Uskomatonta! :) Isa toi lapsen synttarina paivakotiin kananmunia, kermaa jauhoa jne. ja sanoi, etta naista voisi tehda sen synttarikakun.
Katottiin vähän huuli pyöreenä ja se selitti, että kun päiväkodin seinällä on lappu, jossa sanotaan ettei saa tuoda itse tehtyjä leivonnaisia. Että pitää olla kaikki kaupan avaamattomissa paketeissa. Joo, oli ne jauhopussit kaikki ihan uusia ja avaamattomia. :) Ei ollut ihan viesti mennyt perille...
Kommentit (26)
vielä tuota sääntöä, täytyy myöntää etten, ollut kuullutkaan moisesta...
Meillä ollaan viety milloin pizzaa, muffinsseja ja kakkuja, hyvin ovat kelvanneet. Suu mulla on millä kysyä jos ryhmässä allergisia ja mitä heille voisi tarjota, minusta pieni vaiva huomioida nämä erikoisruokavaliolla olevat kun itsekkin siihen ryhmään kuulun;)
Mutta ymmärrän kyllä päiväkotien varovaisuuden, varsinkin jos ruokamyrkytyksiä tms. tapahtunut.
Olisiko näppäilyvirhe? Ei ole sullakaan helppoa.
Ps. Sille, joka valitti, kun keskustelu rönsyilee: Sellaista se on -keskustelu.
Vierailija:
ärsyttää vain suunnattomasti ihmiset jotka eivät vaivaudu opettelemaan oikeinkirjoitusta..
Vierailija:
jotkut jankkaa oikein kirjoituksesta ja hygienia passeista eli taas menee puurot ja vellit autuaasti sekaisin.
Vierailija:
Entä jos omistaa hygieniapassin, saako silloin tehdä itse lapsensa synttärikakun ja tuoda sen tarjolle?
Ei riitä että omistaa hygieniapassin :/
Esim. meillä tämä kakkusirkus oli niinkin monimutkainen, että lapsen synttäreillä kerhossa kakku piti noutaa lähistöllä olevan päiväkodin kokilta, joka oli sen työpaikkansa keittiössä valmistanut. Kyseinen kokki sattuu olemaan sukulaiseni, siksi pyysin häntä tekemään kakun. Mutta kotona sen tekeminen ei olisi " lain mukaan" ollut sallittua edes rautaiselle paperit ja luvat omaavalle ammattilaiselle ;)
No menihän se noinkin. Ja toisaalta saatoin olla varma että kakku on varmuuden vuoksi pähkinätön, vähälaktoosinen ja gluteeniton. Hyvä tuli.
Ja AP! Aikas ihana tapaus teillä ;)
En halua lapseni siis syövän muiden kotonaan leipomia tuotteita. Aallergiat eivät ole siihen syy vaan esim. hygienia, luotettavuus jne. Siinäpä se. Kantaani en muuta. Isä oli mielestäni aika ahkera yrityksessään. Miten se jaksoikin ja ehti.
jotkut jankkaa oikein kirjoituksesta ja hygienia passeista eli taas menee puurot ja vellit autuaasti sekaisin.