Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kilometriä kävely aikaan 1h32min, onko hyvä aika?

Vierailija
12.05.2016 |

Kysyy mies 29v, 192cm ja 89kg. Yhtään ei väsyttänyt eikä mitään huilittu. Matka koko aika soratiellä, vaihtelevalla maastolla ja kinttupolulla.

Nyt taidankin juoda pari sokerillista 33cl Upcide päärynä-export siideriä Tallinasta tuotua. Noin hyvä ilmakin, kun ei mene enää kuin puolitoista kuukautta ja illat alkavat jo pimentyä, minkä jälkeen valutaan taas kohti joulua ja uutta vuotta.

Arvioimani kulutus on 650kcal. Saa siinä 180kcal:n siideritölkkejä vähän vedellä. Tuontikalja olisi 55kcal sijaa 35kcallää per 1dl.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mie kävelen 1 tunnissa 6 kilometriä eli mulla menee varmaan 10 kilometrissä 1tunti 30 minuttia suurin piirtein jos tahti pysyy samana koko ajan

Et taida osata laskea. Tasasella taulukolla 1h 40 min

Vierailija
22/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarkoittaa 6,5 km/h keskinopeutta, joka on jo ihan reipasta kävelyä, mutta ei todellakaan mitään ihmeellistä eikä epäuskottavaa. Minulle tuo on sellainen normaali kävelynopeus silloin, kun en yritä kävellä varsinaisesti erikoisen reippaasti, mutta en toisaalta tarkoituksella hidastelekaan enkä pysähdy.

Testasin juuri pari viikkoa sitten, mikä on kävelynopeuteni silloin, kun koetan kävellä selvästi reippaasti, mutta en vielä erityisesti ponnistele pitääkseni yllä vauhtia. Sain 6,9 km/h. (Kaikki tässä mainitut matkat ja ajat mitattu Polarin M400 sykemittarilla, jossa on GPS.)

Nuo Googlen Mapsin ym. lähteiden antamat arviot kävelynopeudelle on laskettu kaupunkiympäristöön, jossa joutuu välillä odottelemaan risteyksissä ja varomaan muuta liikennettä.

Kävelyn (kuten juoksunkin) kalorinkulutus on suoraan verrannollinen kävelijän painoon. 90 kg painava mies kuluttaa käveltyä kilometriä kohti kaloreita 1,5 kertaa niin paljon kuin 60 kg painava mies tai nainen. Ap:n 89 kg:n painolla tuo on täysin uskottava arvio kalorinkulutukselle.

Nainen 50 V, 160 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aika. Normaali tahti on 4.8 km/tunnissa

Taas on joku dorka alapeukuttanu

Vierailija
24/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalitahtista kävelyä, ehkä hieman hitaanpuoleista. Kävelen samassa ajassa normaalia kävelynopettani noin 15km.

Vierailija
25/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aika. Normaali tahti on 4.8 km/tunnissa

Taas on joku dorka alapeukuttanu

Minä alapeukutin, koska 4.8 km/h ei ole todellakaan normaali tahti jollain ulkoilureitillä, jossa voi kävellä muuta liikennettä varomatta. Siellä se on jo selvästi normaalia hitaampaa kävelyä. Sen sijaan vilkkaasti liikennöidyssä kaupungissa, jossa pitää koko ajan pysähdellä odottamaan tienylityksiä ja muutenkin varoa muuta liikennettä, tuo on ihan normaali tahti.

Vierailija
26/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa mittanauha ja mitatkaa nivusesta jalkapohjaan jalkanne pituus?

Itselläni 75cm. Minä jos haluan edetä tuota 6km/h vauhtia vähänkään pidemmän matkan, niin joudun juoksemaan.

Painoindeksini on 33 ja olen nainen.

Vierailija
27/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee myös 6km tunnissa ja 10km 1,5h. Kävelen reipasta vauhtia, mutta kunto niin huono että juosta en jaksa kilometriäkään.

Jaksat, ainakin hölkätä. Kun jaksat kävellä reippaasti, jaksat myös hölkätä hitaasti. Juoksukisoihin sitä nykyisin kutsutaan ;)

Vierailija
28/28 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa mittanauha ja mitatkaa nivusesta jalkapohjaan jalkanne pituus?

Itselläni 75cm. Minä jos haluan edetä tuota 6km/h vauhtia vähänkään pidemmän matkan, niin joudun juoksemaan.

Painoindeksini on 33 ja olen nainen.

Sain 73-74 cm. Pystyn helposti kävelemään 6,9 km/h useita kilometrejä (mitattu Polarin M400 sykemittarilla) ja kovempaakin silloin, jos yritän kävellä erityisen reippaasti. Tosin painoindeksini on 24 ja jaksan juosta kympin alle tuntiin (virallinen tulos viime syksyltä juoksutapahtumasta, jonka matka oli virallisesti mitattu).

Nainen 50 V

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän