Lidl huijannut suomi-merkinnöillä
Olen aina katsonut Lidlissä, että valmistusmaaksi on merkitty suomi, jos on suomi-merkki. Silti, kun Lidl on huijannut noilla suomimerkeillä, niin jatkossa pyrin välttämään Lidliä kaikin tavoin. Tuollainen keplottelija ei ansaitse asiakkuuttani!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. No hyvä että et enää käy, sinun osuutesi loppuvista tarjoustuotteista saattaa päätyä minun koriini.
-köyhä-
Lidlin tarjouksessa kesäkurpitsat oli 1,39 kilo. Samaan aikaan s-marketissa normaalihinnalla 0,99 kilo. Sai pihvitkin edullisemmin k-marketin tarjouksesta. Lidl käyttää nykyään hyväksi sitä, kun ihmiset uskoo, että se on edullisin. Ei ne tuotteet aina edullisempia ole, vaikka olisi tarjouksella.
Ja prismassa kesäkurpitsat 98 senttiä kilo, maito halvempaa litroittain, liha halvempaa ja saa muutakin kuin marinoitua. Banaanit halvempia, omenat halvempia, avokadot halvempia, vehnäjauhot halvempia.. oikeastaan kaikki on edullisempaa prismassa, kuin lidlissä. Paitsi vessapaperi mutta sen takia ei kannata bensaa tuhlata. Ja siihen päälle saa vielä rahaa takaisin bonuksina.
Mikä liha siellä on halvempaa? Vertaapa vaikka broilerin hintaa, se on ihan järkyttävä Prismassa, kallein kaikista kaupoista. Lidlissä suikaleet, sisäfileet ja pihvit on selvästi halvimpia ja ihan marinoimattomia ovat. Sika-nauta on myös halvempaa ja lisäksi parempaa. Toiseksi halvimmalla broileri lähtee Halpa-Hallista, paitsi jos on cittarissa tarjouksessa ja usein on. Prismassa on ylivoimaisesti kalleinta lihaa. Eihän siellä ole koskaan tarjouksiakaan, paitsi näitä naurettavia -30 % lappuja kun tuote vanhenee joko samana tai seuraavana päivänä. Cittarissa sentää on ihan hyviä lihatarjouksia. Prsimoista en edes uskalla ostaa tuotteita, joissa on päiväys lähellä, niin monesti on ollut pilalla. Oonkin miettinyt, että katkeaako heillä kylmäketju jossain välissä. Kalat ostan cittarista, ovat sentään tuoreempia kuin Prsimassa, jossa varmaan on joku kalanvanhentamo, kun ei koskaan ole tarjolla tuoretta kalaa. Viime viikolla myivät viikon vanhaa siikaa! Siika kun hyvää vain pyyntipäivänä ja korkeintaan seuraavana päivänä, jos ovat koko ajan jäissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. No hyvä että et enää käy, sinun osuutesi loppuvista tarjoustuotteista saattaa päätyä minun koriini.
-köyhä-
Lidlin tarjouksessa kesäkurpitsat oli 1,39 kilo. Samaan aikaan s-marketissa normaalihinnalla 0,99 kilo. Sai pihvitkin edullisemmin k-marketin tarjouksesta. Lidl käyttää nykyään hyväksi sitä, kun ihmiset uskoo, että se on edullisin. Ei ne tuotteet aina edullisempia ole, vaikka olisi tarjouksella.
Juu en tiedä just noista tuotteista, mutta vertailin viimeksi kauppakassien hintoja, tässä tulos:
Lidl 39 e, Prisma 59 e.
Tuotteet oli osapuilleen samoja; vaaleaa leipää, croissantteja, luomuruisleipää, kermaa, turkkilaista jugurttia, perunoita, luomuporkkanoita, sipulia, luomukananmunia, ranskalaista juustoa, luomutomaatteja, luomubanaaneja, hilloa, leipäjuustoa, erilaisia salaatteja, pakasteseitä, grillimakkaraa, kanasuikaleita, luomuomenoita ja -appelsiineja, salamia. Jotain pientä eroa oli, prismasta ostin lisäksi pakastevihanneksia, piimää ja tomaattimurskaa, Lidlistä tummaa suklaata, kylmäpuristettua oliiviöljyä ja tuoreita yrttejä. Ja tosiaan hintaero oli tuo 20 e.
