Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakottivatko vahempasi sinut rippikouluun? Entä pakotatko oman lapsesi rippikouluun?

Vierailija
12.05.2016 |

Minut pakotettiin rippikouluun. En tiedä mikä järki siinä oli kun kuitenkin erosin kirkosta jo alle parikymppisenä, enkä kokenut rippikoulua mitenkään hyödyllliseksi. Vanhempani eivät ole erityisen uskonnollisia ja hekin ovat eronneet kirkosta myöhemmin.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin ujo ja kiltti lapsi, eikä vaihtoehtoja annettu. Mietin kyllä joskus yöllä siellä leirillä, että jos lähtisi kävelemään vain jonnekin metsään. Mutta en olisi osannut edes lähteä oikeaan suuntaan :(

Yritin ehdottaa, että kävisin myöhemmin, se ei sopinut. Luulen, etteivät vanhemmat oikein tajunneet, ettei se ollut minulle mitenkään tärkeä asia. Heistä se oli ehkä kapinointia tai kiusantekoa, olla nyt eri mieltä niin tärkeästä asiasta.

Yksi elämäni onnellisimpia päiviä oli se, kun pääsin rippileiriltä kotiin. Siitäkin suututtiin, mutta en välittänyt.

Vierailija
42/42 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pakotettu ja jätinkin riparin kesken. Kävin sen sittne myöhemmin intissä.

Omia lapsia en tietenkään ole painostanut riparille ja olen itse eronnut kirkosta jo tuossa vaiheessa.

Vanhin lapisi jätti riparin kesken ja erosi kirkosta, keskimmäinen kävi riparin ja kuuluu kirkkoon mutta sanoo olevansa ateisti, nuorin erosi kirkosta eikä käynyt rippikoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla