Hajuton pesuaine haisee kamalalta.
Kirppareilla tulee vastaan vaatteita, joita myyjä kehuu pesseensä hajuttomalla pesuaineella. Ne haisevat mun nenään tunkkaisilta. Luulin pitkään, että niitä on vaan pitkään säilötty myyntiä varten, mutta ei. Myös juuri pestyt haisevat samalta.
Sen sijaan miellyttävän tuoksuisella pesuaineella pesty pyykki on miellyttävä. Ei saa liian voimakasta tuoksua kuitenkaan tulla.
Kommentit (11)
Mummos haisee tunkkaiselle. Ei ole mitään kamalampaa kuin pesuaineelle lemuava vaate. Se löyhkä ei lähde edes pesusa!
No se haju peittää, että pyykki ei ole ihan puhdasta. Periaatteessa puuvilla pitäis pestä 60 asteessa, että tulisi kunnolla puhdasta. Nykyvaatteet vaan on niin huonolastuisia, etteivät kestä kunnon pesua. Myös pyykinpesukone voi olla likainen. Vaikeaa on...
Mustakin toi välillä käyttämäni nestemäinen Omo haisee jotenkin tunkkaiselle, "kellarimaiselle", kiva laittaa vaate päälle joka ei tuoksu raikkaan puhtaalle edes suoraan narulta päälle vetäistynä
Liian matala pesulämpötila. Kuudessakympissä tulee hajuttomallakin pesuaineella puhdasta. Ja hajutonta.
Mikä olisi hyvä ja melko miedon tuoksuinen pesuaine?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä ja melko miedon tuoksuinen pesuaine?
Jauhemainen Serto.
Ripaus etikkaa huuhteluaineeksi, raikastuu
Kannattaa puhdistaa pesukone aika usein. Se auttaa paljon.
Sellaista se on, kun joutuu pesemään rytkynsä halvalla ja huonolla pesukoneella.
Selitys on yksinkertaisempi kuin arvaatkaan: vaatteet eivät ole puhtaita. Olet varmaan huomannut, että nykyisissä koneissa ei käytetä vettä kuin hädin tuskin pyykkien kastelemiseen.
Mihin luulet kaiken vaatteissa olevan lian joutuvan, kun se ei liukene veteen eikä huuhtoudu sen mukana viemäriin?
Olen osittain samaa mieltä.
Oma ihoni ei kestä hajustettuja pesuaineita ja joudumme pesemään koko perheen pyykit aineella jossa hajua ei ole. Olen aina vähän harmissani kun pyykkituvalta tulee aina niin hyvä ja raikas tuoksu muiden pyykeistä. Tosin ne pistävät omot ja muut hyvin voimakkaat eivät ole mieleeni mutta mietoa tuoksua voi olla.
Mutta siten ettei se ole ihmisen tuoksu siten että sen tunnistaa toisesta vaikka metrin päähän. Mutta sillä tavalla että kun siihen painaa nenänsä, se tuoksuu raikkaalta. 😊