Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vela ottaa yhden tai useamman lemmikin?

Vierailija
15.05.2016 |

Esimerkkinä nyt koira: se vaatii pentuna paljon, pissaa lattialle, järsii huonekalut, pitää kasvattaa ja opettaa, kuskataan koirakouluun tai agilityyn, ehkä näyttelyihin. Ulkoilutetaan päivittäin useasti, rahaa menee sen ruokiin, eläinlääkäriin, hoitovälineisiin, trimmauksiin jne. Lomille ei voi lähteä järjestämättä koiraa hoitoon, pidempään ei voi olla pois kotoa koska koira sitoo niin paljon. Siis, miksi ihminen joka nauttii vapaudesta eikä koe hoivaviettiä ryhtyy tuohon? Ja jos koiralla on käytöshäiriöitä, eroahdistusta yms. niin aina enemmän vie aikaa ja energiaa. En vaan ymmärrä miksi hankitaan lemmikki jos on vela.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista. Pidän koirista.

Vierailija
2/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki kasvaa nopeammin aikuiseksi, vähemmän rahaa siihen kuluu kuin ihmislapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ällöän sitä, että puhuu lemmikin adoptiosta ja että on sen äiti. Yäk.

Vierailija
4/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin kuolaa ja haisee. Hyvässä lykyssä kummatkin on riesana 18 vuotta.

Vierailija
5/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se, että sille annetaan ihmisen nimi jolla sitä puhutellaan. Tai, jolla häntä puhutellaan. Irvokasta. Pikkukoiria näkee jopa lastenrattaissa!

Vierailija
6/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se koiraharrastus kiinostaa silti, minä näkisin niin että lapsettomalla on sille koiralle enempi aikaa jolloin voi kasvattaa koiran jopa paremmin. Voisin kysyä että miksi lapselliset haluaa lemmikin kilpailemaan huomiosta lasten kanssa ?

Vierailija
7/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsen korvike kun syli on tyhjä. Kuitenkin on vaikeaa muuttaa mieltään jos on julkisesti huudellut lapsivihaansa joten eläinvauva auttaa myös pehmentämään imagoa. Lemmikillä voi turvallisesti harjoitella sitoutumista, sopii senkin puolesta. Koira on helpompaa laittaa kiertoon jos siitä ei sitten tykkääkään kuin lapsi.

Vierailija
8/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska kissat ja koirat ovat ihania. Lapset ovat ällöttäviä. Et ole vaan itse tätä vielä tajunnut 😃

Vierailija
9/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain toinen on miellyttävä olento.

Vierailija
10/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tykkää eläimistä, mutta ei lapsista.

- Tykkää eläimistä ja lapsista, mutta lapsia ei halua ja eläimiä haluaa.

Vierailija
11/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vapaaehtoisesti lyhyttukkaisilla on karvalankamatot kotonaan? Jos kerran pitkät karvat ovat nou-nou. En ymmärrä tätä logiikkaa!

Vierailija
12/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain toinen on miellyttävä olento.

Totta, lapsi jota on odotettu hartaasti, kannettu 9kk sydämen alla ja kivulla synnytetty. Silloin tietää mitä on rakkaus; lemmikin kanssa ei koskaan ole samaa sidettä kuin oman lapsen kanssa.

Vierailija
13/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikki kasvaa nopeammin aikuiseksi, vähemmän rahaa siihen kuluu kuin ihmislapseen.

Paitsi että se lemmikki ei kasva koskaan "aikuiseksi" tai edes samalle tasolle kuin vaikkapa 6-vuotias lapsi, eli lemmikki ei tule ikinä omatoimiseksi.

Esim. joku koira on kuin pikkuinen vauva, jopa 15-20 vuoden vauva.

Sille joutuu antaan aina ruoan, veden, käyttään ulkona, se kerjää huomiota kuin taapero jne.