Valion maitotuotteita en jostain syystä voi käyttää, menee maha ihan kuralle ja paisuu ilmapalloksi, mutta Arlan ja ulkomaisia tuotteita voin käyttää, joten senkään takia ei tarvisi Prismassa käydä. Ulkomaiset juustot ja leikkeleet on paljon parempia kuin kotimaiset ja ulkomaisissa elintarvikkeissa on vähemmän lisäaineita, esim. hillossa. Että eipä tarvitse miettiä mistä pääosan ruuasta ostaa.
Paino sanalla osapuilleen. Minusta ei ole mielekästä verrata esimerkiksi suomalaisista ja kiinalaisista marjoista tehtyä hilloa toisiinsa. Mutta varmaan ihminen, joka ostaa jotain valmiita kanasuikaleita, ei tuotteiden alkuperää tosiaan niin mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-köyhä-
Ja prismassa kesäkurpitsat 98 senttiä kilo, maito halvempaa litroittain, liha halvempaa ja saa muutakin kuin marinoitua. Banaanit halvempia, omenat halvempia, avokadot halvempia, vehnäjauhot halvempia.. oikeastaan kaikki on edullisempaa prismassa, kuin lidlissä. Paitsi vessapaperi mutta sen takia ei kannata bensaa tuhlata. Ja siihen päälle saa vielä rahaa takaisin bonuksina.
Mikä liha siellä on halvempaa? Vertaapa vaikka broilerin hintaa, se on ihan järkyttävä Prismassa, kallein kaikista kaupoista. Lidlissä suikaleet, sisäfileet ja pihvit on selvästi halvimpia ja ihan marinoimattomia ovat. Sika-nauta on myös halvempaa ja lisäksi parempaa. Toiseksi halvimmalla broileri lähtee Halpa-Hallista, paitsi jos on cittarissa tarjouksessa ja usein on. Prismassa on ylivoimaisesti kalleinta lihaa. Eihän siellä ole koskaan tarjouksiakaan, paitsi näitä naurettavia -30 % lappuja kun tuote vanhenee joko samana tai seuraavana päivänä. Cittarissa sentää on ihan hyviä lihatarjouksia. Prsimoista en edes uskalla ostaa tuotteita, joissa on päiväys lähellä, niin monesti on ollut pilalla. Oonkin miettinyt, että katkeaako heillä kylmäketju jossain välissä. Kalat ostan cittarista, ovat sentään tuoreempia kuin Prsimassa, jossa varmaan on joku kalanvanhentamo, kun ei koskaan ole tarjolla tuoretta kalaa. Viime viikolla myivät viikon vanhaa siikaa! Siika kun hyvää vain pyyntipäivänä ja korkeintaan seuraavana päivänä, jos ovat koko ajan jäissä.
En ostaisi saksalaista tai tanskalaista salmonellalihaa vaikka olisi kuinka halpaa. En myöskään ikimaailmassa mitään sikanautaa tai lattialta kerättyjä suikaleita. Ja broilerin sisäfileet ovat oikeasti ihan jätettä, varmaan tiesitkin? Ne ovat rintafileiden sivuroipe, jonka joku keksi pakata hintatietoisille Lidliin myytäväksi, muka laatulihana. Nyt niitä saa jo muualtakin, mutta teollisuuden tilastojen (olen alalla) mukaan eivät tee kauppaansa kuin Lidlissä. Siellä mene kuumille kiville kaikki millä on hieno nimi. Asiakkaat eivät tunne eläinten anatomiaa, eivätkä omista veitsiä paloitellakseen ruokansa itse. Tehtaalla vaan scheißet suojakaasuun ja kiva etiketti päälle, suomalaiseen Lidlin asiakkaaseen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-köyhä-
En ostaisi saksalaista tai tanskalaista salmonellalihaa vaikka olisi kuinka halpaa. En myöskään ikimaailmassa mitään sikanautaa tai lattialta kerättyjä suikaleita. Ja broilerin sisäfileet ovat oikeasti ihan jätettä, varmaan tiesitkin? Ne ovat rintafileiden sivuroipe, jonka joku keksi pakata hintatietoisille Lidliin myytäväksi, muka laatulihana. Nyt niitä saa jo muualtakin, mutta teollisuuden tilastojen (olen alalla) mukaan eivät tee kauppaansa kuin Lidlissä. Siellä mene kuumille kiville kaikki millä on hieno nimi. Asiakkaat eivät tunne eläinten anatomiaa, eivätkä omista veitsiä paloitellakseen ruokansa itse. Tehtaalla vaan scheißet suojakaasuun ja kiva etiketti päälle, suomalaiseen Lidlin asiakkaaseen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
Meinaatko ettei ne broilerit ole Lidlissä suomalaisa, vaikka niin väitetään? En ole tuosta kuullut. Olen itseasiassa hyvinkin tarkka ruuan alkuperästä ja laadusta. Sisäfileet ovat todella mureita ja niistä on helppo laittaa ruokaa. Paljon mureampia kuin rintafileet. Sikanauta on parasta useimpiin jauheliharuokiin, pehmeää ja riittävän rasvaista, naudan jauhelihasta valmistetut ruuat ovat kuivia ja suutuntuma ikävä. Omistan kyllä melkoisen joukon veitsiä, mutta ei mulla ole arkisin aikaa paloitella kokonaisia lihoja. Ja ihan siinä samassa suojakaasussa ne Prisman lihatkin lilluvat. Mistähän lattaialta kerätyistä suikaleista mahdat puhua? Eläinten anatomiaan tuskin kovinkaan moni on perehtynyt, vaan tehdään ruokaa siitä mistä sen saa kohtuullisella vaivannäöllä, siedettävään hintaan ja hyvänmakuista. Kyllä sellaisia raaka-aineita Prismastakin saa, mutta sen 20-30 % kalliimmalla. Jotkut ihan pokkana uskovat vielä, että suomalainen ruoka on jotenkin puhtaampaa ja parempaa kuin ulkomaalainen. Vähän niinkuin siihenkin, että on lottovoitto syntyä Suomeen.
Ps. marjahillo oli kotoisin Ranskasta, jossa ei edes ole vastaavaa bulkkituotantoa kuin Suomessa ja lisäaineita tosiaan 0, suomalaisesaa vastaavassa marjat ovat todennäköisesti Virosta ja lisäaineita noin 10.
Kanan sisäfileet kyllä mua vähän naurattaa kun ei kanoilla mitään sisäfileetä ole, mutta ei se mitään, ihan hyvää lihaa se on tosin itse en osta mitään valmiiksi maustettua. Ainahan näitä markkinointikikkoja löytyy ja en usko että muut kaupat pitäisi valikoimassa näitä jos eivät myisi.
Lidlissä käyn koska se tuntuu mulle edulliselta ainakin jos vertaa saman kokoluokan kauppoihin. Isoihin hehtaarihalleihin en mene, koska niissä vaan menee niin kauan ja valikoimaa on liikaa minun makuuni.
Mä ostin äsken Cittarista 500g rasian nektariineja 1,50€. Kotia kohti ajaessani ajattelin vielä poiketa Liiterissä. Siellä oli samoja nektariinirasioita jossain megatarjouksessa 2,39€. Ostin sitten vain liljakimpun ja ajoin kotiin.
Aika moni tosiaan taitaa tulkita Lidlin aggressiivisen markkinoinnin automaattisesti halvimmiksi hinnoiksi, vaikka näin ei todellakaan ole.