Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälääkäri

Vierailija
14.05.2016 |

Onko kuinka tavallista, että Silmälääkäri laittaa pupilleja suurentavia tippoja, jonka jälkeen määrää lasit, siis mittaa taitoa ym. Näkötarkkuutta. Kun on kuitenki nuo tipat silmilmissä, näkö kuitenkin sumenee tippojen vuoksi. .miten yleensä lasit määrätään? Tippojen perusteella? Vai tehdäänkö tutkimus ilman tippoja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lääkärit tiedä miten toimia.

Vierailija
2/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Ja Nuo Tipat Laitettiin siksi, että nähdään silmänpohjat kunnolla ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne aina tiedä. Ja joskus tulee virheitä jopa lääkäreillekkin

Vierailija
4/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan tarkistetaan ko näkö ja taitto yleensä laajennus tippojen jälkeen, jolloin näkö on sumea?

Vierailija
6/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Vierailija
7/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minulta ainakin mitataan näön tarkkuus ennen laajentavia tippoja.

Vierailija
8/19 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ne.ennen tippoja katsoo näöntarkkuuden.

Vierailija
9/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun näkö ja taitto katsottiin vasta tippojen jälkeen? Onko tulossa liian tehokkaat lasit nyt sitten?

Vierailija
10/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun näkö ja taitto katsottiin vasta tippojen jälkeen? Onko tulossa liian tehokkaat lasit nyt sitten?

Osta hienoa hiekkapaperia kaupasta ja viimeistele  lasit itse kun näkyy ala kiinnostavan. lidlistä haet hiomakoneen 3 vuoden takuulla.

Vierailija
11/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä näköä voi mitata, jos tipat silmissä. Mulla ainakin näkö niin sumee, ettei voi edes autoa ajaa tippojen jälkeen. Omituista toimintaa sun lekurilla..

Niin ja lukemisesta nyt ainakaan ei tule mitään moneen tuntiin tippojen laiton jälkeen. Kauemmas alkaa nähdä nopeammin.

Vierailija
13/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä näköä voi mitata, jos tipat silmissä. Mulla ainakin näkö niin sumee, ettei voi edes autoa ajaa tippojen jälkeen. Omituista toimintaa sun lekurilla..

Niin ja lukemisesta nyt ainakaan ei tule mitään moneen tuntiin tippojen laiton jälkeen. Kauemmas alkaa nähdä nopeammin.

Sitä just mietin, että tuleeko nyt sitten liian tehokkaat lasit, jotka sitten huonontaa näköä. .?

Vierailija
14/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näkö testataan silmälääkärissä? Niillä lisseillä joita koitetaan vaihdella eri linssejä siinä silmällä, vai miten?

Vierailija
15/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä just mietin, että tuleeko nyt sitten liian tehokkaat lasit, jotka sitten huonontaa näköä. .?

Itse olen kerran tarkistuttanut silmälääkärin määräämän reseptin vielä optikolla ja respti muuttui. Tuota edelsi se, että silmälääkäri tarkastuksen jälkeen laittoi ne koekehykset päähän ja sanoin ettei oikein tunnu hyvältä. Lääkäri ohitti kommentin täysin, päätin tarkituttaa asian vielä optikolla ja oikeassa olin 😊

Vierailija
16/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uåppa

Vierailija
17/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö voidaan tutkia ennen ja jälkeen tippojen riippuen asiakkaan refraktiovirheestä.

Vierailija
18/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tipat huonontaa näköä todella paljon, joten tilanne ei ole todenmukainen. ...

Vierailija
19/19 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä