Isovanhemmat lupasivat maksaa teinille 15-v lahjaksi mopokortin
Ainoa pikku ongelma on se, että he eivät aio ostaa mopoa, eikä meillä ole varaa siihen. Että näin. Teini pitää nyt mykkäkoulua jo toista päivää. Olisikohan liikaa pyydetty, että tällaisista lahjoista keskusteltaisiin vanhempien kanssa ennen kuin luvataan teinille mitään?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No eikö voi mennä kesätöihin ja ostaa itse? Vanhoja skoottereita saa kyllä parilla sadalla
Missä päin Suomea niihin kesätöihin vaan mennään?
Olisi ehkä hyödyllisempää keskustella asiasta isovanhempien kanssa kuin täällä.
Noi on kurjia lahjoja. Sama kun antais airot ilman venettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö voi mennä kesätöihin ja ostaa itse? Vanhoja skoottereita saa kyllä parilla sadalla
Varsinkaan 15-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Teini haki töitä, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole saanut työpaikkaa. Ja vaikka saisikin, niin palkalla tuskin saisi sopivaa mopoa. Ollaan aika tarkkoja ulkupelien turvallisuudesta, koskee niin polkupyöriä kuin autojakin ja kaikkea siltä väliltä. Mopon lisäksi tulee myös vakuutukset ja bensat. Ja kaikki teinin muut rahantarpeet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä hyödyllisempää keskustella asiasta isovanhempien kanssa kuin täällä.
Varmaankin. Jos heidät jotenkin saisi tajuamaan, että nyt meni pahasti pieleen, mitä kyllä epäilen.
ap
Meneekö riparille? Rippijuhlista saa lahjaksi rahaa mopon ostoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö riparille? Rippijuhlista saa lahjaksi rahaa mopon ostoa varten.
Ei mene. Ei kuuluta kirkkoon.
ap
Sanot isovanhemmille, että lahja on turha, koska mopoa ei ole varaa ostaa. Keksikööt sitten jonkun muun lahjan tai ostavat sen moponkin.
Hölmösti tosiaan noin päin, eihän se mopokortti koko asiassa se kallein juttu ole! Olisivat luvaneet mopon kun teini säästää itse rahansa mopokorttiin! Lisäksi vielä kypärä, vakuutukset, löpö jne. Kyllä rahanmeno on järkyttävä vaikka sen kortin saisikin!
Sitä paitsi mikä tae se on että rippijuhlista saa rahaa?! Vieraathan niitä tuo eikä kaikille vieraita tule kaikenmaailman siskonkumminkaimoja... Huoh näitä oletuksia.
Miten olisi jos rahat säästettäisiin ajokorttiin ja nyt saisi jotain "pientä"? Loput ajokorttirahat 16 ja 17 v synttäreinä...
Kyllä jotain mainostenjakoa löytyy, sillä mun poika tienasi moporahat, tosin kyllä itse halusi sen mopon ja joutui kortinkin maksamaan itse . Ostakoot sun poika mopon vasta sitten kun rahat on kasassa , ehtii se silti ajella sillä monta vuotta ennen ajokorttia
Vierailija kirjoitti:
Hölmösti tosiaan noin päin, eihän se mopokortti koko asiassa se kallein juttu ole! Olisivat luvaneet mopon kun teini säästää itse rahansa mopokorttiin! Lisäksi vielä kypärä, vakuutukset, löpö jne. Kyllä rahanmeno on järkyttävä vaikka sen kortin saisikin!
Sitä paitsi mikä tae se on että rippijuhlista saa rahaa?! Vieraathan niitä tuo eikä kaikille vieraita tule kaikenmaailman siskonkumminkaimoja... Huoh näitä oletuksia.
No ei se mikään tae olekaan, mutta on kyllä hyvin yleinen käytäntö, että rippilapselle annetaan muutama kymppi rahaa lahjaksi. Näin ainakin omien lasteni kohdalla ja muiden, joiden rippijuhlissa olen ollut.
Aika heikkoa on, jos ei ole varaa yhtä mopoa teinille ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän nurkilla yksi 15-vuotias keräsi rahaa mopoa varten leikkaamalla naapuruston ruohot. Hän kulki talosta taloon ja kysyi, saako leikata nurtsin kymmenestä eurosta, kun tarttis rahaa mopoon. Parin viikon välein kävi kaikkien pihat läpi, ainakin 30 pihaa oli siinä ringissä. Kyllä siitä kertyi yhden mopon verran ja bensarahat päälle ja ehti hyvin vielä lomailemaankin.