Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voisi kuvitella seurustelevani ei-korkeakoulutetun naisen kanssa

Vierailija
15.05.2016 |

On tietenkin mahdollista, että jossakin asuisi vaikkapa pintakäsittelijäksi kouluttautunut nainen, jolla olisi minun etsimäni ominaisuudet, mutta aika epätodennäköistä se on. Kyse ei ole siitä, että pitäisin ammatillisesti kouluttautuneita ihmisiä jotenkin vähäarvoisempina tai edes siitä, että korkea koulutus olisi minulle itseisarvo. Koulutus nyt vain sattuu ainakin Suomessa korreloimaan vahvasti muiden, tärkeämpien omnaisuuksien kanssa. Siksihän niissä deitti-ilmoituksissakin oli ainakin takavuosina nämä "etsii akateemista miestä" -tyyppisiä mainintoja. Se on hyvin tehokas kriteeri.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä. Ei vaan ollut mitään sisältöä otsikon jälkeen.

Vierailija
22/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kyllä. Ei vaan ollut mitään sisältöä otsikon jälkeen.

Minulla on tapana olettaa muista hyvää, ja siksi en vihjannut, ettet ehkä vain ymmärtänyt lukemaasi. Mutta kommenttisi ei kyllä mitenkään osoittanut, että olisit huomannut minun maininneen, ettei koulutus ole minulle itseisarvo. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin mahdollista, että jossakin asuisi vaikkapa pintakäsittelijäksi kouluttautunut nainen, jolla olisi minun etsimäni ominaisuudet, mutta aika epätodennäköistä se on. Kyse ei ole siitä, että pitäisin ammatillisesti kouluttautuneita ihmisiä jotenkin vähäarvoisempina tai edes siitä, että korkea koulutus olisi minulle itseisarvo. Koulutus nyt vain sattuu ainakin Suomessa korreloimaan vahvasti muiden, tärkeämpien omnaisuuksien kanssa. Siksihän niissä deitti-ilmoituksissakin oli ainakin takavuosina nämä "etsii akateemista miestä" -tyyppisiä mainintoja. Se on hyvin tehokas kriteeri.

Itse en arvosta koulutusta ollenkaan. Lähisuvussani ei ole yhtään lukion käynyttä ja aika monia pelkän peruskoulun käyneitä. Erittäin hyvin menestyneitä yrittäjiä suurin osa sekä työssäkäyviä hyvin taitavia osaajia ammateissa joita koulun penkillä ei voi edes oppia. Itsellä 6 ammatin ammattitaito, joista yhdestä ammattikoulupaperit. Tradenomin papruilla voisin pyyhkiä vaikka hanuria. Kuolisin tylsyyteen jonkun korkeasti koulutetun paperinpyörittäjän kanssa. Itsehän en tyydy mihinkään keskivertoon.

Ihmiset arvostavat muissa ihmisissä, myös potentiaalisissa kumppaneissa, hyvin erilaisia juttuja. Mikä on ihannekumppani yhdelle, olisi täysin yhteensopimaton toiselle. Sehän on hyvä vain. Muuten kaikki tavoittelisivat samoja ihmisiä.

Täytyy kyllä sanoa, että tuollainen muiden koulutusvalintojen avoin halveksiminen on kyllä ehdottomasti matalasti koulutetun väen ominaisuus. -ap

:) onnea ja menestystä. Varsinkin sen kumppanin hakuun. Teille tulee varmasti vielä tosi mielenkiintoinen loppuelämä. ;) Toiset hukkaa elämänsä koulunpenkillä.. Onnea elämän suuriin valintoihin

Vierailija
24/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain AMK-pohjainen, mutta etsin akateemista naista. Minusta se on hyvä sulka hattuun.

Vierailija
25/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että tuollainen muiden koulutusvalintojen avoin halveksiminen on kyllä ehdottomasti matalasti koulutetun väen ominaisuus. -ap

Ei edes ole. Pari tuttuani harrastavat tätä. Ovat ekonomeja myös. Tosin molemmilla duunarivanhemmat. Eli lienee jotain katkeruutta ehkä?

Vierailija
26/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en arvosta koulutusta ollenkaan. Lähisuvussani ei ole yhtään lukion käynyttä ja aika monia pelkän peruskoulun käyneitä. Erittäin hyvin menestyneitä yrittäjiä suurin osa sekä työssäkäyviä hyvin taitavia osaajia ammateissa joita koulun penkillä ei voi edes oppia. Itsellä 6 ammatin ammattitaito, joista yhdestä ammattikoulupaperit. Tradenomin papruilla voisin pyyhkiä vaikka hanuria. Kuolisin tylsyyteen jonkun korkeasti koulutetun paperinpyörittäjän kanssa. Itsehän en tyydy mihinkään keskivertoon.

Ihmiset arvostavat muissa ihmisissä, myös potentiaalisissa kumppaneissa, hyvin erilaisia juttuja. Mikä on ihannekumppani yhdelle, olisi täysin yhteensopimaton toiselle. Sehän on hyvä vain. Muuten kaikki tavoittelisivat samoja ihmisiä.

:) onnea ja menestystä. Varsinkin sen kumppanin hakuun. Teille tulee varmasti vielä tosi mielenkiintoinen loppuelämä. ;) Toiset hukkaa elämänsä koulunpenkillä.. Onnea elämän suuriin valintoihin

Ihmiset, jotka eivät tunne akateemisia, olettavat, että akateeminen koulutus olisi jotenkin harvinainen juttu ja että akateemisen kumppanin löytäminen olisi vaikeaa. Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Laaja tuttavapiirini koostuu enimmäkseen yliopisto- ja AMK-väestä, ja minulle  olisi paljon hankalampaa löytää vaikapa opistotasoisesti koulutettu treffikumppani (jos se olisi jostakin syystä minulle kriteeri). -ap

Vierailija
27/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa pöhköä. Mitä jos tapaat naisen joka on käynyt vain ammattikoulun, on hyvissä töissä, ihmisenä lämmin ja kemiat kohtaa. Hylkäät hänet koska ei ole opiskellut? Mielestäni rakkaus ei ole sinulle se tärkein, vaan koulutus. Ja siksi minä hylkäisinkin sinut! Sait juuri pakit amikselta, heh

Hoh hoijaa. Enkö juuri aloituksessa sanonut, ettei koulutus ole mikään itseisarvo? -ap

Ehkä, mutta et otsikossa. Kelpaisiko kanditasoinen tutkinto kun sillä saa ammatin ja työllistyy hyvin?

Et vastannut minulle?

Vierailija
28/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska keskustelu :D ja hyvin samantyyppinen kuin se, että rikkaidet lapset ja perheet ei voi olla onnellisia, vaan rahalla yritetään peittää onnettomuutta. Ja että tosirakkaus asuu vain sellaisissa perheissä, joissa ei ole rahaa harrastuksiin, omiin huoneisiin tai useampaan autoon. Koska rakkaus korvaa rahan ja materian ja blaablaa, tiedättehän!

Itse olen pian opiskellut 23 vuotta elämästäni! Ensin peruskoulu, sitten lukio, sitten DI:ksi ja nyt valmistun eläinlääkäriksi - enkä koe hukanneeni elämästäni mitään koulunpenkillä! Olen tutustunut uusiin mahtaviin ihmisiin, varmistanut tulevaisuuteni tulotasoa sekä tyydyttänyt luontaista tiedonjanoa ja halua oppia uusia asioita. Itse olen myös elämääni todella tyytyväinen; mulla on ihana aviomies, omakotitalo, kivat 3 koiraa ja lapsi suunnitteilla. 

AP:lle, ymmärrän pointtisi todella hyvin. Itsekin opiskeluaikojen alussa paljonkin deittailleena ja kaikelle avoimena oli todetta, että kyllä ne potentiaalisimmat ehdokkaat (kuten tämä nykyinenkin 10 vuoden ajan jo) löytyivät samalta koulutustasolta. Itse ainakin arvostan juuri hehkuvan intohimon lisäksi myös sitä, että meillä on samankaltaiset arvot ja suunnitelmat sekä tavat viettää vapaa-aikaa. Kliseisenä loppuna on myös todetta, että myös hyvä keskustelukumppani on kultaa parisuhteessa.

Vierailija
29/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta osittain.

Olenkin ajatellut että akateemiset pariutuvat akateemisten kanssa jne. Enemmän yhteisiä puheenaiheita ja arvot samalla tasolla.

Tiedän kyllä lääkärin, joka on duunarin kanssa.

Tiedän myös naisen, josta ei ikinä uskoisi, että vain peruskoulu takana. Nyt reilu 40v istuu s - ryhmän korkeimmilla palleilla.

Vierailija
30/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Voi amiskin olla sivistynyt, hyvä keskustelija ja kulttuurista kiinnostunut, mutta harvemmin niin on.

Vierailija
31/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ap on saanut pakit pintakäsittelijältä :D! T:eräs pintakäsittelijä

Vierailija
32/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap! On totta, että akateeminen kaipaa akateemisen seuraa.

Terv. Varatuomari, nainen 37 v.

Vierailija
33/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sä löydät sen oikean naisen, niin se on se yksi ihminen. Et sä siinä vaiheessa tee yhtään mitään tilastollisilla todennäköisyyksillä ja yleistyksillä. Kumppanin etsintä on mikrotason touhua, ei makrotason. Siksi on jotenkin ihan turhaa julistaa että haen korkeakoulutettua, koska, niinkuin sanoit itsekin, sillä koulutuksella ei ole mitään väliä. Sun pitää vain tutustua ihmiseen ihmisenä, ei siinä muuta oikotietä ole.

Vierailija
34/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen asettaa itse kriteerinsä parinhaussakin. Toivottavasti löydät hyvän kumppanin!

Vierailija
35/37 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun sä löydät sen oikean naisen, niin se on se yksi ihminen. Et sä siinä vaiheessa tee yhtään mitään tilastollisilla todennäköisyyksillä ja yleistyksillä. Kumppanin etsintä on mikrotason touhua, ei makrotason. Siksi on jotenkin ihan turhaa julistaa että haen korkeakoulutettua, koska, niinkuin sanoit itsekin, sillä koulutuksella ei ole mitään väliä. Sun pitää vain tutustua ihmiseen ihmisenä, ei siinä muuta oikotietä ole.

Uskon, että AP ajatteleekin juuri näin, MUTTA tietää sen realiteetin, että mistä niitä itselleen sopivia kumppaneita todennäköisesti löytyy. Sanokoot kuka tahansa mitä, niin tietyistä piirteistä ihmisessä koulutus kertoo. Ei kaikkea, mutta jotain.

Vierailija
36/37 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että AP ajatteleekin juuri näin, MUTTA tietää sen realiteetin, että mistä niitä itselleen sopivia kumppaneita todennäköisesti löytyy. Sanokoot kuka tahansa mitä, niin tietyistä piirteistä ihmisessä koulutus kertoo. Ei kaikkea, mutta jotain.

Niinpä. Se, ettei pidä koulutusta itseisarvona, ei tarkoita, ettei kolutuksella olisi mitään väliä. Ei se sattumaakaan ole, että kun tutustun "ihmisiin ihmisinä", ne, joiden kanssa tunnen vahvinta yhteyttä, ovat kaikki korkeasti koulutettuja. Ja itsekin alalla toimivana arvostan kyllä koulutusta sen verran, että "mitään kouluja en oo koskaan tarttenu" -tyyppisen, koulutukseen ja sivistykseen vihamielisesti suhtautuvan ihmisen kanssa olisi kyllä aivan mahdoton seurustella. -ap

Vierailija
37/37 |
18.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi koit tarvetta jakaa tämän tiedon maailmalle, mutta on sinulla sentään paremmat mahdollisuudet löytää haluamasi kumppani kuin sillä hepulla, joka yhdellä palstalla kertoi, ettei voisi seurustella naisen kanssa, joka ei ole neitsyt.