Kysymys tupakoiville pienten lasten vanhemmille.
Miten hoidatte tupakalla käynnit?
Otatteko lapsen mukaan ulos, tupakoitteko sisällä vai uskallatteko hetkeksi jättää lapsen ilman valvontaa sisälle?
Kommentit (9)
Kovin usein päivällä siihen aikaan, kun lapsi oli hereille ei käyty tupakalla.
Kyllä sitä ulkoilujen yhteydessä ehti tupakoida, päiväunien aikaan ja sitten illalla, kun lapsi oli mennyt nukkumaan.
Mulla kaksivuotias ja puolivuotias. Asutaan rivarissa ja meen vaan ulkoportaille tupakalle. Vauva pinniksessä ja isompi leikkii omiaan. Kyllä ne sen pari minuuttia kerrallaan pärjäilee. Noin kerran parissa tunnissa käyn portailla.
koiran ulos varmuuden vuoksi, ettei lapsi käy ärsyttämässä tätä sillä aikaa.
siinä ei mene kuin minuutti-pari. ja ikkunasta näen kokoajan mitä lapsi tekee, ja ei tee ilkeyksiä tms sillä aikaa, vaan on kiltisti :)
rahaa savuna ilmaan kuin sätkynuket parin tunnin välein, terveyskin menee. !!!ONNEKSI!!! en ole ikinä ruvennut polttamaan, en varmasti ikinä pääsisi siitä irti.
missä oli lasiovet. Lapsi leikki siinä silmien alla ja välillä vilkutteli. Päikkäri aikaan kävin myös ja joskus kun ulkoiltiin. Nyt en taas käy ollenkaan kun raskaana..
Mutta eiemmin just päiväuni aikaa kävin. Tai jos oltiin ulkoilemassa niin sitten poltin syrjemmällä.
Mie onneksi pystyin olemaan tupakasta erossa sen päivän ettei lasta tarvinnut jättää yksin. Illalla sitten mies oli tottakai lapsen kanssa sen aikaa.
En siis tuomitse jos joku käy pikaisesti ja lapsi leikkii sen aikaa yssikseen.Eipä se paljoa eroa vessasta käynnistä.
mutta meillä vilkas tenava ja itse olen hidas polttaja niin siihen olisi kulunut liiaksi aikaa
yleensä leikkivät tossa olkkarin lattialla ja rivarissa kun asutaan niin näen terassilta mitä vauva puuhaa. tai sitten laitan vauvan kävelytuoliin niin ei pääse koskemaan mihinkään kiellettyyn niin helposti. helpommin pääsee tupakalle kuin vessaan kun ulkoa näen melkein koko kämppään missä vauva viipottaa mutta vessaan kun menen niin sieltä ei näe. ja eikö just sillon vauva innostu konttailemaan ympäri kämppää. :)
mutta oikeesti. harmittaa suunnattomasti kun joskus on mokoma homma tullut aloitettua. siitä on niin vaikea päästä eroon. kummallakin kerralla olen lopettanut kun olen tullut raskaaksi + imetysaika mutta heti kun on voinut taas polttaa niin en ole pystynyt olemaan tupakasta erossa. HYi minua.
Hän lähtee yksin ulos, kun minä olen sisällä.
Jos minä en ole kotona, hän joko sinnittelee ilman tupakkaa, tai jättää lapsen hetkeksi aikaa yksin. Mies vetää yhden röökin minuutissa parissa, joten ei lapsi ehdi sillä aikaa mitään tuhmaa tehdä.