Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi niin moni lihava ei laihdu:

Vierailija
14.05.2016 |

Tämä syy ei ole itsekurin puute. Se ei useinkaan ole edes väärä ruokavalio sillä suurin osa lihavista ihmisistä on itse asiassa laihduttanut tauotta lähes koko elämänsä.
...
Syy on ITSEVIHA ja STRESSI. Ylipainosta syyllistetään, kiusataan ja varoitellaan kaikkialla. Meille opetetaan jo vauvaiässä että vain hoikat ja laihat ovat vakavasti otettavia ihmisiä. Lihavat eivät saa nauttia elämästä, nauraa, olla kauniita, harrastaa seksiä ja ties mitä vielä. Kun ihminen uskoo jatkuvasti olevansa huono ja kelpaamaton, sekä mieli että kroppa menevät stressitilaan jossa aineenvaihdunta sekoaa. Itseään vihaamalla harvoin laihtuu, ja jos pari kiloa putoaakin niin ne tulevat korkojen kera takaisin.
...
Suosittelen siis kaikille kaltaisilleni itseään vihaaville ylipainoisille: Lopetetaan itseviha. Lopetetaan painosta stressaaminen. Syödään silloin kun on nälkä, kohdellaan kehoamme hyvin. Liikutaan kun tekee mieli. Levätään kun on tarve. Nauretaan, rakastetaan, opitaan uusia asioita. Laihtuminen ei tee meistä parempia ihmisiä, vaan ainoastaan kapeampia. Ikuinen turha kiduttava laihdutus saa loppua, NYT!!!
...
T. Onnellinen ja kaunis 167cm 80kg

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Minä olen pysynyt samassa painossa jo 13 vuotta, olen vuosia ollut stressaantunut ja uupunut, enkä ole koskaan viikkoa kauempaa eläissäni laihduttanut, en osaa laihduttaa, syön mitä kulutan ja pysyn 130 kilon painossa. Ehkä joskus, jonain kauniina päivänä ei ole muuta stressiä ja voisin keskittyä vaan itseni parantamiseen terveydellisistä syistä, tähän asti muu stressi on aina mennyt edelle.

T: 41v. 172cm

Vierailija
2/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan totta. Olen itse normaalipainoinen, mutta lapsena ja nuorena teininä olin joitakin vuosia pullukka. Laihduin kai pituuskasvun mukana normaaliksi, mutta kiusaamisen myötä minuun iskostui inho vartaloani kohtaan ja olen aina yrittänyt laihduttaa, aika lailla tuloksetta. Välillä olen joitain kiloja hetkeksi laihtunutkin, mutta ne tulevat aina takaisin ja yleensä vähän lisääkin. Paino pysyy tässä tietyssä kohtaa helposti, mutta ei liiemmin laske vaikka mitä tekisin. Kroppa on kai sekaisin ainaisesta laihdutuksesta ja stressihormonista, jonka määrä on luultavasti aika suuri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Ylipainoisten manipulointi itseinhoon ei johdu siitä että meidän haluttaisiin olevan terveempiä, vaan voiton maksimoinniksi. Laihoille ei tarvitse myydä ihmedieettejä eikä lumelääkkeitä, eikä itseään rakastava ihminen tarvitse kallista terapiaa.

Vierailija
4/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin onnellinen läski kuin onneton jojoilija (näillä geeneillä ei näköjään pysty olemaan koko ajan laiha tekemättä helvetisti sen eteen). Meni vaan koko elämä ton tajuamiseen.

Vierailija
5/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tajuaminen nyt kolmekymppisenä ja raskaana. Kehoni kantaa uutta elämää! Vain hullu vihaisi vartaloa joka kantaa pientä ihmisenalkua. Nyt vasta onkin aika syödä kaikkea terveellistä ja ihanaa ja pitää huolta itsestäni - ja lapsestani! Itsensä vihaaminen ei ole huolenpitoa vaan sairastuttamista.

Ap

Vierailija
6/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laihtuuhan lihavat. Monet lihavat ovat laihtuteen elämänsä aikana yhteensä useita satoja kiloja.

Ongelmahan on se että kroppa alkaa taistella saadakseen läskinsä takaisin.

Tämä on sellainen asia mitä ei ymmärretä.

Joku paskavammainen luterilainen mentaliteetti on doktrinoitu kalloomme, että pitää kärsiä, kärsiä ja kärsiä.

Pitää rankaista itseään ja rääkätä.

No pain, no gain.

Sitten kun ei pysty elämään koko loppuelämäänsä täysin kohtuutonta rääkkielämää, niin on epäonnistuja, luuseri, laiska, tahdonvoimaton.

Tahdonvoimasta voisivat muuten pitää turpansa kiinni kaikki läpipaskot, koko ikänsä ruipeloina viettäneet henkilöt joiden mieli ei edes tee mitään ruokaa.

Vierailija
7/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Ruuasta on tullut mulle lohdutus kaikessa. Syön koska on niin paha mieli ja vihaan itseäni. En vaan tiedä miten saada tätä loppumaan :(

N 178cm 90kg

Vierailija
8/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi suhtautua omaan kehoonsa kuin lapseen.

Muodostaisi samanlaisen suhteen vartaloonsa kuin pienen avuttomaan vauvaan.

Keho on mielesi armoilla. Keho yrittää viestittää koko ajan jostain.

Sinä olet vastuussa kehosi LEVOSTA, terveellisestä ravinnosta, nesteytyksestä, ja siitä ettei se mene rikki ja mustelimille.

Tuskin kukaan estää pientä vauvaansa nukkumasta, kun tämä on väsynyt?

Tuskin kukaan lastansa pitää nälässä tai janossa.

Järkevä ihminen syöttää lapselleen hyvää ravintoa, eikä mitän vaaleavehnäjauho paskaa.

Kukaan tervejärkinen ei puhu lapselleen haukkumalla ja lyttäämällä: hyi kun olet ruma, heikko ja vastenmielinen.

Keho kumminkin on aika paljon antanut sinulle, Se on kantanut ja kuljettanut sinua vaikka minne ja mahdollistanut kaiken kivan mitä elässäsi on.

Miksi et olis kiitollinen sille ja osoittasi arvostusta?

Miksi vihaat kehoasi?

Vierailija
9/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli tajuaminen nyt kolmekymppisenä ja raskaana. Kehoni kantaa uutta elämää! Vain hullu vihaisi vartaloa joka kantaa pientä ihmisenalkua. Nyt vasta onkin aika syödä kaikkea terveellistä ja ihanaa ja pitää huolta itsestäni - ja lapsestani! Itsensä vihaaminen ei ole huolenpitoa vaan sairastuttamista.

Ap

En ole ap, mutta miksi v*tussa tätäkin kommenttia on pitänyt jonkun alapeukuttaa? Jotain perusteluita?

Vierailija
10/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Ruuasta on tullut mulle lohdutus kaikessa. Syön koska on niin paha mieli ja vihaan itseäni. En vaan tiedä miten saada tätä loppumaan :(

N 178cm 90kg

Ei sellaista ruokamäärää tule jolla muutat ne asiat joista tulee paha mieli.

Ei se lopu ennen kuin puutut siihe alkuperäiseen ongelmien syyhyn

Heitä paskapää ihmiset vittuun elämästäsi tai pidä välimatkaa niihin.

Kirjoita kaikki pahaa mieltä aiheuttaneet pienetkin syyt paperille.

Tee sille paperille sitten haluamallasi tavalla.

Itse olen lakannut vihaamasta itseäni kun olen tajunnut että saan tuntea vihaa muita ihmisiä kohtaan.

Nyt vihaan minua satuttaneita ihmisiä hyvällä omalla tunnolla.

Kiroilen ja lenkkeilen. Vihan puuskat menevät aina nopeasti ohi.

Vierailija
11/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan tykkäävät alapeukuttaa koska he kuvittelevat sillä tavalla "voittavansa". Peruskoulukiusaajan tyyliä, ei sen kummempaa.

Ap

Vierailija
12/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan tykkäävät alapeukuttaa koska he kuvittelevat sillä tavalla "voittavansa". Peruskoulukiusaajan tyyliä, ei sen kummempaa.

Ap

Minä ajattelen että tuo alapeukuttaja on se Niuvanniemestä vastikään karannut.

Sen naama minulle tuli mieleen kun katselin noita peukkuja.

Kuvittelen aina kaikkien trollien ja vänkyttäjien olevan tietynnäköisiä tapauksia.

Kannattaa visualisoida aina joku sopivannäköinen tapaus, niin ei enää yhtään ärsytä vaan huvittaa.

Vierailija
13/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, painonatsit ovat ilmestyneet alapeukuttamaan jopa raskaana olevan naisen kommenttia. Hävetkää pissikset!

Vierailija
14/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi suhtautua omaan kehoonsa kuin lapseen.

Muodostaisi samanlaisen suhteen vartaloonsa kuin pienen avuttomaan vauvaan.

Keho on mielesi armoilla. Keho yrittää viestittää koko ajan jostain.

Sinä olet vastuussa kehosi LEVOSTA, terveellisestä ravinnosta, nesteytyksestä, ja siitä ettei se mene rikki ja mustelimille.

Tuskin kukaan estää pientä vauvaansa nukkumasta, kun tämä on väsynyt?

Tuskin kukaan lastansa pitää nälässä tai janossa.

Järkevä ihminen syöttää lapselleen hyvää ravintoa, eikä mitän vaaleavehnäjauho paskaa.

Kukaan tervejärkinen ei puhu lapselleen haukkumalla ja lyttäämällä: hyi kun olet ruma, heikko ja vastenmielinen.

Keho kumminkin on aika paljon antanut sinulle, Se on kantanut ja kuljettanut sinua vaikka minne ja mahdollistanut kaiken kivan mitä elässäsi on.

Miksi et olis kiitollinen sille ja osoittasi arvostusta?

Miksi vihaat kehoasi?

Erittäin hyvä pointti! Kirjoituksesi antoi kyllä paljon ajattelemisen aihetta.

Miksi minulle on tärkeää, että lapseni syövät terveellisesti ja tasapainoisesti, vaikka samalla en arvosta itseäni tarpeeksi syödäkseni yhtä terveellisesti? Eikö siinä ole joku ristiriita? Onko tämä joku tiedostamaton juttu, joka on tulosta vuosia kestäneestä vähättelystä, nöyryyttämisestä ja kaikenlaisesta kiusaamisesta? Olen nykyään kyllä ihan onnellinen ja omalla mittapuullani menestynyt ihminen enkä anna menneisyyden kokemusten määrittää itseäni.

Mutta, mä olen niin paljon miettinyt syytä/syitä siihen, miksi olen ylipainoinen. Ollut sitä jo ihan lapsesta asti. Tiedän ne omat haasteeni ja epäkohtani, mutta mikä se perimmäinen syy on tähän. Ja mikä on tehnyt minusta lihavan lapsen? En tietenkään osaa sanoa varhaislapsuudenajan ruokavaliostani mitään, koska olen ollut sen verran pieni. Ehkä terapia ei olisi hullumpi vaihtoehto.

Vierailija
15/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itseään vihaavat läskit eivät laihdu koska itseviha ja stressi, itseään rakastavat läskit taas eivät laihdu koska rakastavat itseään sellaisena kuin ovat eivätkä koe tarvetta laihduttaa.

Mikä järki tässä koko ketjussa? Läski ko läski.

T: läski jota ei muiden mielipiteet kiinnosta

Vierailija
16/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään en ole koskaan kuullut keksivän niin montaa tekosyytä kuin ylipainoisten.

Vierailija
17/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään en ole koskaan kuullut keksivän niin montaa tekosyytä kuin ylipainoisten.

Nautitko kiusaamisesta? Oletko ilkeä noin ylipäätään? Miltä sinusta tuntuu kun saat haukkua ihmisiä, jotka ovat erilaisia kuin sinä? Oletko parempi ihminen kuin lihava ihminen?

Vierailija
18/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauan kestänyt että haukkujat löysivät tännekin. Mitä te oikein saatte kusipäisyydestä?

Vierailija
19/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautitko kiusaamisesta? Oletko ilkeä noin ylipäätään? Miltä sinusta tuntuu kun saat haukkua ihmisiä, jotka ovat erilaisia kuin sinä? Oletko parempi ihminen kuin lihava ihminen?

Ihan omasta kokemuksesta, itsekin keksin milloin mitäkin syitä kun en laihdu vaikka tungin salaa paskaa ruokaa naamaan. Vika löytyi peiliin katsomalla. Olen tehnyt älyttömästi töitä päästäkseni ylipainosta eroon mutta edelleen se läskin ihmisen ajatusmaailma jyllää pääse ja keksin tekosyitä miksi en mene lenkille tai ostan karkkia ym.

T.16

Vierailija
20/48 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan omasta kokemuksesta, itsekin keksin milloin mitäkin syitä kun en laihdu vaikka tungin salaa paskaa ruokaa naamaan. Vika löytyi peiliin katsomalla. Olen tehnyt älyttömästi töitä päästäkseni ylipainosta eroon mutta edelleen se läskin ihmisen ajatusmaailma jyllää pääse ja keksin tekosyitä miksi en mene lenkille tai ostan karkkia ym.

T.16

Olisiko vika kuitenkin siinä että puhut itsestäsi ja toisista rumasti ja lyttäävästi? "Läskin ajatusmaailma" on itsevihaa eikä juuri mitään muuta. Hoikat eivät koe huonoa omatuntoa herkuttelusta, kun taas lihava miettii jokaista vesikulaustakin kahteen kertaan.