Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttikö muiden äidit kuukautisten aikaan paksuja siteitä?

Vierailija
13.05.2016 |

Mun äiti käytti. Muistan vielä ne paksut sidepakkaukset vessassa. ☺️ Eikö äidin ikäiset naiset luottaneet tällaisten nykyaikaisten ohuiden siteiden imukykyyn, ei oo tullu kysyttyä äidiltä koskaan. Ei osais varmaan käyttääkään näitä nykyaikaisia superohuita siteitä. 😀

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti käytti. Muistan vielä ne paksut sidepakkaukset vessassa. ☺️ Eikö äidin ikäiset naiset luottaneet tällaisten nykyaikaisten ohuiden siteiden imukykyyn, ei oo tullu kysyttyä äidiltä koskaan. Ei osais varmaan käyttääkään näitä nykyaikaisia superohuita siteitä. 😀

Vanhemmiten naisille tulee usein runsaammat kuukautiset, jolloin ohutsiteet ei tosiaan käy.  Itsekin jouduin siirtymään yösiteiden käyttöön kellon ympäri vaikka mieluiten olisin toki pitänyt ohutsiteitä jos ne olisivat riittäneet. Joten, kyse ei varmaan ole ollut äitisi antiikkisuudesta.

Vierailija
2/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytti sellaisia paksuja pikkuvaippoja. Enkä ihmettele sitä yhtään. Katsos ei ollut muunlaisia silloin.

Itselläkin kuukautisten alettua oli alkuun niitä, kunnes Libresseltä tuli vähän ohuempia versioita. Nämä ohuet tulivat aluksi Always-merkiltä ja mullistivat maailman ;)

Nimim. 70-luvun lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen käyttänyt niitä itsekin. Äitini osti aina niitä paksuja, kunnes sanoin, että sellaisia ohuitakin on tullut, että voisitko alkaa ostaan niitä. Elettiin 90-luvun alkua.

Äiti on tosi pihi, että varmaan piheyttään osti niitä paksuja, kun olivat halvempia.

Vierailija
4/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu paksuilla mentiin kun ei kaupasta muuta saanut.

Vierailija
5/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sun äiti on?

Vierailija
6/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, okei. Nää ohuet siteet ei olekaan mikään vanha juttu vielä.😮 Kyllä se nykyajan teineille on tehty helpoksi nää kuukautisasiat kun miettii, minkälaisia kuukautissuojia ym oli sitten mun äidin nuoruudessa. 🤔 Ap

Vierailija
7/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on siinä kuudenkympin kieppeillä. Ap

Vierailija
8/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. Minä olen 35-vuotias ja itsekin joutunut joskus tuollaisia paksuja käyttämään silloin 90-luvulla. 

Vierailija
9/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen teini ylipäänsä käyttää siteitä? Onhan niitä paljon mukavampiakin kuukautissuojia.

Vierailija
10/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti käytti sellaisia. Itse päätin jo ennen kuukautisten alkua, etten halua käyttää niitä. Aloin käyttää heti tamponeita ja sittemmin myös kuukuppia.

Kerran kokeilin mainoksen mukana tulleita ohutsiteitä. Ehkä viisi minuuttia jaksoin sitä rapinaa kävellessä ja vaippatunnetta. Ei kiitos. 

toinen 70-luvun lapsi

Vierailija
11/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen teini ylipäänsä käyttää siteitä? Onhan niitä paljon mukavampiakin kuukautissuojia.

Niinpä!

Vierailija
12/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37v ja käyttänyt niitä. Muistaakseni ohuita alkoi tulla siinä 18v paikkeilla. :P

Vierailija
13/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyttänyt, vaan tampaxia, äitini syntynyt -51.

Vierailija
14/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äitisi ikäluokkaa, 61-vuotias. Ja käyttänyt juuri niitä paksuja siteitä. Kun ei muita ollut minun nuoruudessani olemassakaan.

Ne ohuet tulivat sitten vasta, kun olimme jo ihan kypsässä aikuisiässä. Kyllähän niihin oli ilo siirtyä, mutta se ilo jäi lyhytaikaiseksi. Ainakin minulla kuukautiset muuttuivat loppuvuosina niin runsaiksi, etteivät nykyiset ohutsiteet sitä vuotoa kyenneet imemään.

Vierailija
15/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tamponi vanhempi keksintö kuin kuukautisside? 😮

Vierailija
16/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tamponi vanhempi keksintö kuin kuukautisside? 😮

Ohis sanoo, että en tiedä, mutta mäkin muistan, että äidilläni oli kauan ennen ohuita siteitä tampaxeja niiden paksujen siteiden lisäksi. Mulla ei ollut vielä kuukautisia silloin eli se oli joskus 80-luvulla. Mulla alkoi -91 tai -92 ja niihin aikoihin alkoi tulla niitä ohuita enemmän.

Vierailija
17/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itsekin. Eipä niitä ohuita siteitä ole loppujen lopuksi niin montaa vuotta markkinoilla ollut, etteikö ne olisi tulleet monille tutuiksi.

Sairaaloissa paksut siteet on edelleen käytössä naistentautien osastoilla ym.

Vierailija
18/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten naisille tulee usein runsaammat kuukautiset, jolloin ohutsiteet ei tosiaan käy.  Itsekin jouduin siirtymään yösiteiden käyttöön kellon ympäri vaikka mieluiten olisin toki pitänyt ohutsiteitä jos ne olisivat riittäneet. Joten, kyse ei varmaan ole ollut äitisi antiikkisuudesta.

Sulla on nyt käsitteet pahasti hakoteillä. Yöside ei todellakaan ollut/ole sama kuin paksu side. Ennen ne siteet oli tosi paksuja ja tuntuivat tosi inhottavilta mötiköiltä pikkuhousuissa. Niitä oli päiväsiteitä ja yösiteitä (muistaakseni yöside oli vain pidempi), mutta paksuja ne oli kaikki.

Itse olen syntynyt 1976 ja kuukautisteni alkaessa markkinoilla oli vain noita paksuja mötiköitä. Imukyky niissä oli tosi huono, nykyaikaiset ohuet päiväsiteetkin imee paremmin kuin ne vanhanaikaiset yösiteet. Niissä se veri jäi jotenkin lillumaan siihen siteen pinnalle, eikä imeytynyt siteen sisään. Muistaakseni niissä ei ollut edes siivekkeitä. Jos oli runsaat kuukautiset piti ostaa napakat "kontrollihousut" (semmoiset mitä nykyään käytetään että nainen saa mahaläskit nätisti suoraksi juhlapuvun alle) jotka sitten piti siteen napakasti paikoilleen ja vähemmän pääsi valumaan ohi.

Muistan ikuisesti sen hetken kun näin ensimmäistä kertaa elämässä uudenlaiset ohuen siteen. Ihmettelin että eihän tämä mitenkään voi riittää. Olihan se melkoinen tunne kun tajusit että mitä hittoa, näähän on ihan uskomattomia!

Vierailija
19/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äitisi ikäluokkaa, 61-vuotias. Ja käyttänyt juuri niitä paksuja siteitä. Kun ei muita ollut minun nuoruudessani olemassakaan.

Ne ohuet tulivat sitten vasta, kun olimme jo ihan kypsässä aikuisiässä. Kyllähän niihin oli ilo siirtyä, mutta se ilo jäi lyhytaikaiseksi. Ainakin minulla kuukautiset muuttuivat loppuvuosina niin runsaiksi, etteivät nykyiset ohutsiteet sitä vuotoa kyenneet imemään.

Okei. Kiitos selvennyksestä. Äidin kanssa ei oo oikein kehdannut jutella tällaisista asioista. Nyt ymmärrän vähän paremmin. Ei välttämättä ollut siitä kiinni, että ei olisi osannut käyttää vaan siitä, että niitä ohuita ei ollut vielä saatavilla.

En myöskään tiennyt tuota, että vanhemmiten kuukautiset runsastuu. Näköjään aina oppii uutta. 😳 Ap

Vierailija
20/60 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne markkinoiden ekat ohutsiteet olivat karmeita. Se rapina kävellessä ja materiaalin karheus oli jotain ihan omaa luokkaansa.