Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muillekin välillä ripuliin johtava kylmä hiki ja kouristelu?

Vierailija
13.05.2016 |

En keksi mistä tämä johtuu. Aina välillä tunnen, miten kylmä hiki kohoaa. Samaan aikaan mahaa kouristaa kivuliaasti, ja vessaan on parempi päästä heti. Pöntöllä kouristelee kivuliaasti, suoli tyhjenee ripulina plop plop, ja ripulin jälkeen kipu katoaa ja kaikki on taas normaalisti. Sitten voi mennä taas kuukausi tai pari, ja sama toistuu.

En ole huomannut mtn tiettyä ruoka-ainetta tai muutakaan laukaisevaa tekijää. Tuo voi tulla syönnin jälkeen, aamulla ennen aamupalaa, illalla kun ruokailusta on kulunut tunteja... Kokemuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys?

Vierailija
2/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En tiedä mistä johtuu, joskus olen pyörtynytkin pöntölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaisia kokemuksia jo vuosien ajan. Ei ole selitystä.

Vierailija
4/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokamyrkytys?

Vaikea uskoa, että saisin ruokamyrkytyksiä näinkin usein. Ja oireena on aina tuo sama kouristus + kylmä hiki -> ripuli, jonka jälkeen kaikki on normaalisti. Kerran elämässäni sairastin noron, ja silloin lensi tavaraa molemmista päistä parin päivän ajan... Mutta voisi tutkia noita eri ruokamyrkytyksiä aiheuttavia bakteereita/viruksia netistä, jos johonkin kuuluisi oireet.

Vierailija
5/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/4318959/ketju/omituinen_kohtaus_ripuli_k…

Tuossa muuten yksi ketju aiheesta, oletko jo lukenut?

Vierailija
6/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämessä vikaa? Voipi aiheuttaa tuollaisiakin oireita, oletteko mitanneet verenpaineita ja sykettä?

Vierailija
7/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt vähän vastaavista oireista lääkärissä. Tutkailtiin ja tutkailtiin ja sanottiin toiminnalliseksi häiriöksi. Kun kysyin, että mitäs ne sellaiset ovat ja mistä johtuvat, en saanut vastausta. Sittemmin tilanne on hiukan helpottanut masennuksen ja stressin vähenemisen myötä, mutta kyllä noita aika ajoin yhä tulee.

Vierailija
8/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus krapulassa tulee.

Vierailija
9/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla, että meitä on enemmänkin. :p Tämä on inha vaiva; jos edessä on esim. pitkä automatka, joutuu jännittämään iskeekö kouristus matkalla. Joskus otan Imodiumin ihan mielenrauhan takia. Yleensähän paskahätä on sellainen, että voihan sitä pidätellä pitkäänkin, mutta ei tätä kouristushätää.

Vierailija
10/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla stressi aiheuttaa tuota. Todella harvoin tosin onneksi, ehkä kerran vuodessa. Kerran erehdyin syömään liikaa kookosöljyä ja silloin tuli tuollainen kohtaus, mutta koskaan muulloin en muista syöneeni mitään tavallisuudesta poikkeavaa. 

Vierailija
11/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4318959/ketju/omituinen_kohtaus_ripuli_k…

Tuossa muuten yksi ketju aiheesta, oletko jo lukenut?

Pitää käydä lukemassa. Jotain muiden kokemuksia löysin googlella, aika moni on pannut ärtyvän suolen piikkiin. Mutta miksi tämä ärtyy näinkin harvoin, gnngh.

- ap

Vierailija
12/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämessä vikaa? Voipi aiheuttaa tuollaisiakin oireita, oletteko mitanneet verenpaineita ja sykettä?

Molemmat normaaleita. Mulla on kädessä 24/7 sykettä mittaava ranneke, ja lepo- ja treenisykkeet ovat normaaleita. Samoin meillä on sellainen iPadiin liitettävä verenpainemittari, ja paineet on sillä ja lääkärissä mitattuna ne parhaat/ideaalit.

- ap

Vierailija
13/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökauraripuli

Vierailija
14/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus käynyt vähän vastaavista oireista lääkärissä. Tutkailtiin ja tutkailtiin ja sanottiin toiminnalliseksi häiriöksi. Kun kysyin, että mitäs ne sellaiset ovat ja mistä johtuvat, en saanut vastausta. Sittemmin tilanne on hiukan helpottanut masennuksen ja stressin vähenemisen myötä, mutta kyllä noita aika ajoin yhä tulee.

Okei. Mulla ei ole masennusta ja elämäni on ehkä liiankin stressivapaata, mitä nyt tämä maha aiheuttaa välillä stressiä. Esim. tänään olen viettänyt vapaapäivää, kävin salilla ja ajattelin alkaa kokkailla, kun kouristus tuntui. Onneksi olin kotona. Viimeksi tällainen tuli pari viikkoa sitten, jolloin olin just astumassa lenkkipolulle. Onneksi oli baari siinä lähellä, menin verkkareissa käymään vessassa ja juomaan tuopillisen...

- ap

Vierailija
15/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuota aiheuttaa rasvan ja laktoosin yhdistelmä. Ei siis kumpikaan yksinään.

Vierailija
16/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkipolun varteen on mukava paskantaa.

Vierailija
17/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus krapulassa tulee.

Haha, mulla on krapulassa kanssa ripuli, mutta ilman kylmää hikeä ja kouristelua. Maha on vain löysä ja joutuu jatkuvasti ravaamaan pöntöllä. Tämä on yksi hyvä syy olla dokaamatta. :p

- ap

Vierailija
18/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlaisia kokemuksia jo vuosien ajan. Ei ole selitystä.

Mulla samoin. Aikoinani juoksin lääkärissä ja otettiin verikokeita (mm. keliakiaverikoe) ja seurasin syömisiä, juomisia, yritin löytää selitystä. Ei löytynyt mitään poikkeavaa. Ei selitystä. Nykyään on harvinaisempia nuo kohtaukset, mutta edelleen joskus tulee.

Vierailija
19/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keliakia oireili noin. Nuo "kohtaukset" tuli miten sattuu, ei liittyneet syömisiin tai syömättömyyteen tai mihinkään. Välillä myös oksensin ilman syytä. Keliakiaa tutkittiin muista syistä ja kun sain diagnoosin ja siirryin erityisruokavalioon, myös tämä oire loppui seinään.

Vierailija
20/44 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuli noista sykkeista juttua, niin piti ihan tarkistaa tämän päivän rykäyksen tiedot... Eli mulla on ollut syke 56-57, kun yleensä touhuillessa kotona se on n. 70-75. Eli syke laskee kouristelun ja ripulin aikana, vaikka luulisi sen nousevan. o.O Pitää tutkia tuota sydänjuttua lisää.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi