Huonoin Mollista löytyvä työpaikkailmoitus?
Kommentit (13)
Joskus vuosia siten haettiin pesulaapulaista, jossa oli lueteltu tukku eksoottisia kieliä vaatimuksena, muistaakseni swahili oli yksi niistä ja vastaavia muitakin. Taisi olla jo katsottuna joku, mutta tukien takia laitettiin haku julkiseksi ja sellaisia vaatimuksia, joita ei varmasti kukaan täytä.
henkilökohtaisen avustajan työ. Max 5 tuntia/kk. 10 europa/tunti. No tämähän se vasta kannattaa! Huom, tunnit voi olla vähemmänkin!
olen miettinyt että mikä järki edes hakea avustajaa, jos työtä ei oikeasti ole. kuka noita edes sitten alkaa tekemään. kuitenkin olet kiinnii sitten siinä milloin tahansa se avustettava sattuu haluamaan sinut , eli et voi toistakaan työtä ottaa. Opiskelijalle tietty voi käydä.
no nää SALAISET työpaikkailmotukset. Niitä on kun sieniä sateella, eli rekry firma hakee tuotantotyötekijää. KAIKKI on SALAISTA!! itse työnkuva, työnantaja, palkka, työn sijainti, jne. Ja kun soittaa ja kysyy: sanotaan emme saa kertoa mitään, asiakkaamme kanssa olemme sopineet että emme paljasta.
No rupea siinä sitten 3 tuntia uhraamaan jonkun CV:n ja nettihakuilmotuksen täyttämiseen. Älä unta nää!
henkilökohtaine avustaja pari tuntia aamulla loput illalla
Vierailija kirjoitti:
no nää SALAISET työpaikkailmotukset. Niitä on kun sieniä sateella, eli rekry firma hakee tuotantotyötekijää. KAIKKI on SALAISTA!! itse työnkuva, työnantaja, palkka, työn sijainti, jne. Ja kun soittaa ja kysyy: sanotaan emme saa kertoa mitään, asiakkaamme kanssa olemme sopineet että emme paljasta.
No rupea siinä sitten 3 tuntia uhraamaan jonkun CV:n ja nettihakuilmotuksen täyttämiseen. Älä unta nää!
Oon ihmetelly samaa! Esim itse autottomana opiskelijana todellakin haluan tietää työpaikan sijainnin että pääsen kulkemaan töihin. Myös palkan pimittäminen on naurettavaa. Kuka näihin paikkoihin yleensäkään menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihmetelly samaa! Esim itse autottomana opiskelijana todellakin haluan tietää työpaikan sijainnin että pääsen kulkemaan töihin. Myös palkan pimittäminen on naurettavaa. Kuka näihin paikkoihin yleensäkään menee?
Olen töissä, joten näihin salaisiin paikkoihin on hauska hakea, koska jos lopulta kieltäydyn, en saa karenssia tms. Teen CV:n samalla tavalla kuin työpaikkailmoitus on tehty eli en kerro entisistä työnantajista, työkokemuksen kerron olevan "monipuolinen", opinnoista mainitsen, että ne ovat päättyneet jne. Ihmeellisintä on, että vuokrafirmasta soitetaan ja kysytään täsmennyksiä ja minä vastailen heille yhtä ympäripyöreästi kuin mitä he työpaikasta kertovat. Kun he kysyvät, onko minulla autoa käytössä niin vastaan, että käsittääkseni eivät hae autonkuljettajaa jne.
Olen saanut pari tällaista paikkaa ja kieltäytynyt niistä siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt kirjoittaa sopimus. Olen sanonut, että aha, tää firma, ei kiinnosta enää.
Työpaikkailmoitus ohjelmoijalle, melkein mikä tahansa käy. Osaat täydellisesti monia ohjelmointikieliä sun muita teknologioita. Olet yritystoimintaorientoitunut. Sinulla on vuosien kokemus, mutta olet nuorekas. Asenteesi on Can do.
Olen keski-ikäinen työtön ohjelmoija. Olen lukenut alan huippuihmisten blogeja vuosikymmeniä, ollut yhteistyössä alan huippufirmojen kanssa yms.. Kertaakaan elämässäni en ole nähnyt yhtäkään ihmistä, joka täyttää noita vaatimuksia. Korkeilla ohjelmointipalleilla istuu myös jos jonkinmoista sähläriä, joiden IDE on Notepad ja koodaus spagettia.
Eli vasta sopimuksen kirjoitusvaiheessa saa tietää mikä yritys on kyseessä ? kuka tästä hyötyy?
Mysterys shopper. Tietyn tuotteen 1 kpl ostaminen kaupasta, vieminen pois kaupasta omalla autolla ja omalla peräkärryllä, auton käyttökuluja ei korvata. Ei palkkaa, vain tuon 1 kol ostoon kuluva raha korvataan kuittia vastaan. Tuote sellainen rakennustaevike, ettei kellään ole käyttöä 1 kpl:lle, vaan tarvittaisiin iso rakennushanke ja paljon näitä samanlaisia osia siihen. Tuote painava ja hankalasti kuljetettava. Monimutkainen raportointi ruotsiksi ostokokemuksesta. Ostopaikka Sisä-Suomessa.
Oli muutama vuosi sitten MOLin sivuilla. Eikö heillä ole minkäänlaista kontrollia? Työnantajan pitää maksaa työstä oalkkaa ja korvata työstä aiheutuvat kulut.
Vierailija kirjoitti:
Mysterys shopper. Tietyn tuotteen 1 kpl ostaminen kaupasta, vieminen pois kaupasta omalla autolla ja omalla peräkärryllä, auton käyttökuluja ei korvata. Ei palkkaa, vain tuon 1 kpl . ostoon kuluva raha korvataan kuittia vastaan. Tuote sellainen rakennustarvike, ettei kellään ole käyttöä 1 kpl:lle, vaan tarvittaisiin iso rakennushanke ja paljon näitä samanlaisia osia siihen. Tuote painava ja hankalasti kuljetettava. Monimutkainen raportointi ruotsiksi ostokokemuksesta. Ostopaikka Sisä-Suomessa.
Oli muutama vuosi sitten MOLin sivuilla. Eikö heillä ole minkäänlaista kontrollia? Työnantajan pitää maksaa työstä palkkaa ja korvata työstä aiheutuvat kulut.
* korjasin oikeinkirjoitusta. Tabletin pienet näppäimet eivät sovi mun suurille sormille.
Joku varmaan jo laittoi mun ehdotuksen voittajaksi (en lukenut koko ketjua vielä). Muutama kuukausi sitten oli Mollissa työpaikkoja ammattimaisille ystäville/halaajille ympäri Suomen.
Näistä oli täällä ketjukin :D
Kerran oli työkkärin seinällä työelämävalmennuspaikka. Tehtävä jossa oli tarkoitus "harjoitella" (suomeksi siis ilmaistyövoimaa) oli erään tieteellisen lehden päätoimittajan tehtävät.
Aika mielenkiintoista, että noinkin vaativaa tehtävää tekemään olisi kelvannut harjoittelija. Ja toisaalta, olisi ollut "mielenkiintoista" olla päätoimittaja ilman, että saa palkkaa ja että on työsuhteessa työnantajaan eli lehteen, koska päätoimittaja on kuitenkin oikeudellisessa vastuussa lehden julkaisemasta sisällöstä.
Se, missä laivan septitankin hoitajalta vaaditaan lähihoitajan tutkintoa.