Punaista huulipunaa arkena?
Voiko tällainen n. 30v. nainen käyttää arkena todella perinteisen punaista huulipunaa ilman, että katsotaan kieroon tai luullaan maksulliseksi? ;) Sopii vaaleaan ihooni hyvin ja silmämeikki on ripsiväri + ohut rajaus. Jotenkin mietityttää, kun suomalaiset ovat perinteisesti niin harmaita :D
Kommentit (16)
Minä käytän melkein päivittäin ja ikää on 48. Silmät saatan jättää meikkaamattakin ja vaalea olen minäkin.
Mulla kuluu punaista ja pinkkia ihan arkipaivisin. Ihan sama mulle, mita muut on aiheesta mielta. Naytan siistilta ja meikkaan aina toihin. Huulipunapaivina muu meikki on aika yksinkertainen, pienet kissarajaukset ja ripsaria. Mutta asunkin ulkomailla... Onneksi!
Ei missään nimessä. Arkena saa käyttää vain vihreää tai sinistä huulipunaa.
Ei vaineskaan. Käytä juuri sen väristä huulipunaa mikä sinua itseäsi miellyttää 😊
Jos kerran sopii ihosi väriin, niin miksi ei. Itse olen myöskin todella kalpea ja haluaisin käyttää todella punaista huulipunaa, mutta en ole löytänyt sopivaa sävyä. Ne yleensä taittuvat liikaa siniseen ja koska pohjavärini on melkoisen keltainen, se näyttää mielestäni kummalliselta. Eli jos jollakin on vinkkejä punaisesta huulipunasta keltaisella pohjavärillä, niin kertokaa. :D
Itse käytän melko oranssia huulipunaa joka päivä eikä kukaan ole sen pahemmin tuijottanut. En usko, että kukaan sinuunkaan kiinnittää kovin paljon huomiota etenkin kun silmämeikkisi on aika neutraali.
Voi käyttää tietenkin. Mutta itse käyttäisin enintään vaaleaa rajausta ja hieman ripsiväriä. Vaaleaa rajausta, koska olet vaalea ja musta rajaus voi näyttää mielestäni vaalealla aika rajulta, varsinkin jos laittaa myös alaluomelle. Tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
Itse mielelläni korostan enemmän joko silmiä tai sitten huulia. Minulla toimii tällainen: Vähän mineraalimeikkipuuteria, vähän aurinkopuuteria poskipäihin ainakin, vaaleanruskeaa kulmakynää täyttämään kolot kulmakarvoissa, ripsiväri yläripsiin ja punaista huulipunaa. Olen vaalea nainen ja 24 v.
Sellainen vinkki on hyvä, että mikäli hampaat yhtään kellertävät niin ei kannata käyttää siniseen taittuvaa eli kylmää sävyä huulissa, koska se korostaa keltaisuutta. Siitä syystä käytän itse lämpimiä sävyjä huulissa...
Voi tottakai, joskin totuttelua vaatii. Itse käytän usein ihan kirkkaanpunaista/pinkkiä/viininpunaista huulipunaa arkena. Silmämeikki aina tosi kevyt. Ekoilla kerroilla oli sellainen olo et _kaikki_ tuijottaa ja apua, mutta sitkeästi vaan käyttää niin siihen tottuu hyvinkin nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vinkki on hyvä, että mikäli hampaat yhtään kellertävät niin ei kannata käyttää siniseen taittuvaa eli kylmää sävyä huulissa, koska se korostaa keltaisuutta. Siitä syystä käytän itse lämpimiä sävyjä huulissa...
Mullakin menee noin, mutta aika usein näkee että meikkitaiteilijat neuvovat päinvastoin, eli muka sinertävät pinkit saisivat hampaat valkoisemman näköisksi. Johtuneeko sitten hampaiden keltaisuuden sävystä tms. Minä tosin käytän niitä sinisävyisiä vaikka ehkä hampaat näyttääkin keltaisilta, koska mulle ei kylmänsävyisenä Talvi-värianalyysityyppisenä ihmisenä sovi yhtään mitkään lämpimät sävyt.
Ja nuo "kehtaako arkena" - no, jos nyt yleensä välittää sitä mitä muut ihmiset ajattelee, ei ehkä kannata. Kyllä varmasti jotkut katsoo että onpa mautonta ja räikeää, kun Suomessa on niin luonnollinen tyyli vallalla arjessa. Itse kyllä näin nelikymppisenäkin sekä pukeudun että meikkaan dramaattisesti ja värjään tukkaa mustaksi, ja ihan sama mitä muut siitä ajattelevat. Se on minun tyylini ja minun itseilmaisuani se miltä näytän, eikä kuulu muille.
Kyllä päälle 40-vuotiaat ainakin voi huoletta käyttää.
Käytän ja en ole saanut mitään huomiota sen takia. Olen nuori nainen.
Olen 33-vuotias, todella vaalea iholtani ja platinablondi (värjätty). Käytän 95-prosenttisesti arkimeikissä huulipunaa, punaista, pinkkiä, lilaa, tummempaa punaista. Käy ainakin minulle tosi hyvin ja kännän kyllä sopivasti katseita, etenkin toiset naiset katsovat. Rohkeasti vaan!
Jos mietit, et kestä sitä huomiota