Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin alkoholin käytön kuukausi sitten ja olen lihonnut 2kg

Vierailija
13.05.2016 |

Käyttö oli suht reipasta joten oli parasta pistää tissuttelu tauolle. Tuo kyllä yllätti että paino lähti nousuun, olisin luullut että paino lähtee laskuun. Vastaavia kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo juonu 10 vuoteen ja 10 kiloa on tullut pysyvästi näköjään. Olen nyt jo keikahtanut normaalipainosta ylipainon puolelle, bmi on 26.

Vierailija
22/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani laihdutin heroiinilla. Kahdessa vuodessa paino putosi 42 kiloon 80 kilosta ja sain paljon uusia ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan aloittaa ryyppäämisen uudelleen. 

Vierailija
24/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, lopetin juomisen ja siihen liittyvät krapulamätöt vuosi sitten ja lisäsin liikuntaa, syön kasvispainotteisesti yms. Elämäntapa muutos sitten on tuonut +10kg..enkä ollut hoikka ennen tuota raittiuttakaan. 

Vierailija
25/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo juonu 10 vuoteen ja 10 kiloa on tullut pysyvästi näköjään. Olen nyt jo keikahtanut normaalipainosta ylipainon puolelle, bmi on 26.

Miten syöt? Mulla on tällä hetkellä aineenvaihdunta kuin jollain kilpikonnalla. En syö juurikaan hiilareita, en sokeria, silti on tullut se 2kg. Liikun kylläkin vähemmän.

Vierailija
26/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, lopetin juomisen ja siihen liittyvät krapulamätöt vuosi sitten ja lisäsin liikuntaa, syön kasvispainotteisesti yms. Elämäntapa muutos sitten on tuonut +10kg..enkä ollut hoikka ennen tuota raittiuttakaan. 

Meille on valehdeltu päin naamaa! Kaikissa iltapaskojen jutuissa luetellaan mitä kaikkea ihanaa tapahtuu kun lopetat alkoholin, ja laihtuminen on yksi niistä.

Vierailija
27/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, minä kun olen miettinyt lähtisikö muutama kilo sillä jos lopettaisi alkoholin käytön. Mutta ilmeisesti pitää kokeilla jotain muuta.

Vierailija
28/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirkkaampaa viinaa juo, sitä enemmän keholla menee energiaa sen polttamiseen. Vaikka niitä kaloreita on alkoholissa paljon, niiden saanti on plusmiinusnolla.

Vierailija
29/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on valehdeltu päin naamaa! Kaikissa iltapaskojen jutuissa luetellaan mitä kaikkea ihanaa tapahtuu kun lopetat alkoholin, ja laihtuminen on yksi niistä.

No mä laihduin 25kg. Tasan ei mee nallekarkit.

Vierailija
30/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonensisäisten huumeiden käyttäjät vaikuttavat aika laihoilta. Olisiko siinä parempi ratkaisu?

Vierailija
31/33 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko puuhakkaampi kun joit?

Minä olen huomannut laihtuvani jos juon, koska tissutellessa ja pienessä hiprakassa olen vaan puuhakkaampi. 

Toinen mikä itselläni on, niin juodessa en pysty syömään vatsaa täyteen. Syöminen on enempi snackailua. Siihen lisänä aktiivisempi elämä, niin laihtuuhan sitä tietysti, vaikka treenit ja juoksu jääkin. Tanssia ja kävelyä sen sijaan tulee paljon. 

Vierailija
32/33 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
33/33 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kävi mulla, vaikka kalorimäärät pysyivät takuusti jopa alempina kuin jatkuvan käytön aikana. 

Luin joskus, että alkoholin energia menee osittain lämpöenergiaksi suoraan. Jokainenhan tietää, kuinka kännissä tarkenee kovallakin pakkasella hyvin. Eli alkoholin kalorit eivät ole verrainnollisia ruuan kaloreihin. 

Ovathan superalkkikset aina langanlaihoja, vaikka hyvinkin saavat tuhansia kilokaloreita viinasta päivässä. 

Alkoholin polttaminen myös kuluttaa energiaa. Entisellä juopolla helposti korvautuu viina herkuilla, kun makuaisti palaa.

Jos juo paljon niin makuaisti heikkenee, tieteellisesti tutkittu, siksi juopot ovat osittain laihoja. Herkut eivät enää maistu miltään.

Itsekin olen huomannut tuon efektin. Makuaisti alkaa palata kun on pari viikkoa juomatta, ja herkut taas maistua.