Heh...helsinki panikoi kun puistikossa liikkuu rottia.
eilinen 45 minuuttia siis. Uskomatonta kyllä. Oletteko oikeati tosissanne tuon paniikin kanssa...apua, meidän lähimetsässä liikkuu rottia. Ne varmaan tulee ja syö teidät...
Sellaista se on... luonnossa liikkuu eläimiä.
Kommentit (19)
Vierailija:
eilinen 45 minuuttia siis. Uskomatonta kyllä. Oletteko oikeati tosissanne tuon paniikin kanssa...apua, meidän lähimetsässä liikkuu rottia. Ne varmaan tulee ja syö teidät...Sellaista se on... luonnossa liikkuu eläimiä.
Noh... hyvähän se vain on jos rotat ovat vaarallisin eläin mitä pihapiirissä liikkuu.
Mä epäilin jo että siinä ohjelmassa liioiteltiin ihmisten hysteriaa..mutta ei näköjään.
Mutta toivottavasti suurensuuri ongelmanne ratkeaa ettekä joudu kamalan rottaterrorismin uhreiksi.
Vierailija:
Noh... hyvähän se vain on jos rotat ovat vaarallisin eläin mitä pihapiirissä liikkuu.Mä epäilin jo että siinä ohjelmassa liioiteltiin ihmisten hysteriaa..mutta ei näköjään.
Mutta toivottavasti suurensuuri ongelmanne ratkeaa ettekä joudu kamalan rottaterrorismin uhreiksi.
Helsingissä sattuu tänä talvena olemaan sitä paitsi poikkeuksellisen paljon rottia. Ja ne levittävät tauteja.
Paljon enemmän minua naurattaa susikuljetukset syrjäkylillä. Sudet eivät ole tappaneet yhtään ihmistä yli sataan vuoteen, mutta niin siellä vaan maalaiset panikoi heti, kun suden näköinen otus on jossakinpäin nähty.
buahahahaha...
sekä talomme pihalla, ettemme tämän enempää joudu rottaterrorismin kohteeksi. On nimittäin aika inhaa. Voi kun ihmisillä alkais järjen valo sen verran loistaan, että lopettaisivat sen leivänmurujen maahan heittämisen. Nekin, ketka sitä vielä harrastaa.
Kalliolainen
Vierailija:
sekä talomme pihalla, ettemme tämän enempää joudu rottaterrorismin kohteeksi. On nimittäin aika inhaa. Voi kun ihmisillä alkais järjen valo sen verran loistaan, että lopettaisivat sen leivänmurujen maahan heittämisen. Nekin, ketka sitä vielä harrastaa.
Kalliolainen
Miellä nyt kellarissa muutama hiiri on myllertänyt, mutta auta armias inkä hepulin sain kun hoksasin että ne pääsee vesiputkia pitkin keittiön kaapistojen alle... Hyi, olkoon... siellä ne rapisteli ja nakerteli ja minua kieltämättä etoi koko ajatus... Enkä ole mikään hiiri-fobia ihminen kyllä täällä on lemmikkeinäkin pari hamsteria...
Nyt kysynkin, että miten niitä rottia seilä hävitetään? Myrkyt on kuitenkin aika vaarallisia jos joutuu lasten käsiin, tai vaikka koiran suuhun...
Pääsekö rotat sieltä hakemaan herkkupaljona, siis kyllhän ne äkkiä sen pöntön rikkipuree...
Ps. En ole missään määrin hysteerinen, mutta ihan tyytyväinen olin, kun pihallemme rotanmyrkkyä levitettiin. (Niitä kun vilisti ihan valtoimenaan tossa ikkunan alla.)
ongelmaa, vaan nimenomaan ne maahan heitetyt leivänmurut jne joita mummut ja pelastusarmeijan spuget ainakin Kalliossa viskelee.
Ja kyse ei ole satunnaisesta yhdestä tai kahdesta rotasta, vaan todellisesta ongelmasta nyt.
Se kalliolainen
Jotkut sudet ja karhut on ihan pientä.
kaan kun liikenne oli todella kova, niin nämä pulleat rotat juoksivat halki lahden ihan muina " miehinä" . Ihan kamalaa!!!
Viime yönä nämä rotat sitten tulivat uniinikin, nimittäin, lapseni oli kömpinyt viereeni yöllä ja heräsin rapinaan. Sänkyyn oli unohtunut rapisevat muovipussi, jossa on lapseni sukkia. Olin aluksi kauhusta jäykkänä, kun luulin, että meilläkin on rottia =(
Kyllä teillä on rankkaa...
Meillä on vaan susia pusikoissa, mutta niistähän ei ole mitään vaaraa kun ne eivät ole viimeiseen 100 vuoteen tappaneet ihmistä (toisin kuin rotat...) Mitä siitä että lapset eivät voi olla yksin pihalla eivätkä he voi mennä itse kouluun vaan kaikkialle pitää kuljettaa, koiria raadellaan kotipihoihin, lampaat ja lehmät ovat paniikissa kun vähän väliä susi tulee laitumelle raatelemaan niitä... Mitäs noista, mutta kyllä ne rotat vaan on inhottavia.
Vierailija:
Kyllä teillä on rankkaa...
Meillä on vaan susia pusikoissa, mutta niistähän ei ole mitään vaaraa kun ne eivät ole viimeiseen 100 vuoteen tappaneet ihmistä (toisin kuin rotat...) Mitä siitä että lapset eivät voi olla yksin pihalla eivätkä he voi mennä itse kouluun vaan kaikkialle pitää kuljettaa, koiria raadellaan kotipihoihin, lampaat ja lehmät ovat paniikissa kun vähän väliä susi tulee laitumelle raatelemaan niitä... Mitäs noista, mutta kyllä ne rotat vaan on inhottavia.
Rottatilanteesta on syytäkin olla huolissaan toki.
Joku 45 minuuttia nyt on kuin Ilta-Sanomat. Mahtoi olla tiivistunnelmainen jakso, kun ihan paniikki-tunnelma välittyi. ;)
Lupaan jättää roskiksen kannen auki jotta oikein houkuttelen niitä... mutta muistakaa ettett sitten valita jos susi lauma yöpyy pihassanne ja metsästää lapsenne koulutien varrella. Jos ne eivät kerran ole teistä vaarallisia...
Okei, kyllä mäkin myönnän sen ettei ole kivaa jos jyrsijöitä tulee sisälle. Sitä varten onkin rotanmyrkyt... kyllä meilläkin niitä täällä sisällä silloin tällöin liikkuu mutta myrkkyjä pidetään aina esillä niille. Ja kellarissa taitaa olla rotan loukkuja.
Juu, ja kyllähän ne levittivät tauteja joskus aikoinaan. Oli se kumma kun ihmiset eivät silloin huolehtineet hygieniastaan ja käyneet rokotuksissa. Oletteko kuulleet lääkkeistä? Niitä saa nykyään lähes joka tautiin apteekista ja sairaaloista...
Miljoona rottaa sitten kulkeepi tuota tautia levittämässä. Juu, ja on ne sudet hurjia.
Vierailija:
Lupaan jättää roskiksen kannen auki jotta oikein houkuttelen niitä... mutta muistakaa ettett sitten valita jos susi lauma yöpyy pihassanne ja metsästää lapsenne koulutien varrella. Jos ne eivät kerran ole teistä vaarallisia...Okei, kyllä mäkin myönnän sen ettei ole kivaa jos jyrsijöitä tulee sisälle. Sitä varten onkin rotanmyrkyt... kyllä meilläkin niitä täällä sisällä silloin tällöin liikkuu mutta myrkkyjä pidetään aina esillä niille. Ja kellarissa taitaa olla rotan loukkuja.
Juu, ja kyllähän ne levittivät tauteja joskus aikoinaan. Oli se kumma kun ihmiset eivät silloin huolehtineet hygieniastaan ja käyneet rokotuksissa. Oletteko kuulleet lääkkeistä? Niitä saa nykyään lähes joka tautiin apteekista ja sairaaloista...
naurata. Asutaan nimittäin Kalliossa, rottaongelman ytimessä, Kirkkopuiston lähellä. Täällä nimittäin ihmiset ruokki lintuja, ja heittää leivänmuruja maahan. Lisäks spuget hakee Pelastusarmeijalta leipää ja heittelee sitä sitten maahan. Sillä seurauksella, että rottalaumat vilistelee ihmisten pihoilla ja lasten leikkipuistoissa. Syömässä niitä leivänmuruja, jotka oli tarkoitettu niille linnuille. Ei paljoo naurata, kyse ei ole siitä että jotkut rotat liikkuu luonnossa ja metsässä, vaan siitä että ne liikkuu laumoittain ihmisten kerrostalojen pihalla, jopa taloissa sisällä, ja lasten leikkipuistoissa keskellä kaupunkia. Ei muuten paljoo naurata... Ja ihmiset ei tajua lopettaa sitä leivänmurujen maahan heittämistä, ja rottaongelma senkuin pahenee. Viime syksy, lämmin sellainen, sai rotat lisääntyyn ihan villinä, ja niitä sitten riittää. Jos et usko, tuu meille päiväks, niin hyytyy sunkin hymys...
Terveisiä täältä Kalliosta vaan kaikille!