Mua pelottaa että tulen taas raskaaksi :( mies vaan tulee
Sisään eikä välitä vaikka sanon että nyt on ovulaatio. Mulla on 6 lasta. Nuorin 1v ensi kuussa. Eilen sanoin illalla että mun mahaan pistää siihwn malliin että ois ovulaatio. Silti se illalla halus seksiä ja tuli sisään. Mä en jaksa enkä haluu olla raskaana.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää ehkäisyä.
Mikset muka? surkea provo, jokaiselle ihmiselle sopii jokin ehkäisykeino.
Lestadiolaisille sopii joko vesilasiehkäisy (ei ennen, eikä jälkeen, vaan sen sijaan) tai sitten pikkukivi (jota pidetään polvien välissä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää ehkäisyä.
Paitsi niille, joilta uskonto kieltää ehkäisyn.
Oletko jossain uskonnollisessa lahkossa?
Ootte ihan varmasti lestoja. Niin sama meno kuin meidän suvussa. Ehkäisyä ei voi käyttää ja vaimo ei voi sanoa vastaan miehelle kun on nyrkin, hellan ja sängyn välissä. Mun suvun naisista puolet on alistettuja hiiriä jotka pukkaa uuden lapsen vuoden-parin välein.
Joudat tullakin, jos olet noin nyhvö ettet vaivaudu hankkimaan itsellesi ehkäisyä. "Mies vaan tulee" eikös se oo siinä seksissä se pointtikin?
No oletko sinä edes sanonut miehellesi että et jaksa tai halua olla raskaana? Ovulaatiosta mainitseminen ei ole sitä. Toiseksi, ota nyt hyvä ihminen ITSE vastuuta omasta tilanteestasi ja kropastasi! Jos mies ei välitä, sinun pitää! Älä suostu yhdyntään jos epäilet ovulaatiota, hoitele mies muilla tavoin jos se siitä on kiinni tai -hui!- laita mies hoitelemaan itse itsensä. Vähän itsetuntoa peliin, nainen!
Se ehkäisee joka ei halua lapsia. Näin olen palstalta oppinut.
Provon huutelijat: minun naapurissani tällaisia naisia asuu useampi. Ei heillä ole valinnanvaraa, mikäli eivät halua jäädä noin miljoonan lapsen yksinhuoltajiksi ja läheistensä hylkäämiksi. Miehensä ovat aamusta iltaan töissä ja näiden vapaa-aika menee metsästäessä. Lapset ovat ihan heitteillä ja välillä käyn palauttamassa taaperoita omaan pihaansa. Tekisitkö sinä siihen tilanteeseen vielä viisi uutta lasta?
Terveiset Oulunsalosta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käyttää ehkäisyä.
Paitsi niille, joilta uskonto kieltää ehkäisyn.
Sitten ei olla vaginaalisessa yhdynnässä. Jokainen valitsee itse tarkoittaako se käsihommia, kakkosta vai selibaattia. Ei ole mielestäni paha verrattuna jatkuvaan raskautumiseen.
Oletteko uskonnon takia ehkäisystä kieltäytyjät aivan varmoja, että jumalanne haluaa teidän kärsivän koko elämänne ei-toivottujen lasten kanssa, joihin ette edes kunnolla ehdi tutustua? Ja jos jumalanne todella haluaa tällaista elämää teille, niin miksi noin hirveää jumalaa tulisi miellyttää? Minusta tuo väkipakolla raskautuminen kuulostaa pahimmalta rangaistukselta mitä voi saada.
Ja miehenne ei rakasta/kunnioita/välitä terveydestänne ja toiveistanne sen vertaa, että voisi heittää tavaransa muualle.. Ihan totta teidän ainutkertainen elämä menee pilalle toisten toiveita miellyttäessä. Voi olla uskovainen ja auttaa lähimmäisiään ilman seksiorjaksi ja synnytyskoneeksi alistumista.
Se ehkäisee joka lapsia ei halua joten pistä piuhat poikki. Niin minä tein kun sanoin etten enää halua yhtään lasta ikinä. Ei siihen ketään toista voi pakottaa.
Onhan tuo naisen alistamista. Edes kondomi, jos muut eivät sovi hormonaalisista yms. vuoksi. Tunto ei ole tietysti sama, kuin ilman vai haluaako mies paljaalla.
Keskustelun paikka miehesi kanssa. Toivottavasti miehestäsi on keskustelijaksi ja pääsette yhteisymmärrykseen :)
Voi ap, tiedän tuskasi :( toivottavasti provohuutelijat ymmärtävät lopettaa. Suomessa on yli 100 000 vl:ää ja he elävät juuri tuollaista elämää. Ehkäisyä ei saa käyttää, vaikka ehkäisykieltoa ei myönnetäkään. edes selibaattia ei pidetä kovin hyvänä vaihtoehtona..
Kehoitan miettimään, mitä oikeasti haluat elämältä... Jos se on esimerkiksi usko, pysy siinä. Jos ei, kerää voimia taistella irti. Kannattaa myös perehtyä kirkon ja raamatun kantaan ehkäisystä ja muista periaatteellisista opillisista asioista. (Jos siis olet vl)
Juuri ehkäisy sai itseni heräämään kolme vuotta sitten, neljän lapsen jälkeen. Kun pohdin ja selvitin asioita hieman, huomasin ettei kyseinen lahko ole minua varten ja opit sekä periaatteet perustuvat lähinnä puhujien mielipiteisiin, ei raamattuun. Onneksi lähdin. Kyllä se voimia vaati hemmetisti, mutta kaiken sen arvoinen päätös on ollut!
Voimia, tiedän mitä käyt läpi <3
Olen aina luullut etteivät VL:t saa käyttää edes varmoja päiviä ehkäisynä, koska muuten nuo lapsilaumat eivät voisi olla noin hirmuisia.
Itse olen 50-luvun alkupuolella syntynyt ja lapsuudestani jo kahdeksanlapsista perhettä pidettiin valtavan suurena. Yleensä lapsia oli 4-7, vaikka mitään ehkäisyä ei ollut ainakaan virallisesti. Miten lestadiolaisten jopa viisitoistapäiset laumat ovat mahdollisia? Onko synti, jos yksikin munasolu menee hukkaan?
Mikä on miehesi syy tulla sisään? Perusteleeko jotenkin, miksi rikkoo tahtoasi?
Mies raiskasi sinut vai miten hän muka väkisin tuli sisääsi? Etkö osaa myöskään käyttää ehkäisyä?
Eikä ukkos voi varmaan käyttää kumia? Etkä voi mennä sterilisaatioon myöskään? Etkä myöskään voi olla antamatta?