Kuinka nopeasti voi olettaa toisen muuttavan pois asunnosta erotessa?
Tyttöystäväni humalassa tekemien tunnustusten jälkeen, en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä ja haluaisin hänestä nopeasti eroon. Kuinka nopeasti voin vaatia häntä muuttamaan pois?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Nopeuttaisi , jos maksaisit exällesi uuden kämpän takuuvuokran. Asuntoja kyllä on, mutta joillekkin takuuvuokra (joka voi olla jopa 2-3kk vuokrat) on se juttu, miksi asunnon saaminen kestää. Pitää säästää siihen.
Kysyit nopeaa, et fiksua tapaa.
AP ei ole vastuussa aikuisesta ihmisestä
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Riippuu vähän mitä on tehnyt. Jos ollut ihan törkeä, niin en näkis että sulla on velvollisuus odotella että hänellä olisi helppo siirtymä. Ja onhan hän tiennyt tunnustaessaan (ja tehdessään?), että kämppä on sun.
Voithan sanoa, että kamat voi pitää kellarissa asunnon löytymiseen asti, mutta tyypin itse pitää häipätä viikossa?
Kyllä se minusta on aika törkeää, jos koko suhde perustuu valheelle. Tuskin muistaa edes, mitä tuli humalassa sanottua. Hänen tavaroitaan voin säilyttää jonkun aikaa kunhan itse muuttaa muualle.
Ap
Lain mukaan tavaroita pitää säilyttää puoli vuotta ennenkuin voi heittää pois ettäs tiedät.
Ei ole sun velvollisuus pitää ketään sun asunnossa. Heitä ulos vaan, onhan niitä yömajoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet hänet valinnut. Nyt sitten mietit mikä on järkevin tapa korjata virheesi. Jos haluat hänet äkkiä pihalle, voi olla järkevämpää tosiaan ihan vaan antaa se takuuvuokra että saa hänet pois.
Jos tässä vaiheessa haluat yhtäkkiä alkaa säästää, niin valmistaudu odottamaan vaikka kuukausikin että vapautuu joku kaupungin vuokra-asunto, johon hänellä on varaa.
Mistä edes löysit tuon helmen? ja millä kriteerillä? Kannattaa tarkistaa kriteerinsä seuraavaa kertaa varten.
Kuukauden? Kaupungin vuokra-asuntoja joutuu odottamaan jopa vuosia.
Voi hyvä jumala taas. Loukattu mies.
Otahan nyt järki käteen ja juttele sen naises kanssa. Ei kannata päätöksiä tehdä toisen kännisten juttujen/suuttumuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Riippuu vähän mitä on tehnyt. Jos ollut ihan törkeä, niin en näkis että sulla on velvollisuus odotella että hänellä olisi helppo siirtymä. Ja onhan hän tiennyt tunnustaessaan (ja tehdessään?), että kämppä on sun.
Voithan sanoa, että kamat voi pitää kellarissa asunnon löytymiseen asti, mutta tyypin itse pitää häipätä viikossa?
Kyllä se minusta on aika törkeää, jos koko suhde perustuu valheelle. Tuskin muistaa edes, mitä tuli humalassa sanottua. Hänen tavaroitaan voin säilyttää jonkun aikaa kunhan itse muuttaa muualle.
ApLain mukaan tavaroita pitää säilyttää puoli vuotta ennenkuin voi heittää pois ettäs tiedät.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Otahan nyt järki käteen ja juttele sen naises kanssa. Ei kannata päätöksiä tehdä toisen kännisten juttujen/suuttumuksen perusteella.
Kyllä kannattaa. Yleensä jos mätä haisee niin se on jo silloin läpimätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sun velvollisuus pitää ketään sun asunnossa. Heitä ulos vaan, onhan niitä yömajoja.
Jos tyttöystävä on kirjoilla asunnossa, pitää lain mukaan antaa hänelle mahdollisuus etsiä uusi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
ApSori ap, mutta jos tyttöystävä on kirjoilla asunnossa, sun pitää lain mukaan antaa hänelle aikaa ja mahdollisuus etsiä uusi asunto.
Ei muuten pidä.
Sitä paitsi asuntoja on kaupunki täynnä. On myös hotelleja, vuokrattuja asuntoja, motelleja jne. Sinne vain muija ja tavarat minne sinne lähetetäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttöystävä on kirjoilla asunnossa, pitää lain mukaan antaa hänelle mahdollisuus etsiä uusi asunto.
