Mua pelottaa että tulen taas raskaaksi :( mies vaan tulee
Sisään eikä välitä vaikka sanon että nyt on ovulaatio. Mulla on 6 lasta. Nuorin 1v ensi kuussa. Eilen sanoin illalla että mun mahaan pistää siihwn malliin että ois ovulaatio. Silti se illalla halus seksiä ja tuli sisään. Mä en jaksa enkä haluu olla raskaana.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta, ettei vl-nainen saisi kieltäytyä seksistä.
T. VlMitä alapeukutatte? Saa kieltäytyä. Vai miten on mahdollista, että 35:n vuoden aikana tällaisen säännön, jos se olisi totta, olisin kuullut vain vauva-palstalla?
Koen saavani kieltäytyä esim. päänsäryn vuoksi mutta en ovulaation tai raskaaksitulemisen pelosta. Näin jotkut ystävistänikin ovat sanoneet.
T. Toinen vlMinä koen, että voin kieltältäytyä, jos pelkään raskautta niin, että se vie halut. Miehenikään ei silloin halua harrastaa seksiä, jos minua ei haluta, koska ne tilanteet päättyvät vain itkuun ja pahaan mieleen. En tiedä, olenko oikeassa, mutta en pysty.
Miehesi on viisaampi kuin moni muu vl. :) välillä tuntuu että seksistä ei edes kamalasti puhuta parisuhteessa. se vain on..
Me kyllä puhutaan paljon seksistäkin. Ja tosi paljon on mietitty tätä asiaa, mikä on oikein.
Mielenkiinnosta kysyn, mihin tulokseen olette tulleet?
No siihen, että voi kieltäytyä, jos ei haluta. Ei se ole kummastakaan kivaa, jos toista ei huvita.
Ehkäisymuotohan se tuokin on. Nämä ovat juuri näitä ns. itselle perusteltuja, luvallisia tapoja ehkäistä
Oletko vl?
En, ollut kylläkin aikoja sitten. Nykyäänkin on iso osa ystävistä noistä piireistä.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että vl:n pitäisi harrastaa seksiä, vaikka ei huvittaisi?
En toki. Mielestäni heidän pitäisi saada ehkäistä. Huvittaa vain sellainen "ei ehkäistä eikä käytetä varmoja päiviä, muuten vain ei tee mieli ovulaation aikaan seksiä". Toki se on luonnollista. Harva haluaa kahtakymmentä lasta eikä omatunto salli ehkäistä, sitten kikkaillaan jotenkin muuten.
Niin, tottakai tiedän, että se ettei ovulaation aikaan tee mieli, johtuu juurikin raskauden pelosta ja johtaa siihen, ettei raskaus ala, jos seksiä ei harrasta. Mutta, jos harrastaa, vaikka ei haluta, seuraa pelkkää pahaa mieltä molemmille, joten olemme sopineet, että harrastamme vain silloin kun molempia huvittaa.
Viisas päätös. Vaikkakin luokiteltavissa lastensaannin säännöstelyksi. Kuten muutkin keinot, ero siinä miten toteutetaan, lopputulos sama. Siksi ihmetyttää, miksi ette samantien ehkäise kunnolla, siihen kun kuitenkin pyritte
Siksi, etten varmasti voi tietää milloin ovulaatio on. Ajattelen, että jos kuitenkin tulen raskaaksi, niin on tarkoitettu. Ja tiedän, että joskus halu voittaa pelon ja olkoon siten niin tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää ehkäisyä.
Mikset muka? surkea provo, jokaiselle ihmiselle sopii jokin ehkäisykeino.
Paitsi niille, joilta uskonto kieltää ehkäisyn.
Tiedättekö, että Italiassa pääuskonto kieltää ehkäisyn? Tiedättekö, montako lasta keskimäärin syntyy perhettä kohti Italiassa? Paljon vähemmän kuin lestadiolaisperheissä, joissa suhtaudutaan ehkäisykieltoon jyrkemmin kuin katolisissa perheissä.
Eikös keskeytetty yhdyntäkin ole kiellettyä, vai mitäs Onanille sanottiinkaan Raamatun mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. VlMitä alapeukutatte? Saa kieltäytyä. Vai miten on mahdollista, että 35:n vuoden aikana tällaisen säännön, jos se olisi totta, olisin kuullut vain vauva-palstalla?
Koen saavani kieltäytyä esim. päänsäryn vuoksi mutta en ovulaation tai raskaaksitulemisen pelosta. Näin jotkut ystävistänikin ovat sanoneet.
T. Toinen vlMinä koen, että voin kieltältäytyä, jos pelkään raskautta niin, että se vie halut. Miehenikään ei silloin halua harrastaa seksiä, jos minua ei haluta, koska ne tilanteet päättyvät vain itkuun ja pahaan mieleen. En tiedä, olenko oikeassa, mutta en pysty.
Miehesi on viisaampi kuin moni muu vl. :) välillä tuntuu että seksistä ei edes kamalasti puhuta parisuhteessa. se vain on..
Me kyllä puhutaan paljon seksistäkin. Ja tosi paljon on mietitty tätä asiaa, mikä on oikein.
No siihen, että voi kieltäytyä, jos ei haluta. Ei se ole kummastakaan kivaa, jos toista ei huvita.
Ehkäisymuotohan se tuokin on. Nämä ovat juuri näitä ns. itselle perusteltuja, luvallisia tapoja ehkäistä
Oletko vl?
En, ollut kylläkin aikoja sitten. Nykyäänkin on iso osa ystävistä noistä piireistä.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että vl:n pitäisi harrastaa seksiä, vaikka ei huvittaisi?
En toki. Mielestäni heidän pitäisi saada ehkäistä. Huvittaa vain sellainen "ei ehkäistä eikä käytetä varmoja päiviä, muuten vain ei tee mieli ovulaation aikaan seksiä". Toki se on luonnollista. Harva haluaa kahtakymmentä lasta eikä omatunto salli ehkäistä, sitten kikkaillaan jotenkin muuten.
Niin, tottakai tiedän, että se ettei ovulaation aikaan tee mieli, johtuu juurikin raskauden pelosta ja johtaa siihen, ettei raskaus ala, jos seksiä ei harrasta. Mutta, jos harrastaa, vaikka ei haluta, seuraa pelkkää pahaa mieltä molemmille, joten olemme sopineet, että harrastamme vain silloin kun molempia huvittaa.
Viisas päätös. Vaikkakin luokiteltavissa lastensaannin säännöstelyksi. Kuten muutkin keinot, ero siinä miten toteutetaan, lopputulos sama. Siksi ihmetyttää, miksi ette samantien ehkäise kunnolla, siihen kun kuitenkin pyritte
Siksi, etten varmasti voi tietää milloin ovulaatio on. Ajattelen, että jos kuitenkin tulen raskaaksi, niin on tarkoitettu. Ja tiedän, että joskus halu voittaa pelon ja olkoon siten niin tarkoitus.
Niin kauan ok, että tilanne on tuo mitä ap kuvaili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vl?
Miten se on mahdollista? Eikä nyt ole enää sitä tapaa, että uskovaiset eivät saa olla tekemisissä saati sitten ystäviä uskosta eronneen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää ehkäisyä.
Mikset muka? surkea provo, jokaiselle ihmiselle sopii jokin ehkäisykeino.
Paitsi niille, joilta uskonto kieltää ehkäisyn.
Tiedättekö, että Italiassa pääuskonto kieltää ehkäisyn? Tiedättekö, montako lasta keskimäärin syntyy perhettä kohti Italiassa? Paljon vähemmän kuin lestadiolaisperheissä, joissa suhtaudutaan ehkäisykieltoon jyrkemmin kuin katolisissa perheissä.
Eikös keskeytetty yhdyntäkin ole kiellettyä, vai mitäs Onanille sanottiinkaan Raamatun mukaan?
Käsittääkseni Onanin ei ollut sallittua keskeyttää yhdyntää siksi, että sai ylipäänsä olla yhdynnässä kyseisen naisen kanssa vain lisääntymismielessä. Naisen mies ei voinut siittää vaimoaan. Lupautui siis saattamaan naisen raskaaksi, mutta ottikin vain nautinnon ja "laski siemenet maahan"
Tämä ketju on järkyttävää luettavaa. Olen itsekin kristitty, mutta ei tulisi kyllä mieleenkään että mun olis pakko harrastaa seksiä vastoin omaa tahtoani avioliitossani. Miten se edes käytännössä onnistuu? Voisin kuvitella, että siitä tulisi henkisiä ongelmia.
Olen samaa mieltä siitä kuin jotkut täällä, että on kummallista kuinka kristittyjä arvoja noudatetaan toisissa asioissa niin tiukasti, jopa sitten muiden arvojen kustannuksella. Eli harrastetaan seksiä vaimon mielenterveydestä ja jopa fyysisestä terveydestä välittämättä, koska se voitaisiin laskea munasolun hukkaan heittämiseksi.
Voin kuvitella miksi jotkut vl-yhteisöstä eronneet katkeroituvat ja kääntyvät ateisteiksi, jos uskonto on käytännön elämässä synkkää ja ankeaa pakkoa, kun sen pitäisi olla voimavara ja iloinen asia.
Voimia AP:lle vaikean asian kanssa.
Täällä oli kerran ketju, jossa ihmeteltiin, miksi vl:t opettavat, ettei nainen saa kieltäytyä seksistä. Siinä ketjussa kaikki vl:t kyllä sanoivat, ettei niin opeteta.
Olisiko niin että vl-piirejä on erilaisia. Ainakin olen saanut sellaisen kuvan, että Etelä-Suomessa, esim. pääkaupunkiseudulla asuvat vl:t ovat vapaamielisempiä. Sitten taas näitä erittäin tiukasti asioita tulkitsevia vl-ihmisiä taitaa löytyä tuolta pohjanmaan suunnalta ja pohjoisemmasta, jossa on väestöön nähden paljon lestadiolaisia etenkin tietyillä alueilla. Siten yhteisön painostuskin voisi olla voimakkaampaa/tiukempaa.
Kertokaa toki vl:t onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vl?
Miten se on mahdollista? Eikä nyt ole enää sitä tapaa, että uskovaiset eivät saa olla tekemisissä saati sitten ystäviä uskosta eronneen kanssa?
Saavat olla ystäviä. Ärsyttävän usein kyllä yhä tuputtavat "ainoaa oikeaa uskoaan" ja jaksavat sääliä meitä "epäuskoisia"
käpynen kirjoitti:
Olisiko niin että vl-piirejä on erilaisia. Ainakin olen saanut sellaisen kuvan, että Etelä-Suomessa, esim. pääkaupunkiseudulla asuvat vl:t ovat vapaamielisempiä. Sitten taas näitä erittäin tiukasti asioita tulkitsevia vl-ihmisiä taitaa löytyä tuolta pohjanmaan suunnalta ja pohjoisemmasta, jossa on väestöön nähden paljon lestadiolaisia etenkin tietyillä alueilla. Siten yhteisön painostuskin voisi olla voimakkaampaa/tiukempaa.
En ole huomannut, että näin olisi. Olen asunut sekä Pohjanmaalla että etelässä.
Vierailija kirjoitti:
käpynen kirjoitti:
En ole huomannut, että näin olisi. Olen asunut sekä Pohjanmaalla että etelässä.
Minä olen huomannut kyllä eroja. Etelässä esimerksksi nuoret pukeutuvat keskimäärin paljastavammin mitä pohjoisessa. Lisäksi etelässä suhtaudutaan avoimemmin ulkopuolisiin ihmisiin. Pohjoisessa jonkun paikkakunnan asukkaista iso osa saattaa olla lestadiolaisia, ja yleensä aina suositaan kavereina niitä. Sellaisia "lestajengejä" on paljon, koska se on mahdollista. Etelässä on pakko olla muiden kanssa.
Oon kyllä järkyttynyt tästä ketjusta. Luulin noita urbaanilegendoiksi! Ugh.. Olen luterilainen ja todellakin ehkäisy käytössä.
Miten ihminen saadaan uskomaan olevansa huonompi, jos ei synnytä aina kun mahdollista! En vain ymmärrä.
Entisenä vl:nä nousee kyllä muistoja tätä lukiessa. Huh, miten täysin rinnoin itsekin on uskonut tuon kaiken! Tuntuu pelottavalta näin jälkeenpäin ajateltuna.
Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit ristinkuolemallaan. Sovitus on täydellinen. Sitä ei tartte lestadiolaisnaisten täydentää uhrautumalla äärettömään lapsentekoon. Minusta tuo lestadiolaisten lapsentekopakko on pelkkää omavanhurskautta. Mietipä tätä ja ota raamattu käteen ja lue ihan itse, eikä lestadiolaisukkojen silmälasien läpi. Ja Jeesus Kristus sinua siunatkoon ja varjelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit ristinkuolemallaan. Sovitus on täydellinen. Sitä ei tartte lestadiolaisnaisten täydentää uhrautumalla äärettömään lapsentekoon. Minusta tuo lestadiolaisten lapsentekopakko on pelkkää omavanhurskautta. Mietipä tätä ja ota raamattu käteen ja lue ihan itse, eikä lestadiolaisukkojen silmälasien läpi. Ja Jeesus Kristus sinua siunatkoon ja varjelkoon.
Lestadiolaisukoille tuo lisääntymispakko on välttämätön. Muuten liike kuolisi pois alta aikayksikön. Vaikka pariskunnilla on järkiään yli 5 lasta, liikkeen koko ei kasva. Kertoo jotain lähtijöiden määrästä. Tällä lisääntymispakolla yritetään pitää liike hengissä ja saada lisää jäseniä. Ikävää on, että naiset ja lapset ovat ne jotka siitä kärsivät eikä kukaan välitä siitä.
No, ihan oikeasti ihmettelen, mikä salasääntö se on, jota ei seuroissa kerrota. Ihan vilpittömästi ensimmäisen kerran kuulin tästä vauva-palstalta ja vasta sen jälkeen olen alkanut miettiä olenko sittenkin väärässä.