Inhoan isoja rintojani
Tajusin juuri, että mikään muu ei ärsytä kropassani niin paljon kuin isot rintani. Tuntuu, että rinnat ovat koko ajan kurkussa asti, painavat ja kaikki vaatteet pingottavat rintojen kohdalta. En halua olla kuvissa, kun tuntuu, että olen pelkkää rintaa. En uskaltaisi mennä leikkaukseen, joten kärsittävä on. Sanoin kerran ystävilleni asiasta ja yksi sanoi, että "Suu kiinni. Kaikkihan sulle ovat kateellisia rinnoista." Kenenkään ei todellakaan kannattaisi kadehtia isoja rintoja. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin ja paljonkin. En vaan uskalla mennä lääkäriin, vaikka saisin varmaan kunnalliselle puolelle lähetteen? Pitäisi varmaan ensin kuitenkin laihduttaa vähän, koska muuten lääkärikään ei tajuaisi, että laihdutus ei pienennä juurikaan rintojani. En saa kunnon nukkuma-asentoa, vaatteet ja kaikki liivit ahdistavat ja painavat hartioita, oli malli mikä tahansa. Lisäksi ryhti on kumara ja kipuja on niskoissa, selässä ja mieliala on matala.
En edes tiedä, mikä kuppikokoni on, kun kaikista tirsuaa aina yli, vaikka kuinka isot ostaisi. Urheilurintsikoihin siirryin jo, mutta nekin painavat hartioista.
Laihdutan nyt ensin joku 20 kg ja sitten katsotaan mikä on tilanne. 168/83
Kuinka paljon rinnanympärys alta ja päältä? Meillä aika sama pituus ja paino.
Päältä 112 cm ja alta 85 cm. Entäs sinulla?
Niin ja lisään vielä, että tuo päältä mittaus on tehty puristavien ja tiivistävien urheilurintsikoiden kanssa riippurinnoista, joten vaikea sanoa, mitä se todellisuus on tai miten pitäisi mitata? ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuppikoko 80i, vaikka paino 62 ja pituus 169. Mitäs tähän sanotte?
Sanon, että noilla mitoilla sun liivien ympärys on liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin ja paljonkin. En vaan uskalla mennä lääkäriin, vaikka saisin varmaan kunnalliselle puolelle lähetteen? Pitäisi varmaan ensin kuitenkin laihduttaa vähän, koska muuten lääkärikään ei tajuaisi, että laihdutus ei pienennä juurikaan rintojani. En saa kunnon nukkuma-asentoa, vaatteet ja kaikki liivit ahdistavat ja painavat hartioita, oli malli mikä tahansa. Lisäksi ryhti on kumara ja kipuja on niskoissa, selässä ja mieliala on matala.
En edes tiedä, mikä kuppikokoni on, kun kaikista tirsuaa aina yli, vaikka kuinka isot ostaisi. Urheilurintsikoihin siirryin jo, mutta nekin painavat hartioista.
Niin ja lisään vielä, että tuo päältä mittaus on tehty puristavien ja tiivistävien urheilurintsikoiden kanssa riippurinnoista, joten vaikea sanoa, mitä se todellisuus on tai miten pitäisi mitata? ap
Lumingerien laskuri antaa noilla mitoilla kooksi 80K, eu mitoituksella. UK-kuppikoko on 80H. Voi olla isompikin koko, jos ne urheiluliivit lyttää kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai alamitta on liian iso? Miten se voi olla liian iso, jos se nyt vaan on ympärys rintojen alta?
Vierailija kirjoitti:
Kuvia tai ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 75f/g, ja onhan ne isot. Toisaalta niiden kanssa olen aina elänyt, joten tuskin niitä pienennytän. Pukeutumisessa pitää aina huomioida, ja sietää se, että idiootit tuijottaa. Nuorempana idiootit myös kommentoi ja jotkut jopa kouri. Onneksi aikuisena se suoranainen ahdistelu on vähentynyt. Ihan onnellisen elämän hyvän puolison kanssa olen silti saanut elää, eli eivät ne koko elämää tuhoa.
Näin ne kokemukset voivat olla erilaisia... Mulla täsmälleen sama koko (pituutta 160), enkä ole kokenut tuijottelua tai ahdistelua, saati sitten kourintaa (kamala kuulla että sulle on tehty sellaista...). Tykkään omistani, ne ovat aika kiinteät kokoisikseen, eivät aiheuta niskavaivoja enkä koe että olisivat mitenkään tiellä. Eivät rajoita pukeutumistani (tyylini on peittävät, naisellinen, romanttinen) ja olisin todella surullinen jos ne joskus tästä katoaisivat. Puolisoa en ole löytänyt mutta ihan itseäni ajatellen ovat tärkeä osa ulkonäköäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaapa tällä laskurilla. Sinä mitat otetaan ilman liivejä, ja eri asennoissa. Isoissa koissa se voi hieman yliarvioida kirjainkoon, mutta pääsääntöisesti se on aika tarkka. Saat ainakin jonkinlaisen arvion koollesi, jos haluat vaikka etsiä paremmin istuvia rintaliivejä.
http://www.brasizecalculator.tk
Mulla 85 G ja en pidä liian isoina eikä aiheuta hartiasärkyä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai alamitta on liian iso? Miten se voi olla liian iso, jos se nyt vaan on ympärys rintojen alta?
Alalamitta kannattaa mitata tosi napakasti, ja isorintaisten eritoten, että ympärysnauhasta saa kunnon tuen rinnoille. Jos mitta rintojen alta on vaikkapa 82, on 70-75 hyvä ympärysmitta liiviin. Riippuen liivistä, jotkut merkit ovat joustavampia kuin toiset. Liivien tuki tulee 90% ympäryksestä, olkaimet ovat vain pieni osa tukea. Kun laskee olkaimet alas, liivien tulisi pysyä edelleen ylhäällä ja rintojen tuettuna. Olkainten painuminen olkapäihin on merkki liian suuresta ympäryksestä, kuten on myös ympäryksen nouseminen niskaa kohti selästä. Ympärysnauhan tulisi pysyä vaakasuorassa asennossa koko ajan.
Toki jos on pienet rinnat, jotka eivät niin tukea kaipaa, ei napakka ympärys ole niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alalamitta kannattaa mitata tosi napakasti, ja isorintaisten eritoten, että ympärysnauhasta saa kunnon tuen rinnoille. Jos mitta rintojen alta on vaikkapa 82, on 70-75 hyvä ympärysmitta liiviin. Riippuen liivistä, jotkut merkit ovat joustavampia kuin toiset. Liivien tuki tulee 90% ympäryksestä, olkaimet ovat vain pieni osa tukea. Kun laskee olkaimet alas, liivien tulisi pysyä edelleen ylhäällä ja rintojen tuettuna. Olkainten painuminen olkapäihin on merkki liian suuresta ympäryksestä, kuten on myös ympäryksen nouseminen niskaa kohti selästä. Ympärysnauhan tulisi pysyä vaakasuorassa asennossa koko ajan.
Toki jos on pienet rinnat, jotka eivät niin tukea kaipaa, ei napakka ympärys ole niin tärkeä.
Mä en ole ihan varauksetta samaa mieltä tästä... Mun ympärys on tasan 75 ja mulle sopii vain liivit, joiden ympärys on juurikin se. 70 on puristanut aivan järjettömästi tähän mennessä jokaisesta mallista, jonka olen hairahtunut näiden ohjeiden perusteella ostamaan. Sanovat aina, että se ympärys alkaa joustaa ja venyä, mutta jos puoli vuotta yrittää liivejä pitää hampaat irvessä... punaiset painaumat selässä... lisäksi selkämakkarat saaden, vaikka ylipainoa ei ole ja kupit on oikean kokoiset. Ei kiitos. Ostan mieluiten 75F/G, jotka tukevat, sopivat ja tuntuvat täydellisiltä heti ensimmäisestä päivästä alkaen.
Toki tuo -5-10cm -sääntö voi toimia joillekuille parhaiten, mutta en sanoisi että se on mikään satavarma ohje sopivien liivien hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos on pienet rinnat, jotka eivät niin tukea kaipaa, ei napakka ympärys ole niin tärkeä.Mä en ole ihan varauksetta samaa mieltä tästä... Mun ympärys on tasan 75 ja mulle sopii vain liivit, joiden ympärys on juurikin se. 70 on puristanut aivan järjettömästi tähän mennessä jokaisesta mallista, jonka olen hairahtunut näiden ohjeiden perusteella ostamaan. Sanovat aina, että se ympärys alkaa joustaa ja venyä, mutta jos puoli vuotta yrittää liivejä pitää hampaat irvessä... punaiset painaumat selässä... lisäksi selkämakkarat saaden, vaikka ylipainoa ei ole ja kupit on oikean kokoiset. Ei kiitos. Ostan mieluiten 75F/G, jotka tukevat, sopivat ja tuntuvat täydellisiltä heti ensimmäisestä päivästä alkaen.
Toki tuo -5-10cm -sääntö voi toimia joillekuille parhaiten, mutta en sanoisi että se on mikään satavarma ohje sopivien liivien hankintaan.
Juuri näin. Luulen, että paljon riippuu siitä, muodostuuko ympärysmitta läskistä vai luusta. Oma ympärysmittani on niinkin hurja kuin 85 cm. Tästä tulee paskaa niskaan, koska palstan oppien mukaan tämän kokoinen on armoton läski, mutta luustoni on oikeasti sen mallinen. Ympärysmitta pysyy samana vaikka laihtuisin hurjasti, ainoa tapa pienentää mittaa olisi kylkiluiden poisto.
Useimpien liivieni koko on 85 ja se on juuri sopiva, joissain malleissa voi 80 riittää. Tätä pienempi koko ei yksinkertaisesti riitä.