Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistäkää mun masennuskämpästä paremmaksi: Kylppärin lattialla on käytettyjä, mustuneita tampooneja, joiden äsken tajusin lahonneen itsestään lähes näkymättömiin! Kätevää

Vierailija
13.05.2016 |

Tai ehkä olen vaan patalaiska.

Käyn muuten töissä ja olen vielä nopean ja huolellisen maineessa. Älkää pelästykö, ei ole lapsia eikä kotieläimiä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi ällötys. Siatkin on siistimpiä.

Vierailija
42/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan aina viedä roskat, laittaa tiskit koneeseen ja ulos mutta ylivoimaisinta on lattian luuttuaminen ja pölyjen pyyhintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ongelma ole niinkään se, ettet siivoa vaan se, että sotket.

Yksi harvoista suht. koht järkevistä kommenteista. On ihan idioottimaista puhua 'laiskuudesta' tapauksessa jossa tamponeja heitetään lattialle, eikä roskakoriin, kun vaiva on jotakuinkin tasan yhtä suuri. Joku muu siellä päässä viiraa kuin laiskuus. Onneksi ap:lla on päässä muutakin kuin viirausta, joten eiköhän se siitä. 

Itse olen saanut oman (todella pahan) roskaamisongelmani kuriin sillä tavalla, että olen hankkinut aivan massiivisen roskisarsenaalin ja jotenkin naksauttanut nupin siihen asentoon, että roskan näkeminen laukaisee roskiinkiikuttamisrefleksin. 

Ongelmattomat ihmiset jäävät paljosta paitsi. Se näkyy valitettavasti keskustelupalstoilla tympäisevänä jeesusteluna ja  tyhjänä tylsyytenä.

Vierailija
44/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisit kokeilla kotisiivoojaa. Kerran kahdessa viikossa käyvä siivooja ei tietysti keräisi tamponejasi :) vaan toisi sen pienen adrenaalipiikin jonka tarvitset jotta saat kerättyä tamponit ja rojut ennen siivoojan käyntiä. Siivooja voi sitten viedä roskat, jos se on sulle ongelma. Ja nautit kuitenkin varmasti puhtaasta kämpästä.

Vierailija
45/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää normaalia tuo. Olet hoidon tarpeessa. Tai sitten et vaan välitä.

Minulla on muuten aika samanlaista. Paitsi ettei ole tampooneja koska en niitä käytä. Huvittuneena aina seurailen miten te kommentoijat aina patistelette hoitoon, mutta siellä käyneenä voin sanoa että resursseja ei ole meille. Ja nämä on lääkärin omat sanat minulle. Raha ei riitä näin huonosti voivien hoitoon, jotka voi lakaista asuntoonsa näkymätömiin.

Vierailija
46/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toit juuri lohtua olooni. Voin olla masennuksesta huolimatta iloinen siitä, että saan sentään tampoonit roskikseen ja roskikset jätekeräykseen.

Sama. Siinä vaiheessa, kun en enää saisi, hakeutuisin lääkärin vo:lle ja vahvempaa lääkettä/ect:a kehiin.

Vierailija
47/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään taida uskoa, että kyse on masennuksesta. Sairastan itse sitä ja olen ollut useita kertoja sairaalassa. Vaikka tyypit ois, kuinka masentuneita, ei ne roskia jätä vessojen lattioille. Varmaan eristyksessä ollaan niin huonossa kunnossa, että eritteet jää niille sijoilleen.

Vierailija
48/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aikoinaan sairastanut vaikeaa masennusta yli 10 vuotta (itsemurhayrityksiä, itsetuhoisuutta, ns. ihan pihalla välillä jne..) ja jostain kumman syystä kämppä ei ollut koskaan sotkuinen, päinvastoin jopa silloin pystyin olemaan aikas perfektionisti. Oli mulla tosin pieni lapsi siinä myös hoidettavana, mutta eihän tuokaan kaikille ole este sotkea. Mun mielestä masennus ei anna oikeutta olla sika (anteeksi sika!), vaan kyllä silloinkin pitäisi pystyä pitämään jonkinlainen järjestys yllä, esim. edes laittaa roskat roskiin, viedä pois ja pyykit koppaan ja pestä pois. Käyttää sitten vaikka kertakäyttöastioita, jos tuntuu ettei energiaa riitä tiskaamiseen, parempi sekin kun antaa astioiden limaantua ja homehtua altaassa tai pöydillä.

Ei pahalla ap, mutta et vaikuta noiden muutamien kommenttiesi perusteella masentuneelta, vaan yksinkertaisesti olet täysin saamaton ja patalaiska! Kehtaat sillä vielä ylpeillä ja syyttää "masennusta". Yritätkö mollata masennuspotilaita, vai mikä on aloituksen pointti?

Eiköhän eri ihmisillä voi masennus ilmetä eri tavoilla. Ylpeilyyn ja syyttämiseen sorruit itse.

Aloittajalla menee ilmeisesti kaikki energia töihin. Itselläni ollut samanlaista, lattiat täynnä roskaa aika ajoin kun vaikeaksi diagnosoitu masennus iskee tai olen muuten vain aivan poikki. Kuitenkin olen (olosuhteiden pakosta) viimeiset 20 vuotta tehnyt koko ajan joko kahta työtä yhtä aikaa tai työskennellyt ja opiskellut yhtä aikaa, eli kaikki energia mennyt siihen.

Mitä tulee roskien laittamiseen roskakoriin, se nyt vielä useimmiten onnistuisi (jos olisi joka neliömetrillä käden ulottuvilla roskakori), mutta kun ne penteleen roskikset kaatuvat aina välillä ja sitten onkin aivan ylivoimaista kerätä niitä roskia ylös lattialta. Ja uloskin niitä pusseja pitäisi välillä viedä. Ja päättää ensinnäkin mikä on roska, ja mitä lippulappusta pitäisi vielä säästää.

Niinpä. Sitä paitsi Ap:lla on "oikeus olla sika", vaikka ei masennusta sairastakaan. Omassa kämpässään saa sotkea ihan miten paljon haluaa, kunhan se ei aiheuta naapureille häiriötä. Huvittaa, kun mammat moralisoi täällä, niin kuin Ap olisi syyllistynyt johonkin rikokseen.

Vierailija
49/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään taida uskoa, että kyse on masennuksesta. Sairastan itse sitä ja olen ollut useita kertoja sairaalassa. Vaikka tyypit ois, kuinka masentuneita, ei ne roskia jätä vessojen lattioille. Varmaan eristyksessä ollaan niin huonossa kunnossa, että eritteet jää niille sijoilleen.

Olet väärässä. Olen laitoshuoltaja psykiatrisessa sairaalassa, ja olen kyllä monesti kerännyt käytettyjä siteitä, ruuantähteitä ja muuta ällöttävää potilashuoneiden lattioilta. Todella monet mt-ongelmaiset ovat sotkuisia ja välinpitämättömiä (mikä on ihan ymmärrettävää). On joukossa toki tavallisen siistejäkin ja toisena ääripäänä ylisiistit, joiden huoneissa vessan hanakin kiiltää kuin koskemattomana. 

Vierailija
50/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kappas, mun ketju on vielä täällä.

Puolustuksekseni pitää sanoa, että p*skaraitoja ei löydy pöntöstäni koskaan. Vihaan paskarantuja.

Ja lakanat pesen aina 90 asteessa väh. kerran /vko, koska nukkuminen kahisevissa lakanoissa on kivointa maailmassa

Ehkä mullekin joskus diagnoosi löytyy.

Terveisin,

AP

Vierailija
51/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys -ja päihdehoitajana olen nähnyt sekä kuullut pahempaakin. Mielestäni hoidon ulkoistaminen säästösyistä johtaa tähän. Annetaan resepti kouraan, toivotetaan hyvää jatkoa ja jätetään potilas yksin, ilman seurantaa. Joskus , kerran kuukaudessa joku käy kysymässä kuulumisia ,(jos on onnekas), muuten annetaan olla omillaan). Käydään 5.min. silloin tällöin, juosten kysymässä oletko hengissä. Ei voida tehdä enempää,jutella asukkaan kanssa, kahvitella, koska pomo huutaa ja uhkaa potkuilla. Tämä kotihoidossa.

Vierailija
52/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä vaikuta masentuneelta, sulla on muuta vikaa päässä. Pitäisi johonkin vetää tätä " olen masentunut" -lööbää.

Siis pitäisi joku raja vetää. Edelleenkin olen sitä mieltä, että on joku muu mielenterveyden häiriö kyseessä.

Vierailija
53/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaikea synnytyksen jälkeinen masennus, pari vuotta kesti toipua. Aina sain kuitenkin laitetuksi siteet ja tamponit vessan roskikseen, ei olisi tullut mieleenkään jättää niitä lattioille ajelehtamaan.

Vierailija
54/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin jäätelöä kun luin otsikon.. Hyi oksennus...

Vierailija
55/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vaikea synnytyksen jälkeinen masennus, pari vuotta kesti toipua. Aina sain kuitenkin laitetuksi siteet ja tamponit vessan roskikseen, ei olisi tullut mieleenkään jättää niitä lattioille ajelehtamaan.

Harmi ettei ollut vielä vaikeampi, olisi saattanut tulla parempia näkökulmia elämään.

Mutta onnea sulle, haluatko palkinnon?

Vierailija
56/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei ollut vielä vaikeampi, olisi saattanut tulla parempia näkökulmia elämään.

Mutta onnea sulle, haluatko palkinnon?

Idiootti.

Vierailija
57/64 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aikoinaan sairastanut vaikeaa masennusta yli 10 vuotta (itsemurhayrityksiä, itsetuhoisuutta, ns. ihan pihalla välillä jne..) ja jostain kumman syystä kämppä ei ollut koskaan sotkuinen, päinvastoin jopa silloin pystyin olemaan aikas perfektionisti. Oli mulla tosin pieni lapsi siinä myös hoidettavana, mutta eihän tuokaan kaikille ole este sotkea. Mun mielestä masennus ei anna oikeutta olla sika (anteeksi sika!), vaan kyllä silloinkin pitäisi pystyä pitämään jonkinlainen järjestys yllä, esim. edes laittaa roskat roskiin, viedä pois ja pyykit koppaan ja pestä pois. Käyttää sitten vaikka kertakäyttöastioita, jos tuntuu ettei energiaa riitä tiskaamiseen, parempi sekin kun antaa astioiden limaantua ja homehtua altaassa tai pöydillä.

Ei pahalla ap, mutta et vaikuta noiden muutamien kommenttiesi perusteella masentuneelta, vaan yksinkertaisesti olet täysin saamaton ja patalaiska! Kehtaat sillä vielä ylpeillä ja syyttää "masennusta". Yritätkö mollata masennuspotilaita, vai mikä on aloituksen pointti?

Täällä yksi kertoo, millainen masentuneen pitäisi olla, ja mammat peukuttaa. Jessus. Mä en taputtele ap:ta selkään, että hieno juttu, kun jätät tamponit lattialle, mutta ymmärrystä löytyy, vaikka kuulostaa tosi ällöltä. Mullakin on sellaisia asioita, joita en vain pysty tehdä. Eikä tuollainen "käsittämätön" epäsiisteys ole mitään tuiki harvinaista edes. Se on joku päänsisäinen juttu.

-

Sä kuulostat ap symppikseltä, vaikka kyllä kannustan minäkin vessan lattian siivoukseen...

Vierailija
58/64 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän 50m2 kaksio oli niin täynnä roskaa yms, että exä oli muuttanut 12m2 makuuhuoneeseensa. Siellä oli mikro, tietokone ja sänky. Kaikki astiat olivat homeessa ruuanjämistä ja vain makkariin pystyi kävelemään sellaista lyttyyn painetuista roskista syntynyttä polkua pitkin. Muualla roskaa oli liian paljon. Edes kylpyhuonetta exä ei käyttänyt, vaan kusi tyhjiin limsapulloihin, joita kasasi makkariin (ihme kyllä) siistiin riviin. En tiedä mitä teki #2:n kanssa, enkä ehkä edes halua tietää.

Ruokavalio tosiaan koostui mikroaterioista, pizzasta, karkista ja energiajuomista, että exä oli aikamoinen kaatopaikka itsekkin.

Tarvitseeko edes kysyä miksi on ex?

Ihmettelen kyllä miten ksokaan edes olit suhteessa ko. tapauksen kanssa.

Koska ex ei ollut tuollainen, kun seurustelu alkoi. Exä oli seurustelun alussa just muuttanut ensimmäistä kertaa omaan asuntoonsa ja silloin oli siistiä ja kaikki ok. Suurimmaksi osaksi me oltiin minun luona ja silloin ex osasi käyttää mm. vessaa, eikä kussut tyhjiin limsapulloihin :D

Jonkun aikaa seurustelun aloittamisen jälkeen kävin exällä ja näin kaiken tuon... ja siihen loppui meidän suhde.

- 5 -

Vierailija
59/64 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä laiskuuden huipentuma?  YÄK

Vierailija
60/64 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ne hajonneet tamponit ei edes haise. (Olen viikonloput miesystävän luona toisessa kaupungissa, niin nenä ei pääse tottumaan. Periaatteenani on, että näyttäköön kämppä miltä tahansa, mutta naapureita ei saa häiritä hajulla)

Miesystävällä ei ole muuten mitään aavistusta mun zombiekämpästä.

Ehkä mun kämppään on kehittynyt joku aivan oma biosysteemi ja joku tulevaisuuden lahottajabakteeristo. En ole muuten tänä vuonna ollu kertaakaan flunssassa, eikä yhtään sairauspoissaoloa.

Ehkäpä alankin valmistamaan terveysteetä näistä taikatampooneista ja myyn verkkokaupassa.

AP

Hae tälle bisnes-ideallesi start up -rahoitusta ja osallistu Slushiin. Taikatampooneilla ja nyhtökauralla Suomi uuteen nousuun!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi