Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabuspsykosi

Jouko
14.05.2016 |

Kannabispsykoosi syntyy pikkuhiljaa, riippuen täysin kannabiksen käytön tiheydestä, säännöllisyydestä ja jointtien thc pitoisuudesta.

Kannabispsykoosi on niinkuin "hiipivähölmöys" joka luetaan psykoosiksi vasta sitten, kun on aiheuttamassa joko itselleen tai toisille jotain vahinkoa.

Satunnainen ja pieni kannabiksenkäyttö ei ilmaise tätä "hiipivää hölmöyttä" kovin kovin selkeästi, vaan se katsotaan vain tuon käyttäjän persoonallisuuteen kuuluvaksi "hölmöydeksi"

Vasta suurempi ja vuosiakin kestänyt käyttö näyttää selkeästi tuon "hiipivän hölmöyden" muuttuneen hoitoa vaativaksi psykoosiksi.

Käyttäjä ei itse huomaa sairastavansa psykoosia, niinkuin ei huomaa "hiipivää hölmöyttänsäkään".

Sen huomaa vain ne, jotka tuntevat hyvin kaverin, jos aina netkään, varsinkin kun monesti itse ovat saman aineen vaikutuksen alaisia, eli hiipivässä hölmöydessä.

Eivät huomaa tuota "hiipivää hölmöyttä" kovin nopeasti edes aivan läheisetkään, vaan pitävät tuota kannabiksen käyttäjää vain muuten vähän outona, ja kasvuiässä se usein laitetaan "murrosiän ongelmiksi", ja juuri siksi se jää usein hoitamatta.

Kommentit (303)

Vierailija
81/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämäni kannabiksen käyttäjät käyttäytyvät välillä arvaamattoman aggressiivisesti. He saavat välillä raivokohtauksia julkisilla paikoilla ja ovat epäluuloisia. He loukkaantuvat herkästi ja saattavat hyökätä vihamielisillä tekstiviesteillä. En ole halunnut olla enää heidän kanssa tekemisissä. He käyttäytyvät eri tavalla kuin muut tuntemani mielestäni normaalit ihmiset.

Tuntemani kannabiksen käyttäjät eivät näe omassa käytöksessään mitään outoa, vaan pitävät käytöstään oikeutettuna. Heidän käytöksensä tuntuu henkiseltä väkivallalta.Toiset käyttäjät taas ovat vuorovaikutuksessa hitaita eivätkä oikein noteeraa toista ihmistä.

Vierailija
82/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain vaikutuksia myös mm impulsiivisuuteen ja muuhun käytökseen, mutta näiden tulokset ristiriitaisia.

(Neurologiassa ja lääketieteessä ylipäänsä 1995 tehty tutkimus on usein jo aika kivikautinen)

"Kannabis - ehkä saattaa aiheuttaa mahdollisesti jotain."

Niinhän sitä sanotaan että voi ehkä mahdollisesti aiheuttaa jotain haittaa kun varmuutta ei ole. Kun yhdysvalloissa tehtiin tutkimus jossa selvisi ettei kannabis ole erityisen vaarallista keksittiin porttiteoria. Nyt kun kannabis on alkanut laillistua vähäinen haitallisuus näkyy paremmin kuin hyvin. 

Vierailija
84/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietämäni kannabiksen käyttäjät käyvät hitaalla tai ovat päällekäyvän aggressiivisia. Hitaalla käyvät säälittävät ja aggressiiviset tyypit pelottavat. Yksikään ei myönnä, että käytöstä olisi mitään ongelmaa.

Kannabiksen vastustajat ovat sitä raivo porukkaa. Usein on nähty kirjoituksissa niitä saunan taakse ja muita väkivalta fantasijoita pössyttäjiä kohtaan. Tuo hitaalla käyminen on säälittävän huono yritys. Huomaa että asiasta tietämätön yrittää selitellä ja siihen se jääkin. Ota ensin asiasta selvää jos yrität päteä.

Vierailija
85/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tarvetta päteä, vaan mulla on ihan aito huoli kannabiksen käyttäjistä. He eivät tiedosta esim. synteettisesti käsitellyn kannabiksen aiheuttamia vaaroja. Työni puolesta tiedän asiasta. Olen myös lähipiirissäni nähnyt tapauksia.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietämäni kannabiksen käyttäjät käyvät hitaalla tai ovat päällekäyvän aggressiivisia. Hitaalla käyvät säälittävät ja aggressiiviset tyypit pelottavat. Yksikään ei myönnä, että käytöstä olisi mitään ongelmaa.

Kannabiksen vastustajat ovat sitä raivo porukkaa. Usein on nähty kirjoituksissa niitä saunan taakse ja muita väkivalta fantasijoita pössyttäjiä kohtaan. Tuo hitaalla käyminen on säälittävän huono yritys. Huomaa että asiasta tietämätön yrittää selitellä ja siihen se jääkin. Ota ensin asiasta selvää jos yrität päteä.

Vierailija
86/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukuit idiootiksi ja kerroit etten ole saanut mitään merkittävää elämässäni aikaan. Siis tuntemattomalle, joka kohteliaasti oli eri mieltä kanssasi ja ei haukkunut millään lailla sinua. Ei vaikuta kovin rauhalliselta suhtautumisesta elämään. Aika hermostunutta ja ärtynyttä mielestäni.

Anteeksi herkkähipiäisyytenne. Voisitko olla vielä enemmän marttyyri samaan aikaan, kun minua ja perhettäni on uhattu jopa väkivallalla?[/quote

Pidätkö uhriutumisena sitä, että aikuista ihmistä joutuu muistuttamaan käytöstavoista. Ja, vaikka uhkailu on väärin, ja kauheata, olet itse arvottanut kannabiksen perheesi edelle, kun jauhat vuosikaudet netissä asiaa, välittämättä uhkauksesta. Itse en sellaiseen suhtautuisi kevyesti.

Kuten totesin, niin Yhdysvaltojen joissain osavaltioissa saisin virallisen kannabislääkereseptin ilman mitään ihmeellistä vääntöä, Suomessa en ainakaan vielä sellaista saa, vaikka lääkekannabiksen käyttö onkin ollut koko ajan hienossa kasvussa jopa täälläkin. Minusta sellaista ihmistä voi kyllä kutsua idiootiksikin jota väittää, että kannabiksen käyttäjät eivät kuolisi, jos eivät käyttäisi kannabista.  Onhan se ainakin aika idioottimainen näkemys. Ja kyllä sekin aika aika pian tulee, että ei tarvitse enää asiasta kirjoitella:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/122288-arvio-%E2%80%9Dkannabiksen-kaytt…

Kannabis on kuitenkin koko maailman vähähaittaisin päihde, ja myös monipuolisin lääke- ja energiakasvi.

Vierailija
87/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouko kirjoitti:

Eivät huomaa tuota "hiipivää hölmöyttä" kovin nopeasti edes aivan läheisetkään, vaan pitävät tuota kannabiksen käyttäjää vain muuten vähän outona, ja kasvuiässä se usein laitetaan "murrosiän ongelmiksi", ja juuri siksi se jää usein hoitamatta.

Täyttä tuubaa, kaikki tuntemani käyttäjät tekevät muutakin kuin pössyttelevät. Käyvät töissä harrastavat kuka mitäkin. Pössyttelevät viikonloppuisin eivätkä joka vkl.

Lääkekäyttäjät eivät hekään ole passiivisia vaikka käyttävät päivittän ja runsaasti. Tiettävästi eniten on pössytellyt irvin feldman ja hän käy pörssissä töissä. Joitakin vuosia sitten siitä miehestä esitettiin haastattelu suomessa 60 minuuttia ohjelmassa.

Ärsyttää ja huvittaa tuo valehtelu kannabiksesta. Vai onko se pelkkää tietämättömyyttä?

Vierailija
88/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoa kannabista ja synteettisesti käsiteltyä aitoa kannabista on vaikea erottaa toisistaan.

Itse kun kasvattaa käyttämänsä kannabiksen, niin on taatusti aitoa tavaraa.

Vierailija
89/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämäni kannabiksen käyttäjät käyttäytyvät välillä arvaamattoman aggressiivisesti. He saavat välillä raivokohtauksia julkisilla paikoilla ja ovat epäluuloisia.

Älähän nyt taas valehtele. Taidat oikeasti kyllä tarkoittaa juoppoja.

Vierailija
90/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole tarvetta päteä, vaan mulla on ihan aito huoli kannabiksen käyttäjistä. He eivät tiedosta esim. synteettisesti käsitellyn kannabiksen aiheuttamia vaaroja. Työni puolesta tiedän asiasta. Olen myös lähipiirissäni nähnyt tapauksia.

Synteettinen kannabis ei oikeasti ole kannabista vaan joku kemikaalicoktaili. Aito luonnollinen kannabis ei ole erityisen haitallinen aineena. Lakihan ne enimmät ongelmat aiheuttaa. Vaikea uskoa nettipuheita joissa väitetään kannabiksen vaaroja ja että niitä on paljon. Satunnaista käyttöä kun on yli 20 vuoden ajalta ja tunnen paljon samanlaisia ei kukaan ole edes kuullut kenestäkään jolla olisi kannabiksesta ongelmia. Siis muita kuin lain aiheuttamia ongelmia.

Vierailija
91/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä sekin aika aika pian tulee, että ei tarvitse enää asiasta kirjoitella. Kannabis on kuitenkin koko maailman vähähaittaisin päihde, ja myös monipuolisin lääke- ja energiakasvi.

Nykyisenkin lainsäädännön perusteella kannabiksen käyttö ja omaan käyttöön kasvatus voidaan jättää rankaisematta.

Vierailija
92/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkiksi yksi lähde siitä, että kannabista jalostetaan viihdekäyttöön:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/863387/Entista+vahvempaa+kannabista+li…

Jos kannabis on vahvempaa, sitä ei sitten tarvitse käyttää niin paljon, että saa sopivan päihtymystilan. Win-Win.

Vierailija
93/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittaja voisi vähän vilkaista esimerkiksi Suomessa laillisesti myytävän Bedrocan-merkkisen kannabis kukinnon myyntipakkausta. THC pitoisuus yli 22%. Saa Linnan Apteekista.

Vierailija
94/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole ollenkaan noin yksinkertainen. Et voi tietää miten vahvaa ainetta vedät. Aitoa kannabista on todella vaikea erottaa synteettisesti käsitellystä aidosta kannabiksesta. Siis oikeasta kannabiksesta, jota on synteettisesti tehostettu. Kannabiksen jalostaminen on laajamittaista toimintaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kannabis on vahvempaa, sitä ei sitten tarvitse käyttää niin paljon, että saa sopivan päihtymystilan. Win-Win.

Vierailija
95/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun taas yksi "ammattilainen" on palstalla, niin osaatko sinä kertoa, kuinka monta kannabispsykoosia Suomessa on vuosittain? Siis kannabispsykoosia, eikä mitään päihteiden sekakäytön aiheuttamia psykooseja.

Vierailija
96/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei ole ollenkaan noin yksinkertainen. Et voi tietää miten vahvaa ainetta vedät. Aitoa kannabista on todella vaikea erottaa synteettisesti käsitellystä aidosta kannabiksesta. Siis oikeasta kannabiksesta, jota on synteettisesti tehostettu. Kannabiksen jalostaminen on laajamittaista toimintaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vahvuudesta ole mitään tietoa, niin ensin käytetään vähän, ja sitten otetaan lisää, jos tarvitaan. Lääkekannabista taas käytetään useita grammoja joka päivä, ja se osoittaa selvästi sen, että kannabiksen haitallisuus on oikeasti erittäin vähäinen.

Vierailija
97/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ylevää toimintaa kasvattaa päihteitä omassa kodissaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa kannabista ja synteettisesti käsiteltyä aitoa kannabista on vaikea erottaa toisistaan.

Itse kun kasvattaa käyttämänsä kannabiksen, niin on taatusti aitoa tavaraa.

Vierailija
98/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallista lääkekannabista ei saa, eikä jaksa tukea ammattirikollisia. Helpommalla pääsee kun kasvattaa itse.  Ja tietää myös mitä saa, eikä ole pelkoa mistään synteettisestä kannabiksestakaan. Lisäksi voi kasvattaa samaa lajikettakin, jota virallinen lääkekannabiskin on.

Vierailija
99/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea se on naapurissakaan kasvattaa.

Vierailija
100/303 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisenkin lain mukaan kannabiksen käytöstä ja omaan käyttöön kasvatuksesta ei tarvitse syyttää, eikä rangaista. Toivoa sopii, että lakia aletaan jossain vaiheessa noudattamaan.