Minulla on ollut useampi koira, ja kyllä mun lapsi on huomattavasti helpompi huolehdittavampi ja elinkumppani, kuin koirat.

Lapseni tosin onkin vanhempiinsa tullut, eli itsenäinen persoonatyyppi, mikä tekee ehkä osan hänen miellyttävyydestään (toki vauvana ei ollut eikä voikaan olla mikään itsenäinen, mutta +3v piirre rupesi olemaan huomattava).

Vierailija
14/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tätä tahallani koska tiedän että se ärsyttää. En voi sietää ihmisiä jotka eivät pidä eläimistä tai vähättelevät ja kummastelevat toisten elämänvalintoja jotka eivät mitenkään heille kuulu.

Vierailija
15/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kuolaa ~vuoden ja haisee ajoittain max 3 vuotta (vaippaikä).

Koira kuolaa ja haisee koko elämänsä.

Vierailija
16/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsirakas, olen eläinrakas. Näen vaunuissa olevan lapsen ja reaktioni järjestyksessä ovat inho, pakokauhu ja helpotus (ettei ole mun kakara). Eläimen nähdessäni reaktioni on aaaawwww, voi kun söpö, mäkin haluan tuommoisen! Eli varmaan se mikä teillä ei-veloilla on lapsia kohtaan.

Ihan yhtä hölmö kysymys kuin se, miksi nainen, joka ei syty miehistä, hankkii kumppanikseen naisen. Jos miehet ei vaan sytytä, niin ei se tarkoita ettei naiset voisi.

Koiran tai kissan hankkiakseen ei tarvitse kestää raskautta eikä synnytystä, imetystä jne. Eläimet oppii sisäsiisteiksi paljon nopeammin kuin lapset potalle. Itselläni on löytökissa, joka kaipasi kipeästi kotia. Minulla on resursseja ja jaksamista kissan hoitamiseen (kissahan on hyvin itsenäinen ja siisti kunhan sen ruokkii ja laatikon putsaa). Se ei tarvitse vaippoja, ja kolmessa vuodessa olen joutunut pyyhkimään sen takapuolen nolla kertaa. Se on paljon halvempi kuin lapsi, ja siitä on enemmän seuraa. Kissa on myös kiitollisempikuin lapsi, ja söpökin vielä.

Miksi sinä hankit lapset vaikka inhoat torakoita etkä ottaisi torakkaa lemmikiksi? Varmaan siksi että haluat lapsen etkä torakkaa. Minä haluan kissan tai vaikka torakan ennemmin kuin lapsen.

Vierailija
17/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia hankkivat hankkivat lemmikkejä? Pitää ottaa joku varalapsi siihen eikä oikealle lapselle riitä energiaa!

Vierailija
18/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lemmikit on syynä mun lapsettomuuteeni. Omistan kaksi hevosta ja kaikki aika menee oikeastaan niiden kanssa. Ei tähän kuvioon mahtuisi lasta.

Vierailija
19/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira nyt vaan on niin paljon helpompi kuin lapsi. Sen voi jättää työpäivän ajaksi yksin kotiin, se syö kitisemättä sen ruuan jonka sille antaa, ei vingu uutta iPhonea pleikkareita merkkilaukkua, paras lenkkikaveri, oppii nopeasti, ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja, lomalle on helppo lähteä kun omat vanhemmat ottavat koiran luokseen enemmän kuin mielellään. Listaa voisi jatka vaikka kuinka kauan.

Vierailija
20/21 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap oikeasti noin idiootti? Lapset ja lemmikit eivät ole sama asia. Luuletko todella, että lemmikit ovat lasten korvikkeena? Ei kaikilla ole tarvetta saada lapsia.

Entä ne ihmiset, joilla on sekä lapsia että lemmikkejä, miten sen perustelet? Ovatko näissäkin perheissä lemmikit lapsia? V...u mitä paskaa, tähän maailmanaikaan. Ihmetellä vaan voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi