Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittämättömiä mustelmia

outojamustelmia
12.05.2016 |

Mulla on toisessa jalassa polven ja nilkan välillä 6 mustelmaa. Yks niistä nilkassa ja loput 5 pohkeessa. 2 pohkeessa olevaa mustelmaa on aika kookkaita. Ei oo minkäänlaista havaintoo että mistä ne olis voineet tulla. Eivät ole kipeitä enkä oo jalkaa kolhinu mihinkään, ainoo vaan että se jalka on muutenkii kokoajan sikakipee polven kohalta, mut se on normaalia.

Pohkeessa olevat mustelmat on jo häviämään päin mut se nilkassa oleva mustelma näyttää ihan tuoreelta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin pikaista käyntiä lääkärillä.

Vierailija
2/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Voi olla esim. veritulppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövällä on juuri tollaisia alkumerkkejä! Varaudu pahimpaan yllätyt kuitenkin ehkä positiivisesti :)!

Vierailija
4/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyksekseni lääkäri jonka luona maaliskuussa kävin polven kipujen vuoksi, soitti just äsken. Sanoin sille lisääntyneistä kivuista ja siitä että pohkeessa on monta mustelmaa. Se ei sanonut siihen asiaan mitään. Kai se olis jtn sanonut jos olis jtn?

Jossain luki että pitää käyä lääkärissä ja verikokeissa jos on selittämättömiä mustelmia. Pari vk sitten kävin verikokeissa ja crp, la ja pvk oli normaalit.

Ehkä se jalka on vaan osunu johonkii...

Vierailija
5/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kortisonia? Se voi saada aikaan mustelmia. Kannattaa joka tapauksessa tarkistuttaa veriarvot, yksi leukemian ekoista oireista on nimenomaan mustelmaherkkyys.

Vierailija
6/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Lisäys, pyydä ottamaan täydellinen verenkuva. Siinä näkyy parhaiten jos verisoluissa on häikkää.

Vierailija
7/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräiletkö? Mä kolhin kinttujani pyörän polkimiin, ei se sattunut mutta mustelmia tuli.

Vierailija
8/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren hyytymisongelmamikälie voi saada aikaan outoja mustelmia. Se on yksi lukuisista aisoista, joita epäilen itselläni. Minullakin on siis outoja mustelmia vähän väliä. Voihan se syöpääkin olla. R.I.P. minä.

Vierailija
9/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräiletkö? Mä kolhin kinttujani pyörän polkimiin, ei se sattunut mutta mustelmia tuli.

Oon käyny pyörällä ajamassa, joten voi olla siitä johtuvia. Tosin toi nilkassa oleva mustelma on tuoreempi ja pyöräilystä melkein viikko joten noi pohkeessa olevat mustelmat vois olla siitä koska ne on jo aika haaleita.

Vierailija
10/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä, jolla on paljon suonikohjuja (ja diabetes) on aina jalka ihan mustelmilla. Jotenkin liittyy siihen. Mun veljelle taas tuli yhtäkkiä sinne tänne mustelmia, oli lopen uupunut ja nousi kuume ja se oli akuutti leukemia.

Vierailija
11/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jalat nilkoista reiteen saakka mustelmilla aina ja se johtuu siitä, että raavin niitä niin paljon. Tälläkin hetkellä melkein kämmenen kokoinen mustelma reidessä.

Kutinaa kun aloin googlettelemaan, niin suonikohjut aiheuttaa kutinaa, taisi selvitä sitten sekin mysteeri, että miksi raavin itseäni jaloista aina niin paljon.

Vierailija
12/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö kortisonia? Se voi saada aikaan mustelmia. Kannattaa joka tapauksessa tarkistuttaa veriarvot, yksi leukemian ekoista oireista on nimenomaan mustelmaherkkyys.

En käytä mitään lääkkeitä.

Vierailija
13/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kutsutaan nimellä UPI (=unidentified party injury). Onko mennyt helteiden ajan lujaa? ;)

Vierailija
14/14 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kutsutaan nimellä UPI (=unidentified party injury). Onko mennyt helteiden ajan lujaa? ;)

Ei.