Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla samaa -yläripset takertuu alaripsiin ripsivärin laiton jälkeen

Vierailija
13.05.2016 |

Johtuu ilmeisesti siitä että sekä ylä- että alaripset ovat niin pitkät? Olen leikannut alaripset pois mutta nyt kun oikeaan puoleen on kasvanut ripset takaisin ne tarttuu kiinni yläripsiin. Alaripsiin en laita ripsiväriä. Vasempaan silmäluomen alaripset eivät kasva kunnolla takaisin, olen hämmentynyt.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Auttaako yhtään, jos taivutat yläripset?

Vierailija
2/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ripsiväriin, joka kuivuu nopeammin.

Äläkä nyt ihmeessä leikkaa alaripsiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa, vaikka mulla on pitkät yläripset. Voisiko johtua siitä, että sulla on suorat yläripset? Kokeile taivuttaa niitä, jolloin ne eivät koske toisiaan.

Vierailija
4/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ripsari käyttöön. Tai vaihda edes toiseen halpaan. Leikkasit alaripsesi?!? Olen sanaton. Kysy äidiltäsi meikkausapua tai jollei pysty tai osaa auttaa niin netissäkin paljon vinkkejä ja ohjeita.

Vierailija
5/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en leikkaisi alaripsiäni? Olen tehnyt niin jo kymmeniä kertoja.

Ap

Vierailija
6/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmaa, vaikka mulla on pitkät yläripset. Voisiko johtua siitä, että sulla on suorat yläripset? Kokeile taivuttaa niitä, jolloin ne eivät koske toisiaan.

Varmasti johtuukin mutta en halua taivuttaa niitä kun olen sitä kokeillut ja lopputulos oli järkyttävä. Mulla on sen muotoiset silmäluomet että ripsien taivutus ei sovi YHTÄÄN.

Ap

Vierailija
7/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysjärkinen leikkaa ripsiään. Kuulostaa sairaalta.

Vierailija
8/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivuta ja harjaa ne ripset äläkä tunge niin paljon ripsiväriä silmiin.

Vierailija
9/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silmäripsien avulla voi havaita silmän lähelle joutuneet roskat, hyönteiset ja muut haitalliset asiat, jotta silmät voi nopeasti suojata sulkemalla ne. Silmäripset estävät myös silmiä kuivumasta vähentämällä ilmavirtaa silmän ympärillä ja estämällä haihtumista.

Vierailija
10/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut eri ripsvärejä ja onko tulos joka merkillä sama?

Annatko varmasti ripsivärin kuivua ennen kuin rupeat räpyttelemään? Silloinhan ei pitäisi tarttua.

Älä taivuta ripsiä taivuttimella, koska nehän taivuttavat ripsiä päistä. Koita taivuttaa yläripsiä kostutetulla etusormella aivan tyvestä ylöspäin ennen kuin laitat ripsaria, anna hetki kuivua ja levitä ripsari. Kokeile myös taivuttaa alaripsiä alemmas.

Jos ripsesi ovat tummat, ei väriä kannata levittää aivan tyveen vaan keskiosasta latvaan.

Vierailija
11/18 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut eri ripsvärejä ja onko tulos joka merkillä sama?

Annatko varmasti ripsivärin kuivua ennen kuin rupeat räpyttelemään? Silloinhan ei pitäisi tarttua.

Älä taivuta ripsiä taivuttimella, koska nehän taivuttavat ripsiä päistä. Koita taivuttaa yläripsiä kostutetulla etusormella aivan tyvestä ylöspäin ennen kuin laitat ripsaria, anna hetki kuivua ja levitä ripsari. Kokeile myös taivuttaa alaripsiä alemmas.

Jos ripsesi ovat tummat, ei väriä kannata levittää aivan tyveen vaan keskiosasta latvaan.

Paitsi jos käyttää taivutinta oikein.

Vierailija
12/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun, minulla tosi haittaavana takertumisongelma. MYÖS ILMAN ripsiväriä. Ripset kasvavat monessa kerroksessa ja ulkonurkassa sojottavat silmäkulmaan, alaspäin ja joka suuntaan. Kaksi ongelmaa: 1. yläripset takertuvat alaripsiin ja 2. sojottaessaan silmäkulmaan kutittavat koko ajan ja ihan kuin olisi roska silmässä jatkuvasti.

Yritän taivuttaa ulkonurkasta tyvestä asti ja kitata sojottavat ripset yhteen värillä, jotta ne olisivat rivissä, mutta mahdotonta kerätä yksittäisiä, sojottavia, värittömiä karvoja ulkonurkasta ripsivärin harjalla.

Mikä ratkaisuksi?

Terv. ”Roska silmässä”

Vierailija
13/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onpas kumma juttu. Oot kymmeniä kertoa leikellyt alaripsiäsi mutta vasta nyt ei toisen silmän alaripset enää kasva.

Vierailija
14/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät ripset ja estääkseni tarttumisen levitän ensin kerroksen ripsiväriä yläripsiin. Sitten etusormilla taivutan molempien silmien ripsiä ylöspäin n. 10 sekuntia. Sitten levitän väriä alaripsiin, ja laitan sitten vielä väriä yhden kerroksen yläripsiin.

Vierailija
15/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät ripset ja estääkseni tarttumisen levitän ensin kerroksen ripsiväriä yläripsiin. Sitten etusormilla taivutan molempien silmien ripsiä ylöspäin n. 10 sekuntia. Sitten levitän väriä alaripsiin, ja laitan sitten vielä väriä yhden kerroksen yläripsiin.

Tässä tuo ketjun nostaja (eri kuin ap). Miten keräät hajakarvat mukaan?

Vierailija
16/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjun nostaja. En ole siis sama kuin ap. En leikkaa alaripsiäni. Minun ongelmanani on yläluomen hajakarvat, jotka takertuvat alaripsiin. Osittain sama, osittain eri ongelma kuin ap:llä. Olen kyllä miettinyt itse asiassa, pitäisikö ripsialueen ulkopuolella, silmänurkkaa kohti kasvavat hajakarvat ronskisti vain nyppiä pois. Niitä on siis 1-2, mutta riittää jatkuvaan ärsytykseen.

Vinkkejä?

Vierailija
17/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tuo ketjun nostaja (eri kuin ap). Miten keräät hajakarvat mukaan?

Se vaatii vähän harjoittelua, mutta en käytä sormenpäätä vaan koko sormea. Levitän värin ja laitan molemmat sormet vaaka-asennossa ripsien alle ja nostan. Pidän sitä asentoa 10 sekuntia, että väri kuivuu vähän.

Vierailija
18/18 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onpas kumma juttu. Oot kymmeniä kertoa leikellyt alaripsiäsi mutta vasta nyt ei toisen silmän alaripset enää kasva.

Ihmisen silmäripsen elinkaaressa on kolme vaihetta, kuten muillakin karvoilla, mutta sen kasvukausi on suhteellisen lyhyt. Uusi ripsi kasvaa karvatupesta aluksi 30–45 päivän ajan. Sen jälkeen sen kasvu loppuu 2–3 viikon välivaiheen aikana. Ripsi pysyy tiukasti kiinni vielä noin 100 päivän ajan ennen löystymistä ja putoamista. Sen jälkeen sen tilalle kasvaa uusi ripsi.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Silm%C3%A4ripset

Miksi leikkaaminen vaikuttaisi, ainakaan pidempään kuin tuon uuden kasvamisen alkuun?

Itse en ole leikannut, mutta alaripsiä ei juurikaan enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi