Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa päättää haluanko perinteistä hääjuhlaa

Vierailija
14.05.2016 |

Olemme menneet miehen kanssa kihloihin, mutta emme tiedä haluammeko perinteistä hääjuhlaa. Olen aina haaveillut kauniista kesähäistä, mutta nyt kun asia on käsillä en ole enää niin varma. En pidä huomion keskipisteenä olemisesta, mutta haluaisin silti läheisimmän sukuni (vanhemmat, sedät ja tädit) paikalle. Ongelma tulee siitä, että oma sukuni ja tuttavapiirini on todella pieni, miehen on huomattavasti isompi. Jos kutsumme minun sukuni on miehenkin suku kutsuttava, jolloin juhlasta tulee melko iso.

Seuraava ongelma on raha. Jo pienimmätkin juhlat maksavat - paljon. Olen pienituloinen eikä ylimääräistä hirveästi ole. Tuntuu todella typerältä laittaa vuoden - kahden säästöt yhteen päivään! Harkitsemme myös maistraattia mutta kyllä sekin tuntuu väärältä. Pelkään että maistraatti-ratkaisu jää tuntumaan liian arkiselta kun kysymyksessä on kuitenkin iso elämäntapahtuma.

Tyytyväisin olisin ehkä noin 30-40-hengen juhlaan, mutta millainen tila olisi niin pienessä juhlassa sopiva? Ajattelin esim ravintolan kokous/juhlatilaa, mutta silloin on ostettava kaikki ruoat ja juomat paikanpäältä ja hinta nousee jälleen pilviin. Ajatuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut olette keränneet häiden varat, oletteko säästänyt pitkään ennen juhlia, saaneet vanhemmilta avustusta tai ottaneet lainaa? Jotenkin minun on vaikea uskoa että kaikilla olisi "helposti" rahaa tuhansia euroja ylimääräistä hääjuhlaa varten..

Vierailija
4/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsut sen verran kun jomman kumman vanhempien tai teidän kotiin mahtuu. juhlatilat hoidettu

tarjottavat pienimuotoisesti kahvia, teetä, mehua, vettä, pullaa, kakkua, suolaista ja keksiä. tarjoilut hoidettu.

teet itse puvun, ostat käytetyn, tilaat nettikaupasta kauniin vaalean maximekon. miehelle vuokrapuku. asut hoidettu.

teet itse kutsut ja printtaat ne. hoidettu.

hommaat tuttavan kuvaajaksi tai otatte vaan viralliset kuvat ja muut kuvat ovat kännykällä otettuja tilanneotoksia. hoidettu.

sormukset suvun perintökoruja tai halvat tai hopeiset kalevalat. voi vaihtaa myöehmmin. hoidettu.

Vierailija
5/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen voi olla kirkossa, kappelissa tai vaikka luonnon helmassa, vaikka vieraita olisi miten vähän. Kirkollinen vihkiminen ei tarkoita suuria hääjuhlia, vaan sellaiset voi pitää maistraattivihkimisenkin jälkeen kuten pienetkin.

Meistä kumpikaan ei pidä keskipisteenä olosta ja halusimme ne kuuluisat oman näköisemme häät. Vieraita tusina kirkkovihkimisen jälkeen ravintolassa, jatkot muualla. Tässä maassa on niin paljon ravintolavaihtoehtoja, että pitää vain tietää, mitä haluaa, mihin aikaan vuodesta, mihin säähän varautua, miten kaukaa vieraat tulevat jne. Me panostimme rahaa häämatkaan enemmän kuin kaikkeen muuhun yhteensä, koska se oli meille tärkeää.

Vierailija
6/6 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kutsut sen verran kun jomman kumman vanhempien tai teidän kotiin mahtuu. juhlatilat hoidettu

tarjottavat pienimuotoisesti kahvia, teetä, mehua, vettä, pullaa, kakkua, suolaista ja keksiä. tarjoilut hoidettu.

teet itse puvun, ostat käytetyn, tilaat nettikaupasta kauniin vaalean maximekon. miehelle vuokrapuku. asut hoidettu.

teet itse kutsut ja printtaat ne. hoidettu.

hommaat tuttavan kuvaajaksi tai otatte vaan viralliset kuvat ja muut kuvat ovat kännykällä otettuja tilanneotoksia. hoidettu.

sormukset suvun perintökoruja tai halvat tai hopeiset kalevalat. voi vaihtaa myöehmmin. hoidettu.

Vieraita olisi siis max 10 ja ahdasta tulisi.. :) Neliöitä on, mutta huoneet pieniä, ei siis onnistu näin, harmi kyllä. Olisin tätä muuten harkinnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan