HS: Yksin jääneet – kymmenissä Suomen kunnissa miehille ei riitä naisia
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1463020455700
Ihan kiva, että Hesarikin asiasta kirjoittaa. Tilanne on ikävä etenkin nuorten miesten kannalta, kuten artikkelin perhetutkijatkin toteavat.
Kommentit (765)
Tää keskustelu nyt ei kovin hyvää kuvaa anna niin miehistä kuin naisistakaan.
Kyllä noiden miesten yksin jääntiin on muut syyt kuin se, ettei riitä naisia.
Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on reilusti miehiä , mutta ei niitä vapaat naiset kiinnosta. Minulla ei suuria toiveita miehelle ollut, mutta yksi tuli juttusille, vaan en kelvannut.. Sitten ajattelin laajentaa piiriä nettideittien muodossa ja ei löytynyt sieltäkään muuta kuin mielenterveyseläkeläisiä ja yksi, joka alkoikin sitten kaipailla exäänsä kolmensadankilometrin päästä. Annoin periksi.
Oma mieheni on nyt sitten melkein kolmensadan kilometrin takaa ja suuresta kaupungista..eli ei se määrä vaan se laatu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noiden miesten yksin jääntiin on muut syyt kuin se, ettei riitä naisia.
Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on reilusti miehiä , mutta ei niitä vapaat naiset kiinnosta. Minulla ei suuria toiveita miehelle ollut, mutta yksi tuli juttusille, vaan en kelvannut.. Sitten ajattelin laajentaa piiriä nettideittien muodossa ja ei löytynyt sieltäkään muuta kuin mielenterveyseläkeläisiä ja yksi, joka alkoikin sitten kaipailla exäänsä kolmensadankilometrin päästä. Annoin periksi.
Oma mieheni on nyt sitten melkein kolmensadan kilometrin takaa ja suuresta kaupungista..eli ei se määrä vaan se laatu.
Eivät he välttämättä aina ole olleet tuollaisia. Mutta ihminen kun syrjäytyy ja pienentää elinpiirinsä, niin kyllä mt-ongelmat ainakin lievinä nousevat pintaan. Ei joku kissoja seinään heittelevä punavuorelainen elämäntapatyötön sinkkunainen sen kummempi ole vaikka ei asukkaan maalla. Toki kaupungissa se syrjäytyminen on vaikeampaa, mutta yksinäisiä ja "outoja" löytyy täältäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huono kuva miehistä, olen tässä viimeaikoina tullut naisiin päin.
N25
Sama täällä. Vaikka pidänkin itseäni seksuaalisesti heterona olen alkanut miettimään minkälaista olisi parisuhde naisen kanssa. En halua perustaa perhettä miehen kanssa ja minua on alkanut kiehtomaan ajatus siitä että hankkisin lapsia toisen naisen kanssa. Täysin yksin en perhettä haluaisi perustaa vaan kaipaan aitoa kumppanuutta, luottettavuutta ja ihmistä joka pysyisi vierellä niin hyvivä kuin huonoina aikoina. N21
Täällä kolmas samaa pohtiva. Huono onni sekä jatkuvia pettymyksiä miesrintamalla ja olen alkanut salaa miettimään millaista olisi elämä ja läheisyys toisen naisen kanssa. Ajatus ei ole lainkaan vastenmielinen mistä olen hieman yllättynyt, pidinhän itseäni täysin heterona. -N27
Ei tuo ajatus kuulosta yhtään hullumalta. Onhan vielä nykyäänkin olemassa kulttuureja joissa naiset elävät keskenään ja kasvattavat lapset yhdessä. Miehiä tapaillaan vain silloin tällöin seksin merkeissä.
Tämä olisi varmasti kaikista optimaalisin ratkaisu niille akateemisille naisille jotka asuvat isoissa kaupungeissa eivätkä löydä vakituista parisuhdetta. Kaksi kaunista menestynyttä uranaista yhdessä olisi varmasti aikamoinen parivaljakko eikä suhdetta vaivaisi ainakaan tasa-arvon puute.
