenkkarit. Nykyään on kaikki urheilu jotain helvetin kilpavarustelua, kun tavan harrastajallekin on pro-tason varusteet oltava.
Aika paljon oot lihonnu. Miten se tapahtui? Itse olen edelleen 42 kokoa enkä vois kuvitellakaan että söisin yhtään enempää herkkuja tai ruokaa mitä nykyään
Satsaa niihin kenkiin. Muuten pärjää hyvin ihan normi-markettilöydöillä.
Jotenkin haiskahtaa defenssi tässä.
Tää on kyllä totta. Kun on kokoa joka suuntaan (olen sekä pitkä että painava), on aika mahdotonta löytää kivoja liikuntavaatteita. Paitsi ulkomaisista nettikaupoista löytyy sisäliikuntaan vaatteita. Mutta suomalaiseen räntäloskamaisemaan soveltuvia ulkoilukamppeita ei juurikaan. Tokmannilta löytyi ihan sattumalta jotain teknisestä materiaalista tehtyjä joustovia kamppeita. Kappahlissakin jotain. Mutta siis lähinnä trikoita, ei mitään verkkareita tai "tuulipukuja".
Samaa sanon kuin edellisetkin: vaatteiden puuttumista on turha syyttää, jos ei lenkille huvita lähteä. Juoksemiseen tarvitset oikeasti vain hyvät juoksukengät, ja ne löydät kyllä. Sulla on varmasti kaapissa jotain lököhousuja, kaikilla tukevilla on, sekä t-paitoja. Ei sun juoksu muutenkaan tule olemaan millään aktiiviurheilijatasolla, jossa vaatteilla olisi mitään merkitystä suorituksen kannalta. Vaikka olisi mikä tekninen asukokonaisuus päällä, se ei tee liikunnan aloittamisesta ylipainoiselle yhtään helpommaksi.
Juokse pimeällä ettei ihmiset järkyty.
Onhan isoille nykyään vaikka kuinka paljon urheilu vaatteita. Pari vuotta sitten ei ollut.
Kappahl Lindex hm. Sportti kaupat. Marketit. Kyllä löytyy
Mutta kengät ne tärkeimmät on
Lenkkarit ovat tärkeimmät. Niitä saa marketeista parilla kympillä, että alkuun pääsee. Collegehousuja saa samasta marketista 12.90.. T-paitoja saa myös halvalla ja jotkut rönttöset alkkarit ja rintsikat. Tadaa!
Kai sulla nyt jotain pierupöksyjä löytyy? Voin antaa.
Asun Vantaalla ja olen isompi, kävelylenkkejä teen päivittäin vastaavilla vermeillä 3-5 kilsaan.
Tavoite syksyksi semmoiseen kokoon että takki löytyy? Kesällä voi liikkua t-paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon oot lihonnu. Miten se tapahtui? Itse olen edelleen 42 kokoa enkä vois kuvitellakaan että söisin yhtään enempää herkkuja tai ruokaa mitä nykyään
Hyvä sä! Kyllä olet upea ja hieno ihminen.
ohikulkija
Vierailija kirjoitti:
Hämmästeletkö tätä samaa joka kerta kun näet itseäsi isomman ihmisen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi mikä tekninen asukokonaisuus päällä, se ei tee liikunnan aloittamisesta ylipainoiselle yhtään helpommaksi.
Mun kokemuksen mukaan kyllä tekee! Oikeanlaiset vaatteet ja kengät tekevät liikunnata paljon vähemmän tuskallista. Vääränlaiset vaatteet - varsinkin kengät ja rintaliivit - taas ihan oikeasti aiheuttavat jalka- ja selkäkipuja ihan tavispainoisellekin, saati sitten ylipainoiselle niin helposti ja niin paljon, että päättäväisinkin liikuntaharrastus kuolee kun kiristyvät jänteet jalkapohjissa eivät enää päästä kävelemään edes kahta askelta, tai kun hölskyviin rintoihin ja olkapäihin sattuu.
Suosittelen siis, että panostat juuri näihin kenkiin ja liiveihin. Vaikka tuntuisi, että ei ole järkeä kun kohta laihtuu, niin kylä se silti kannattaa. Kengät ei niin nopeasti painon pudotessa sopimattomiksi käykään, mutta toki ne menevät huonoksi käytössä. Kannattaa myös katsoa, että ne kengät oikeasti sopii sun jaloille ja askellukselle. (Jostain syystä kaikki marketeissa ja tarjouksissa myytävät kengät on pronaatiotuettuja ja sopivat siis vain lättäjalkaisille. Mulla taas on kaarijalka, joten nuo saa mun jalat tuskallisen kipeiksi päivässä kahdessa). Myös liivit kannattaa ottaa kunnolliset, mutta näitä löytyy kyllä aika hyvin ihan marketista tai sitt esim nettikaupoista.
Muulla on sitten paljon vähemmän väliä. Jotkut lökötrikoot käy oikein hyvin, varsinkin näin kesällä.
Vastauksena miten lihominen tapahtui: Helposti.
Neuvoon juosta pimeässä. Juoksisinkin jos en pelkäisi pimeää.
Kiitos vinkeistä, lenkkarit löytyy ja jonkinlaiset housut, mutta ei sitä ohutta takkia. Asun niin vilkkaalla alueella että t paidassa en uskalla mennä ihmisten silmiä rikkomaan.
Sotasuunnitelmani läskin poistoon on lenkkeily viileillä säillä takki päällä näin aluksi. Myöhemmin kun pääsee taapertamaan lujempaa, ei ole niin suurta tarvetta piiloutua.
Täältä löytyy ensi hätään jotain
http://raiski.fi/collections/d-mitoitus-naisille
Olen normikoossa 46-48, tuolla sopiva koko on 44D.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena miten lihominen tapahtui: Helposti.
Neuvoon juosta pimeässä. Juoksisinkin jos en pelkäisi pimeää.
Kiitos vinkeistä, lenkkarit löytyy ja jonkinlaiset housut, mutta ei sitä ohutta takkia. Asun niin vilkkaalla alueella että t paidassa en uskalla mennä ihmisten silmiä rikkomaan.
Sotasuunnitelmani läskin poistoon on lenkkeily viileillä säillä takki päällä näin aluksi. Myöhemmin kun pääsee taapertamaan lujempaa, ei ole niin suurta tarvetta piiloutua.
Tarviiko sen olla takki? Eikö joku löysähkö pitkähihainen trikoopaita tai vastaava kävisi myös? Jos haluat lisää lämmikettä, lisäät kerropukeutumista?
Hyvät kengät riittää alkuun.