Älä keksi omia sääntöjäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
ApSori ap, mutta jos tyttöystävä on kirjoilla asunnossa, sun pitää lain mukaan antaa hänelle aikaa ja mahdollisuus etsiä uusi asunto.
Juuri tämän vuoksi yksikään nainen ei tule kirjoille minun asuntooni. Pitää aina olla mahdollisuus päästä eroon välittömästi. Sen on kokemus opettanut. Ilmeisesti nyt myös aloittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Ei muuten pidä.
Sitä paitsi asuntoja on kaupunki täynnä. On myös hotelleja, vuokrattuja asuntoja, motelleja jne. Sinne vain muija ja tavarat minne sinne lähetetäänkään.
Tutustupas Suomen lakiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on kännissä ja suuttuneena rehellinen.
Jos loukkaa toista niin suhde kaatuu siihen. Minä en ainakaan hyväksy toiselta loukkauksia.
Jos sinä haluat olla kuramatto niin ole mutta minä en halua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Ei muuten pidä.
Tutustupas Suomen lakiin.
Olen tutustunutkin.
Minä olen jopa kutsunut poliisit heittämään exäni pihalle AP:n kaltaisessa tapauksessa. Niin vaan lähti vaikka ei ollut asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
No, jos asunto on sun nimissä, niin periaatteessa heti, mutta eiköhän kuukaudessa saa jo tavaransa roudattua uuteen kotiin. Se on kohtuullista. Jos yhteinen kämppä, niin ei ole oikeutta heittää toista ulos. Riippuu tilanteesta.
väärin. 6 kk on ainakin irtisanomissuoja. Se on hänen laillinen koti, ei sieltä kukaan lähde noin nopeesti.
Mitä tunnustuksia hän sitten teki?
Laita nainen pihalle vaikka kavereiden luo, ja tavaroille annat aikaa, kunnes uusi asunto on löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos asunto on sun nimissä, niin periaatteessa heti, mutta eiköhän kuukaudessa saa jo tavaransa roudattua uuteen kotiin. Se on kohtuullista. Jos yhteinen kämppä, niin ei ole oikeutta heittää toista ulos. Riippuu tilanteesta.
väärin. 6 kk on ainakin irtisanomissuoja. Se on hänen laillinen koti, ei sieltä kukaan lähde noin nopeesti.
6 kuukautta on vuokralaisen oikeus. Sitä ei ole alivuokralaisella eikä vastaavissa tapauksissa. AP:n tapauksessa nainen ei ole edes alivuokralainen. Joten hänellä ei ole mitään oikeuksia
Uusi laki antaa avopuolisoille suojaa avoliiton päättyessä. Kun laki tulee voimaan, avopuolisoilla on oikeus hakea pesänjakajaa omaisuuden erottelun toimittamiseksi. Avopuolisolla on myös tietyin edellytyksin oikeus saada hyvitystä yhteistalouteen antamastaan panoksesta. Avopuolison oikeudet eivät uudistuksen jälkeenkään rinnastu aviopuolison oikeuksiin.
Uudistuksen tavoitteena on edistää oikeudenmukaisuutta avoliiton aikana karttuneen omaisuuden jaossa ja tarjota riidanratkaisumenettely, jos avopuolisot eivät pysty sopimaan asiasta keskenään. Avopuolisot voivat keskinäisellä sopimuksellaan poiketa useimmista ehdotetun lain säännöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Uusi laki antaa avopuolisoille suojaa avoliiton päättyessä. Kun laki tulee voimaan, avopuolisoilla on oikeus hakea pesänjakajaa omaisuuden erottelun toimittamiseksi. Avopuolisolla on myös tietyin edellytyksin oikeus saada hyvitystä yhteistalouteen antamastaan panoksesta. Avopuolison oikeudet eivät uudistuksen jälkeenkään rinnastu aviopuolison oikeuksiin.
Uudistuksen tavoitteena on edistää oikeudenmukaisuutta avoliiton aikana karttuneen omaisuuden jaossa ja tarjota riidanratkaisumenettely, jos avopuolisot eivät pysty sopimaan asiasta keskenään. Avopuolisot voivat keskinäisellä sopimuksellaan poiketa useimmista ehdotetun lain säännöksistä.
Lähteenä http://oikeusministerio.fi/fi/index/toimintajatavoitteet/arkielamaanlii…
Ei muuten tarvitse. Tuolla logiikalla joutuisi odottamaan jopa vuosia.
Tavarat maksulliseen varastoon ja akka vaikka hotelliin jos ei muualle pääse.
Ongelma ratkaistu