Vierailija kirjoitti:
Tää keskustelu nyt ei kovin hyvää kuvaa anna niin miehistä kuin naisistakaan.
Jokaiseen keskusteluun täällä löytyy niitä, jotka käyttävät tilaisuutta hyväkseen päästäkseen haukkumaan ja solvaamaan toisia keskustelijoita. Pitää muistaa olla yleistämättä muutaman ääliön möykkäämistä heidän mukamas edustamisensa ryhmien ominaisuudeksi. Täällä kun kuka tahansa voi esiintyä minkä tahansa ihmisryhmän nimissä suoltamassa loukkauksia ja p-skaa palstan täydeltä.
Petroskoin naisista on rahakkaille maaseudun miehille apua.... Niin kauan kuitenkin, kun rahaa riittää 😆
Vierailija kirjoitti:
1) Suositaan naisia turvapaikanhakijoissa, jotta ei pahenneta ongelmaa.
2) Perustetaan työryhmä pohtimaan miksi pojat pärjäävät koulussa aiempaa huonommin, jotta saadaan naisille niitä korkeakoulutettuja miehiä enenmmän, kun heille ei muut tunnu kelpaavan.
Kohta 1: mitä ongelmaa? Useammalla miehellä kuin naisella on ulkomaalainen puoliso. "Ne tulee ja vie meidän miehet"
T: vanhapiika
Vierailija kirjoitti:
Petroskoin naisista on rahakkaille maaseudun miehille apua.... Niin kauan kuitenkin, kun rahaa riittää 😆
Eivät siis eroa mitenkään muista naisista.
Kuinkahan usein noissa nettideittailuissa käy niin, että ennen ensimmäistäkään tapaamista toisesta on jo muodostanut mielikuvan ja sen mielikuvan perusteella ladannut toiseen odotuksia ominaisuuksista, joita toisella ei olekaan eikä toinen ole millään tavalla antanut edes ymmärtää, että hänellä olisi? Treffeillä petytään, kun toinen ei vastaakaan niitä omassa päässä kehiteltyjä mielikuvia? Vähän sama kuin jos lukee kirjaa, jossa joku kirjan henkilöistä on aivan ihana, sitten näkee kirjasta tehdyn elokuvan ja toteaa, että eihän tuo ollut yhtään sellainen kuin miksi hänet kuvittelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) Perustetaan työryhmä pohtimaan miksi pojat pärjäävät koulussa aiempaa huonommin, jotta saadaan naisille niitä korkeakoulutettuja miehiä enenmmän, kun heille ei muut tunnu kelpaavan.
Kohta 1: mitä ongelmaa? Useammalla miehellä kuin naisella on ulkomaalainen puoliso. "Ne tulee ja vie meidän miehet"
Vääristynyttä sukupuolijakaumaa. Ei tässä ole kyse siitä, että "ne vie meidän naiset", nainen ja mies valitkoon itselleen sopivimman kumppanin, mutta kun miehiä on jo enemmän, niin ei ole kannattavaa haalia niitä tänne enää ihan kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyttä sukupuolijakaumaa. Ei tässä ole kyse siitä, että "ne vie meidän naiset", nainen ja mies valitkoon itselleen sopivimman kumppanin, mutta kun miehiä on jo enemmän, niin ei ole kannattavaa haalia niitä tänne enää ihan kauheasti.
Kyllä on. Minä vanha täti-ihminen haluan nuoren komean miehen. Mies saa kodin, ruokaa ja taskurahaa. Nyt on tätien markkinat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Minä vanha täti-ihminen haluan nuoren komean miehen. Mies saa kodin, ruokaa ja taskurahaa. Nyt on tätien markkinat!
No mikä estää sellaista ottamasta? Täti-lassukka on hyvä ja menee baanalle miesjahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten mamuista ei ole sinulle apua.
Nuoria ne ei ole kuin paperilla ja komeudestakin voidaan olla montaa mieltä :D
Vierailija kirjoitti:
Koska olet yrittänyt miehiä, jotka eivät tykkää lyhyistä hiuksista sen sijaan, että olisit yrittänyt miestä, joka tykkää lyhyistä hiuksista. Mekkofaneja on miehet väärällään - pitääkö änkeä just sen kimppuun, jonka mielestä mekot on perkeleestä? Arvioisin mutulla, että 50% miehistä tulisi housuihinsa jos pääsisi mekkonaisen kimppuun, on ne sen verran harvinaisia.
Kaikille et tietenkään kelpaa. Se on selvä.
Mekkofaneja? :D Joo kannattaa pitää mielessä, että perverssit ovat oma lukunsa. Taidat olla yksi heistä.
En kyllä oikein ymmärrä, mikä hätä noilla artikkelin miehillä on. Kahdella niistä ollut tyttö/naisystävä ja kolmas sanoo, ettei ole oikein sellaista löytynyt omasta tuttavapiiristä, jonka kanssa voisi seurustella. Kaksi olivat sen verran nuoria, että ehtivät kyllä löytää kumppanin ja kolmaskin varmaan saa houkuteltua exänsä takaisin. En kyllä näe mitään ongelmaa näillä. Itse olen 40-vuotias nainen ja olen asunut Tampereella ja Helsingissä. Ei mitään jakoa, vaikka ihan normaali ihminen olenkin. Ihan hyvin ottaisin tuon sähkärin, mutta tuskinpa kelpaisin, olen tosin liian vanhakin hänelle. On varmaan joillain oikeita ongelmia tavata naisia, mutta nyt kyllä oli valittu väärät miehet tähän, koska ei näillä ole mitään ongelmia löytää naisia.
Tämä ketju valitettavasti vahvistaa saamani kuvaa nykyihmisestä empatiakyvyttömänä julmurina. Asia voidaan lakaista maton alle ja kääntää ihmisten omaksi viaksi, kunhan vain asia ei kosketa itseä millään tavalla. Ehkä jos joku oma läheinen olisi vastaavassa yksinäisyyden lohduttomassa syleilyssä, saattaisivat nämä ihmiset herätä ajattelemaan asiaa, mutta siihen asti jokainen tämänkin jutun miehistä on vain kasvoton tilastohenkilö, joka ei ansaitse hippuakaan sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mökkipaikkakunnallani Etelä-Karjalassa on monessa talossa Venäjältä tullut emäntä. Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, perheonnet kukoistavat, lapsikatraat kasvavat ja työteliäät naiset ovat muutenkin tuoneet ihan hyvän lisän paikkakunnan elämään. Näin kaupunkilaisena sinkkunaisena tehtyjä havaintoja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju valitettavasti vahvistaa saamani kuvaa nykyihmisestä empatiakyvyttömänä julmurina. Asia voidaan lakaista maton alle ja kääntää ihmisten omaksi viaksi, kunhan vain asia ei kosketa itseä millään tavalla. Ehkä jos joku oma läheinen olisi vastaavassa yksinäisyyden lohduttomassa syleilyssä, saattaisivat nämä ihmiset herätä ajattelemaan asiaa, mutta siihen asti jokainen tämänkin jutun miehistä on vain kasvoton tilastohenkilö, joka ei ansaitse hippuakaan sympatiaa.
Kyllä minä tunnen myötätuntoa näitä miehiä kohtaan. Myötätuntoni ei kuitenkaan muuta miksikään sitä, että kaupungeissa asuvat sinkkunaiset haluavat elämältään aivan erilaisia asioita kuin nämä maaseudun sinkkumiehet.
Tuo on ihan oikea ongelma. Joskus olisi vaan kiva nähdä vastapainoksi juttu myös meistä kaupunkien sinkuksi vastoin tahtoaan jääneistä naisista ja pariutumisongelmistamme.
t. nelikymppinen lapseton ja miehetön vasten tahtoaan sinkku Helsingistä, hoikka ja tavallisen näköinen, akateemisesti koulutettu, rennoksi ja mukavaksi kehuttu, vaan ei kellekään kelvannut
Työsoppari Euroopassa ja kämppä oli katsottuna jo viime syksynä, ja uudelleen alkutalvesta, ja nyt taas. Onpa hyvä tilanne, kun niitä tuntuu joka sormelle piisaavan. :D