Huolisitko tämän miehen?
Voisitko olla parisuhteessa miehen kanssa, joka tienaa n. 1000e bruttona kuussa? K.o. mies olisi yrittäjä, joka ei haluaisi ulkopuoliselle työnantajalle töihin, ja kituuttaisi pienellä palkallaan kuukaudesta toiseen.
Kommentit (10)
No en rahan perusteella valitse miestäni, eli jos muuten kiva ja ihana niin tottakai voisin!
Onhan tuo nyt paljon parempi vaihtoehto kuin pomoaan rikastuttava mies, joka odottaa viikonloppua heti maanantaina.
Tässä elämäntilanteessa voisin ainakin, kun siis opiskelen, eikä toisaalta ole muutenkaan vielä kiire asua yhdessä tai hommata omistusasuntoa. Mutta sitten kun esim yhteisen asunnon hankkiminen tulisi ajankohtaiseksi, voisi olla vähän hankalaa.
Eikö teitä häiritsisi se, että k.o. miehen kanssa ette pääsisi matkustelemaan ja asumaan omakotitaloon jne. koska hänen tuloillaan nuo kaikki asiat olisivat mahdottomia? Lisäksi mies joutuisi miettimään jokaista ostostaan esim. ruokakaupassa jne. Tarkoitan siis että mies ei itse voisi osallistua näihin juttuihin, itse voitte tehdä omilla tuloillanne ihan mitä haluatte.
AP
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritsisi se, että k.o. miehen kanssa ette pääsisi matkustelemaan ja asumaan omakotitaloon jne. koska hänen tuloillaan nuo kaikki asiat olisivat mahdottomia? Lisäksi mies joutuisi miettimään jokaista ostostaan esim. ruokakaupassa jne. Tarkoitan siis että mies ei itse voisi osallistua näihin juttuihin, itse voitte tehdä omilla tuloillanne ihan mitä haluatte.
AP
1 tässä. Ei häiritsisi, en ole moisesta erityisemmin haaveillut. Jos joudun pohtimaan matkustelun/omakotitalon ja miehen välillä, niin mies ei ole oikea. Ajattelen, että vakavassa parisuhteessa rahat ovat yhteisiä. Mikä on minun, on myös sinun. Tämä ei tietenkään toimi, jos kulutustavarat ovat kovin erilaiset. (Kokemus...)
En kyllä menisi yhteenkään kovin erilaisen rahankäyttäjän kanssa, olen itse säästäväinen. Mies, joka harkitsee kaupassa ostoksensa kuulostaa minusta oikein hyvältä.
Olen naimisissa ja elättänyt puolisoni tarpeen niin vaatiessa (pitkät lomautukset, työkyvyttömyyseläke). En näe asiassa mitään ongelmaa, yhdessähän tässä ollaan, ja raha on vain vaihdon väline.
Huolisittekos humanistisen miehen joka ei välitä rahasta tai halua sellaisen asian kanssa olla missään tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
AP
Kyllä se häiritsisi. Jos mulla olisi hyvät tulot itsellä (esim. 5000 euroa nettona kuussa tai enemmän), niin miehen köyhyys ei haittaisi, koska mulla olisi varaa maksaa miehenkin osuus. Mutta noin 3000 euron nettotuloilla ei kauheasti juhlita, jos pitää elättää toinenkin ihminen. Jos mies tienaisi vaikka 1500 euroakin kuussa, olisi tilanne jo paljon parempi.
Eli kyllä mua haittaisi, että mulla ei olisi varaa miehen kanssa sellaiseen elämään ja elämäntyyliin, josta nautin. Tai kyllähän mulla itselläni vielä olisi, mutta pidän järjettöminä sellaisia suhteita, joissa osapuolilla on täysin eri elintasot.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja minun tuloni ovat pienemmät, kuin esimerkin miehellä, joten en usko, että kelpaisin tuolle miehelle. Kartan kyllä muutenkin yrittäjiä, koska tuppaavat olemaan työnarkomaaneja ja eivät siten hyväksy sitä, että itse en ole työssäkäyvä.
Kyllä mä varmaan huolisin. Tosin tekisin avioehdon, jos naimisiin menisin sellaisen kanssa.
Huolisin, jos mies olisi huomaavainen ja hyväsydäminen ynnä muita arvostamiani asioita. Minulla on omat tulot ja oma omaisuus, ei miehen tuloilla ole merkitystä ihastuessa/rakastuessa.