Äitiys ja alkoholi
Joo oon tässä miettiny että loppuuko se sosiaalinen elämä siihen ku saa lapsen, tai siltä se ainaski tunnustaa jos muita rupeaa kuuntelemaan?? Tuntuu että ystävät kahtoo naama kierossa jos esim. viikonloppuna kun saa lapsen nukkumaan niin ottaa sen jälkeen pari sauna olutta rentoutuakseen onko siinä jotain pahaa? Niin ku ei sais enää mitään ottaa kun saa lapsen jotain siihen suuntaan että " Joithan sinä viime viikonloppunakin.." , no entä sitten ei sen tarvi humala hakusta olla.
Niin ja sitte vielä jos meet baariin asti, tiedät kyllä itse että lapsi on hyvässä hoidossa eikä sillä oo mitään hätää, mutta kun sitten tulee jokainen kyselemään missäs sulla lapsi on, etkös sinä vasta ollut täällä juhlimassa... siis jos saa vapaa-aikaa niin minä kyllä haluan nauttia siitä ystävien kanssa ja ihan jossain muualla kun niitten seinien sisällä jossa jo muutenkin melkein kaiken aikasi viettää. On se kyllä kumma jos isukki on juhlimassa niin eipä niitä kukaan oo arvostelemassa vanhemmuudesta!! Ne saa vaan pitää hauskaa niin paljo ku huvittaa, mutta sitte ite saat kaikki arvostelevat katseet päälle jos esim. kahtena viikonloppuna peräkkäin oot juhlimassa... Se on niin väärin! Oot toisten puheitten mukaan niin huono äiti ku vaan ryyppäät, mutta mitä nekään tietää mitään lapsen hoidosta ja minkälaista se on ja kuinka rankkaa välillä joilla itellä ei ole lapsia?? Turha toisia arvostella jos ei ole mitää kokenut!! Ottaa vaan pannuun kun puoli tutut rupeaa laskemaan sinun juopottelu kertoja!! Siis kyllä minä lapseni paremmin hoidan kun saan välillä tuulettua itse, muuten on semmoset patoutumat että huutaa viattomille ihmisille.
Onko kellään vastaavia kokemuksia??
Kommentit (5)
KAIKKI ALKOHOLIA KÄYTTÄVÄT EIVÄT OLE ALKOHOLISTEJA.
Vai pitääkö se vielä suuremmalla kirjoittaa?
ei ap
Mua ärsyttää suunnattomasti myös äidin " mokien" korostus ja alleviivaus. Isät saa tehä mitä tykkää ja monesti tekeekin ja se tuntuu olevan ihan ok, koska äiti lasten kanssa kotona. Mut auta armias jos äiti käy baarissa ja isä kotona lasten kanssa, sehän lähentelee jo heitteillejättöä. Todella, todella kaksinaismoralistista ja naista alentavaa ajattelua edustaa tämä näkemys!
mutta ne, joille juomisesta huomautellaan tai jotka alkavat asiasta puhuttaessa HUUTAMAAN, elävät todennäköisesti riskirajoilla tai ylikin. Katsopas vaan, aika harva tähän muuten on kommentoinutkaan, eli kun on asiat kunnossa ei alkoholista tarvitse tunteella paatostaa.
t. päihdehoitaja
Ja syitä riitti. Parikyt vuotta myöhemmin ovat alkoholisteja, ja pilanneet lastensa elämän. Ja kenenkään lapset ei juo, sen verta raskasta ja hankalaa on heidän elämänsä ollut. Ihan tavallisia opiskelioita silloin olivat, eli jos pitää alkoholista alkaa puhumaan, pitäis hälytyskellot jo soida, ja ihmisen ittensä miettiä miksi todella pitää mennä juomaan? Ja mitä hauskaa on olla humalassa?
elämäntapoja jos jo muutkin alkavat huomauttelemaan? Tuskin nyt tyhjästä melua syntyy. Käy lukemassa vaikka www.a-klinikka.fi ja saat faktaa siitä, pitäisikö olla huolissaan vai ei.