Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kysyi morsiusneidoksi, haluaa minun pukeutuvan mekkoon

Vierailija
14.05.2016 |

Siisti jakkupuku ei kuulemma kelpaa. En ole koskaan ollut mikään mekkoihminen ja kaverini tietää sen hyvin. En pidä hameista enkä ole pitänyt mekkoa sitten rippijuhlieni. Pidän niitä hyvin ahdistavina ja epämukavina. Ystäväni tietää tämänkin.

Voi jestas mikä sota... Kohtalotovereita? Ystävä on nyt päättänyt että olen morsiusneito mekossa. Tehtävästä ei kuulemma voi enää kieltäytyä... No, en todellakaan tiennyt että minut puetaan epämukaviin asusteisiin ja pidetään näyttelyeläimenä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi: laitat sellaiset laskeutuvaa kangasta olevat leveät housut, jotka ovat tänä kesänä muotia. Yläosaksi toppi ja juhlava bolero tms., ei perusbleiseriä. Ymmärrän teitä molempia. Morsian ajattelee varmaankin kuvia, ja kyllähän se näyttää vähän hassulta, jos viimeisen päälle pynttäytyneen morsiamen vieressä on kaaso jakkupuku päällä. Minusta kyllä jos jomman kumman täytyy joustaa, olisi kohteliasta noudattaa päivänsankarin toivetta. Ei mekko tee kenestäkään näyttelyesinettä. Jos ylipäätään sinulla on vaikea suhde huomion keskipisteenä olemiseen, kieltäydy tehtävästä.

Vierailija
2/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paska kaveri. Välit poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekoista en pidä myöskään siksi että olen todella isorintainen, ollut 15-vuotiaasta asti. Kaverin esittelemät mekot ovat olleet v-aukkoisia, todella syviä... Millään perustopilla ja bolerolla tuskin minua saa näyttämään normaalilta.

Ajattelin, että olisi tärkeämpää tukea morsianta kuin olla näytillä, siksi suostuin.

Vierailija
4/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä muuten niin vaivaannuttavaa olisikaan, mutta kun olen mies.

Ap

Vierailija
5/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän se sitten voi pakottaa!

Vierailija
6/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Just. Eo ole oikea ap.

Vierailija
7/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekästä ja ahdasta ajatella, ettet voisi pariksi tunniksi mekkoon pukeutua.

Vierailija
8/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika itsekästä ja ahdasta ajatella, ettet voisi pariksi tunniksi mekkoon pukeutua.

Aika itsekästä pitää ap:ta vain esittelyeläimenä. Tuki ei olekaan tärkein vaan ulkomuoto.

Vierailija
9/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua vääntäytyä mekkoon ja se on morsiammelle tärkeää niin sitten kieltäydyt pestistä.

Ei aikuista ihmistä voi pakottaa mihinkään. Itse en ole mekkoihminen mutta hyvän ystävän vuoksi voisin sellaiseen sulloutua jos saisin sellaisen mekon laittaa missä näytän ok. En kyllä mihinkään kaapuun suostuisi kääriytyä.

Ja kuvien jälkeen voit varmaan vaihtaa mekon sellaiseen asuun missä viihtyt oikeasti.

Vierailija
10/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies?

Vierailija
11/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän morsian ei hyväksy kieltäytymistä, kun on jo luvattu. Uhkaileeko välien katkomisella tms?

Vierailija
12/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näyttää vähän hassulta, jos viimeisen päälle pynttäytyneen morsiamen vieressä on kaaso jakkupuku päällä.

Outo perustelu. Jakkupukukin voi olla juhlava. Yhtä hyvin voisit sanoa, ettei morsiamen vieressä voi valokuvata ketään muutakaan, jolla ei ole mekkoa.

Ymmärrän täysin ap:ta. Itse en olisi alun perinkään suostunut kaason rooliin tai mihinkään muuhunkaan häähommaan tietämättä tasan tarkkaan, mitä se vaatii.

Vierailija
13/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sitä amerikkalaista tyyliä, että valitaan 50 morsiusneitoa ja sitten kiusataan niitä pakottamalla kaikille samanlainen persikanvärinen hörhelömekko..

Voit ihan hyvin kieltäytyä.

Jos jostain kumman syystä päätät osallistua niin laitat sen mekon kanssa asusteita: alle toppi, joka peittää ja litistää rintoja + huivi. Jos lyhyt mekko, alle pidempi kapea mekko tai jopa suorat ohuet housut (hame ja housut ovat nyt muotia). Kengät valitset sellaiset jotka sinulle sopii.

Itse en lähtisi moiseen pelleilyyn mukaan.

Vierailija
14/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän bridezillat haluaa päättää vieraidenkin vaatteet. Miksei käy juhla jossa kaikki saavat olla mukana omina itseinään?

Vierailija
15/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä mekoissa on niin epämukavaa? Jos mekko on oikeaa kokoa ja alusvaatteet on hyvät (kunnon tuki rinnoille), niin eihän siinä mitään epämukavaa ole.

Vierailija
16/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako morsian sun mekon vai sinä itse?

Voit kyllä vaatia, että asusi sopii kroppaasi. Siihen ei tarvitse suostua, että morsian päättää asuksi vaikka spagettiolkain mekon, jos sellainen ei alkuunkaan sovi sun kroppaan.

Yrittäisin sopu ratkaisua, jossa asu tyydyttäisi kumpaakin. Jos sellaista ei löydy, voit sanoa, että kieltäydyt tehtävästä, koska näkemykset asusta ovat niin kaukana toisistaan.

Ymmärrän, että morsiamella voi olla joku toive asiassa, mutta hän ei voi pakottaa mihinkään. Hänen tulisi ymmärtää, mitä voi keneltäkin vaatia. Mulla esim. on yksi hyvä ystävä, joka ei todellakaan käytä mekkoja, asia liittyy koko hänen persoonaansa ja seksuaaliseen suuntautumiseensa ja olisi aika tökeröä mennä vaatimaan, että hän laittaisi jonkun vaaleanpunaisen mekon päälleen. Morsiamen tulisi tuntea kaasonsa ja se, mitä heiltä voi vaatia. Kaikki eivät istu siihen klassiseen perinteiseen muottiin, eikä tarvitse.

Vierailija
17/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näyttää vähän hassulta, jos viimeisen päälle pynttäytyneen morsiamen vieressä on kaaso jakkupuku päällä.

Outo perustelu. Jakkupukukin voi olla juhlava. Yhtä hyvin voisit sanoa, ettei morsiamen vieressä voi valokuvata ketään muutakaan, jolla ei ole mekkoa.

Ymmärrän täysin ap:ta. Itse en olisi alun perinkään suostunut kaason rooliin tai mihinkään muuhunkaan häähommaan tietämättä tasan tarkkaan, mitä se vaatii.

Jakku- (tai oikeastaan housupuvustahan tässä puhutaan) VOI olla juhlava, mutta ap:sta tulee hyvin vaatimattoman ihmisen vaikutelma, sellaisen, joka ei mielellään koreile vaatteilla. Housupuku näyttää lähes poikkeuksetta arkiselta verrattuna mekkoon, ja vaatii silmää materiaalille, leikkauksille, koruille ja muille asusteille, jotta sen saa näyttämään juhlavalta hääjuhlan edellyttämällä tavalla, ja minulle on syntynyt ketjun perusteella vaikutelma, ettei ap ehkä ole tähän halukas tai hallitse tätä. Usein kuviin ryhmitellään häävieraita eri tavoin, ja kyllä minusta vain näyttää hassulta, jos morsiamella on prinsessamekko, sulhasella ja bestmanilla esim. saketit silintereineen ja sitten kaasolla housupuku.

Vierailija
18/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä mekoissa on niin epämukavaa? Jos mekko on oikeaa kokoa ja alusvaatteet on hyvät (kunnon tuki rinnoille), niin eihän siinä mitään epämukavaa ole.

Se, että rinnat tuntuvat olevan näytillä ja esillä. Ihan järjettömän rumat, valtavat pallot. Kyllä, olen menossa leikkauttamaan ne pienemmiksi, mutta häihin mennessä en sitä ehdi tehdä. Et taida olla kovin isorintainen? Käytän itse litistävimpiä mahdollisia urheilurintsikoita ja kyllä, ne näyttävät silti aivan järkyttäviltä.

Mekossa on myös epämukava olo, koska sitä pitää olla asettelemassa koko ajan. Maksimekko liehuu, lyhyt mekko vilauttaa.

Kaverini pitäisi tämä tietää, olemme tunteneet kuitenkin 20 vuotta ja viimeksi vuosi sitten tuskailin ongelmaa, kun olimme menossa samoihin juhliin.

Vierailija
19/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä vihjaili jo, että pilaan hänen häänsä jos nyt vetäydyn hommasta... Häät taitaa sekoittaa koko ihmisen. Tuskinpa tästä sopuun päästään, on niin ehdoton asian suhteen.

Vierailija
20/69 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri antaa tällaisen asian tulla pilaamaan välit, niin anna mennä. Oikea ystävä ei halua ystävänsä kärsivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi