Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomuudesta tietäville kysymys

Vierailija
23.02.2006 |

Kärsimme mieheni kanssa sekundäärisestä lapsettomuudesta ja olen juuri päässyt kierron kartoitukseen verikokeilla. Haluaisin tietää, mitä on luvassa?

Onko täsyä vielä pitkä matka keinohedelmöitykseen? Onko tässä mahdollisuuksia välissä? Mieheni on ehdottoman jyrkästi keinohedelmöitystä vastaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutuksena hiotusta ja munasarjojen nipistelyä.

Hoitona Clomifen on kyllä tosi mieto.

Vierailija
22/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsettomuutta pari vuotta takana, kaksi keskenmenoa siinä välissä. Yksi lapsi on ja hänet saimme vuosia sitten sen kummempia ongelmia.

Mies on ollut vastaan kaikkea mahdollista mitä lapsettomuusklinikoilla tehdään. Hänen mielestään ihmisten ei pitäisi puuttua tämmöisiin asioihin ja että se olisi jotenkin väärin ja kummallista jos joku lääkäri hoitaisi minun hedelmöittämisen... Ja kyllähän minäkin olen paljon näitä asioita pyöritellyt mielessäni.

Sain kuitenkin miehen suostuteltua antamaan näytteen ja kävimme juttelemassa hoitoja tekevän lääkärin kanssa jatkosta. Ja ihme ja kumma mies ei ole enää niin vastaan kaikkea!!! Ja kun selvisi että miehen siittiöissä on jonkin verran vikaa eikä minulta mitään ihmeempää ole löytynyt niin harkitsemme inseminaatioon menemistä. Minun ei tarvitse aloittaa hormonien syömistä ja tuo hoitomuoto on kaikkinensa aika helppo. Elikkä seuraan virtsasta ovulaation lähestymistä ja kun se on päällä niin mennään klinikalle ja miehen siittiöt pestään (poistetaan huonot pois joukosta) ja ne normaalit sitten ruiskutetaan kohtuun ja annetaan luonnon päättää lopusta! Jos tämä hoitomuoto ei tuo toivottua tulosta niin sitten todennäköisesti luovutetaan? Ehkä pari kertaa yritetään ja sitten jatketaan luomuna yrittämistä. Ja vielä noista tutkimuksista. Minulla on normaali kierto ja välivuotoja yms. ei ole. Munasolun irtoaminen on varmistettu ultralla ja verikokein ja kohtu on tietenkin ultrattu tarkasti. Jokunen verikoe on myös otettu erilaisia hormoni-arvoja selvittäessä. Siinä ne sitten vissiin olivatkin.

Joku täällä kyseli että vaikuttaako ylipaino mitenkä? Ja kyllähän se voi vaikuttaa ja varmasti siitä sanovat mutta en tiedä että onko kuitenkaan mikään este hoitojen aloittamiselle? Mutta pitää toki muistaa se että joillakin pelkkä painon putoaminen normaaliin voi tuoda toivotun plussan!!!! Tsemppiä Ap:lle ja muille samoissa ongelmissa rypeville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
24/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitti ja kannusti jatkamaan. Jopa niin paljon, että oikeasti otin sen puhelimen käteen ja soitin ajan gynekologille.

Kiitos!!

-9-

Vierailija
25/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin Clomifenin sivuoireisiin voin lisätä vielä pahoinvoinnin, turvotuksen, näköhäiriöt (harvinainen) ja mielialan vaihtelut.

Mitä tulee tuohon väitteeseen hoitoihin liittyy harvoin sivuvaikutuksia, niin kysykääpäs lapsettomuus/plussanneet lapsettomat palstoilta kenelle ei olisi tullut mitään sivuoireita Clomeista. Väitän että valtaosalle tulee jotain sivuoireita.

Itse sain suurinpiirtein kaikki mahdolliset oireet, mutta yhtään munasolua ei kasvanut edes 2tbl/pv otettuna.

Vierailija:

Tavallisin annos on 1 tabletti, 50 mg, päivässä kierron 3-7 päivänä. Hoitoon liittyy harvoin sivuvaikutuksia. Joskus voi esiintyä päänsärkyä, kuumia aaltoja, limakalvojen kuivuutta. Ovat luonteeltaan ohimeneviä.

Vierailija
26/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vaarallista. Hyperstimulaation riski clomien kanssa on todella, todella pieni. Useinhan niitä määrätään ihan ilman seurantaultraakin, kun lääkärit eivät pidä noita riskejä niin merkittävinä.

Itse sain esikoiseni clomeilla. Yksi munasolu irtosi oikeaoppisesti joka kerta ja kaksi kiertoa riitti raskautumiseen. Enkä huomannut mitään sivuvaikutuksia.

Nyt olenkin raskaana ihan " luomusti" .

Vierailija
27/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta siitä, että on syöty clomeja. Käsittääkseni clomien kanssa kaksoisraskauden riski on tyyliin puolitoistakertainen verrattuna " luomuraskauteen" , joten riski ei ole kovin suuri.

Vierailija
28/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyperin riski on pieni, mutta ei sentään olematon ja Clomien käyttöä on sen riskin olemassa olon vuoksi kontrolloitava. Vain julkisella puolen määrätään Clomeja ilman seurantaultria, eikä se johdu siitä että riski olisi pienempi vaan siitä, että ajat ovat kortilla ja sen vuoksi jostain on tingittävä. Lisäksi moni yleislääkäri kirjoittaa Clomireseptejä tietämättä edes sen tarkemmin mitä on tekemässä. Voi olla ettei hän edes ennen reseptin kirjoittamista ultraa.

Clomit on kuitenkin sen verran hintaviakin, ettei senkään vuoksi kannata jättää seurantaultraa väliin. Jos niillä ei ole toivottua vaikutusta, ei niitä kannata turhaankaan syödä.

Vierailija:

Eikä vaarallista. Hyperstimulaation riski clomien kanssa on todella, todella pieni. Useinhan niitä määrätään ihan ilman seurantaultraakin, kun lääkärit eivät pidä noita riskejä niin merkittävinä.

Itse sain esikoiseni clomeilla. Yksi munasolu irtosi oikeaoppisesti joka kerta ja kaksi kiertoa riitti raskautumiseen. Enkä huomannut mitään sivuvaikutuksia.

Nyt olenkin raskaana ihan " luomusti" .

Vierailija
29/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään johtofollikkeleita varsinaisesti, vaan puolessa välissä oviksen lähestyessä.

Vierailija
30/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että lapsettomuuden syy onkin vaikka endometrioosi tai polyyppi tms. Jos niitä näkyy ultrassa, tulee ne tietenkin poistaa ennen kuin Clomeja edes kokeillaan.

Vierailija:

mitään johtofollikkeleita varsinaisesti, vaan puolessa välissä oviksen lähestyessä.

Vierailija
31/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap

meillä on vähän samalainen tilanne. Esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta. Toista lasta yritetty nyt 4-vuotta tuloksetta.

Mulle tehtiin vähän tutkimuksia (verikokeita ja ultrausta tiheään tahtiin).

Lääkäri totesi, että mulla monirakkulaiset munasarjat ja ilman hormonilääkitystä tuskin tulisin enää raskaaksi.

Mieheni ei suostunut hormoneihin (pelkää hysteerisenä, että tulee kaksoset, kolmoset yms. kun tuttava perheisiin juuri niihin aikoihin syntyi kolmet kaksoset!!!!). Meille riittää yksi lapsi, on hänen mielipide.

No, nyt pikku hiljaa se on tullut myös minun mielipiteeksi. Kun esikoinen jo 5v. niin tulee musta liian iso ikäero ja olen itse tullut laiskaksi.... ei enää halua vauvarumbaa..... kun on yhden kanssa jo niin helppoa lähteä, mennä ja tulla, matkustaa.

Tsemppiä teille. TOivottavasti pian tärppää teillä!!!

Vierailija
32/32 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mutta mieheni ajattelee, että emme jaksa hoitaa kahta vauvaa, kun esikoisenkin vauva-aika oli aika rankkaa ja koetteli meidän parisuhdetta....

T. se jonka mies ei suostuntu hoitoihin, kun pelkäsi kaksosia.