Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeastikoulutettujen ja hyvätuloisten harrastuksia?

Vierailija
16.05.2016 |

Mitkä ovat mielestänne korkeastikoulutettujen ja hyvätuloisten ihmisten ja heidän lastensa harrastuksia? Tuttavapiirissämme näin on ehdottomasti purjehdus ja golf.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä purjehdus on rahakasta hommaa. Päiväretkipurkkarista perheelle pitää pulittaa ainakin 5 tonnia ja kesälomareissuihin sopiva vene irtoaa 10-20 tonnilla. Toki ylärajaa ei ole.

Vierailija
42/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään lukea, ulkoilla koirien kanssa ja laittaa hyvää ruokaa. Konsertit myös kiinnostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistus. Ei oikeastaan ole millään lailla kallis harrastus, mutta suuri osa harrastajista on melko korkeakoulutettuja. Vaatii tietynlaista analyyttistä luonnetta.

Vierailija
44/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä purjehdus on rahakasta hommaa. Päiväretkipurkkarista perheelle pitää pulittaa ainakin 5 tonnia ja kesälomareissuihin sopiva vene irtoaa 10-20 tonnilla. Toki ylärajaa ei ole.

Veneen hinta pitää kutinsa, lisäksi on venepaikka-, vakuutus- yms maksuja. Ei ole kuitenkaan pakko hankkia venettä yksin vaan voi jakaa sen muutaman perheen kanssa, tietty hyvät välit ja luottamus siinä tärkeää. Hyvä että näinkin köyhää ilmeisesti luullaan rikkaaksi jos puhuu purjehdusreissuista! Meillä ei muuten ole mökkiä, se se vasta maksaisikin.

Vierailija
45/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarointi, kuntosali ja ulkoilu. Kaikki näistä on sellaisia elämäntapaharrasteita ja niitä voi harrastella itsekseen/kaverin kanssa ilman kiinteitä aikatauluja.

Vierailija
46/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri. Taidenäyttelyt, konsertit (klassinen musiikki) ja hieman vaativammat näytelmät. Juoksu ja hiihto.

Vierailija
47/67 |
16.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistus on ainakin perinteinen koulutettujen laji. Koripallo ja jokseenkin myös yleisurheilu.

Lapsilla jonkun soittimen soittaminen tosissaan viittaa koulutettuun perheeseen. Pojilla paritanssin ja kuoron harrastaminen.

Junttilajeja /amislajeja ovat jääkiekko ja moottoriurheilu.

Vierailija
48/67 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf on nousukkaiden harrastus numero yksi. Olen itse KTM, ja vanhoista opiskelukavereistani ainakin puolet ovat ryhtyneet pelaamaan golfia valmistumisensa jälkeen. Itseäni ei kyseinen laji kiinnosta pätkääkään. Olen sitä kyllä kokeillut, mutta siihen se jäi, koska oli niin tylsää.

Mutta jos mietitään tosirikkaiden harrastuksia, niin metsästys on yksi, jota harvoin sellaiseksi mielletään, mutta joka on siellä ihan terävimmän eliitin kärjessä erittäin yleinen harrastus. 

Vierailija
49/67 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset suosivat helppoja ja turvallisia harrastuksia. Vähemmän hyväosaiset saavuttavat sitten varsinaista menestystä erilaisissa vähän vaativammissa harrastuksissa.

Vierailija
50/67 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Golf on nousukkaiden harrastus numero yksi. Olen itse KTM, ja vanhoista opiskelukavereistani ainakin puolet ovat ryhtyneet pelaamaan golfia valmistumisensa jälkeen. Itseäni ei kyseinen laji kiinnosta pätkääkään. Olen sitä kyllä kokeillut, mutta siihen se jäi, koska oli niin tylsää.

Mutta jos mietitään tosirikkaiden harrastuksia, niin metsästys on yksi, jota harvoin sellaiseksi mielletään, mutta joka on siellä ihan terävimmän eliitin kärjessä erittäin yleinen harrastus. 

Golf on jo todella passe. Ehkä jotkut 50-vuotiaat papat sitä vielä harrastavat sekä alempi keskiluokka. Olen 30-vuotias KTM eikä juuri kukaan tuttavista sitä harrasta. Ihan muut lajit on trendikkäitä tällä hetkellä, kuten kestävyyslajit, crossfit, suunnistus jne. Myös vanhat perinteiset purjehdus, ratsastus ja metsästys pysyvät pinnalla.

Vierailija
51/67 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tää oli mielipidekysely, olin tulossa kertomaan että olen lääkäri ja harrastan juoksua, pyöräilyä ja lukemista, mieheni juokse ja käy salilla. mutta jos tässä haettiin mielikuvia niin ei sittenkään mitään... Eikä meillä nyt mitkään huipputulot olekaan vaikka ihan hyvät onkin.

Mun mielestä lääkärin tulot on huipputulot.

Vierailija
52/67 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehdus, metsästys, viinit ja maailmanmatkailu.

Vierailija
53/67 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilulajeista kilpatasolla akateemisin on pyöräily, etenkin pitkät matkat. Vähiten akateeminen on nyrkkeily.

Koulutetut harrastavat taidetta ja kulttuuria. He täyttävät Savonlinnan oopperajuhlien katsomot ja taidenäyttelyt.

Vierailija
54/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti voi harrastaa mitä vain kun ei ole rahasta puutetta. Kelan päivärahojen saaja voi vain unelmoida purjehduksesta, matkustelusta, ratsastuksesta, siispä lenkille.

Vierailija
55/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily ja laskettelu.

Seiskalehteä ei tietenkään kukaan hyvätuloinen lueskele.

Eikä persujen valheita levitä eteenpäin.

Vierailija
56/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laidasta laitaan. Jääkiekkoa, futista, golfia, mökkeilyä, matkailua. Tavallisia juttuja. No okei, yks "harrastaa" asuntosijoittamista.

Vierailija
57/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetut tutut harrastavat lintuja, perhosia ja luontoretkeilyä, puutarhanhoitoa ja pienviljelyä, lukemista, leffoja, musiikkia (soittaminen, keikat, kuuntelu), tanssia, lenkkeilyä, triathlonia, kalliokiipeilyä, sukellusta, melontaa, maratoneja, joogaa, hiihtoa, pyöräilyä, valokuvausta, käsitöitä, sulkapalloa, agilityä, pelastuskoira-toimintaa, judoa, ruuanlaittoa... Nän äkkiseltään tuli mieleen että kaikkia näitä harrastaa useampi tuntemistani korkeakoulutetuista.

Vierailija
58/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehdus on köyhien hommaa. Veneily rupeaa maksamaan siinä vaiheessa kun koneita on 2-3 ja pituutta +35 jalkaa. Purjehtiminen on lähes ilmaista vrt. 300l bensaa/h

Vierailija
59/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkeily ja antiikin keräily.

Vierailija
60/67 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjehdus ja kaupungissa metsästys. Jos paljasjalkainen stadilainen metsästää, hän on luultavasti herrakerholainen. Maaltamuuttaneet, jotka edelleen käyvät kotikylän hirviporukoissa ovat sitten tietysti oma juttunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä