Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perheellisillä ihmisillä on varaa matkustelkla ulkomailla useita kertoja vuodessa?

Vierailija
11.05.2016 |

Millaiset tulot teillä on ja perheenne koko, keillä on varaa matkustella jatkuvasti ulkomailla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 h ja n. 2200 e/kk. Eikä matkustella velaksi. Ollaan pihejä, matkustelu on vain meille tärkeää joten nipistetään muualta (mikä ei kiinnosta). Emme käytä päihteitä, ei rahapelejä, ei kampaamoreissuja/kosmetologia ym, ei turhaa leluroinaa lapsille jne. Kierrätetään, ruoat tehdään itse.

Vierailija
2/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ulkomaan matka.

Minä saan kaveriltani laivalippuja Tukholmaan ja Tallinnaan koska pesen hänen mattonsa ja ikkunansa. Juuri käytiin Tukholmassa Siljalla, koko A-hytti maksoi 40 euroa, päälle aamiaiset ja muut ruokailut. Ja Hollisterilla käynti...

Halpoja lentolippuja on tarjolla myös jos haluaa käydä pikaisesti kaupunkilomalla.

Aurinkoloma maksaa halvimpaan aikaan alle 400 viikko eli pitää säästää satanen kuussa vuoden ajan jos haluaa mukuloiden kanssa aurinkoon talvella.

t.yh ja kaksi lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 2+2 ja tulot alle 3000 netto (minä teen pienipalkkaista osa-aikatyötä). Meille matkustelu on tärkeää, joten ainakin pari reissua vuodessa tehdään ulkomaille, lisäksi joku laskettelureissu. Tykätään kierrellä kirppareilla, joten paljon tulee tehtyä löytöjä halvalla (ja esim. lastenvaatteista saadaan osittain omamme takaisin, kun taas myydään eteenpäin). Toki ostellaan uuttakin tarpeen mukaan. Katsotaan myös, mitä ruokakaupasta ostetaan, hyödynnetään tarjouksia.

Vierailija
4/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja minä tienaamme kumpinin noin 1900e/kk nettona käteen. Meillä ei ole autoa, omakotitaloa, kesämökkiä eikä rivitaloasuntoa. Asumme kerrostalossa alueella, jossa kerrostaloasunnot ovat halpoja. Velkaa ei ole, emme tupakoi emmenä käytä muitakaan päihteitä. Ostamme halpoja vaatteita, voiteet Citymarketista tms.

Vierailija
5/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pienipalkkaisessa työssä ja minä kotihoidontuella. Mutta ei se varallisuudesta mitään kerro, onhan sitä.

Vierailija
6/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Euroopassa matkustelu nykyään maksa edes paljon. Lentolippuja voi saada ihan törkeenkin halvalla välillä. Pitää vaan osata suunnittella ja löytää ne oikeet saumat, milloin pääsee halvalla. Kaukomaille meno vaatii enemmän säästöä, johonkin amerikkaan kun ei viitti pidennettyä viikonloppumatkaa tehdä.

Vierailija
7/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 4800€, meitä on enää 3 kotona.

Meillä on kyllä asuntolainaa, mutta kohtuullinen kk-kuoletus. Ei kalliita harrastuksia, ei merkkivaatteita (ellei saa alesta -50-70%), ei omia autoja (2 liisattua). Matkoihin riittää n 15000€ vuodessa, sijoitamme rahat itseemme emmekä tileille tai osakkeisiin.

Vierailija
8/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme suhteuttaneet menomme tuloihin niin, että voimme matkustella. 

Vierailija
9/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kyllä asuntolainaa, mutta kohtuullinen kk-kuoletus. Ei kalliita harrastuksia, ei merkkivaatteita (ellei saa alesta -50-70%), ei omia autoja (2 liisattua). Matkoihin riittää n 15000€ vuodessa, sijoitamme rahat itseemme emmekä tileille tai osakkeisiin.

Miten olette turvanneet selustanne työttömyyden tai sairauden varalle? 

Vierailija
10/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2+1 ja nettotulot nelisen tonnia kuukaudessa. Pienet kiintät kulut, niin jää sitten vapaavalintaisiin enemmän.

Vierailija
11/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itseasiassa jo jäänyt terveydellisistä syistä eläkkeelle, saan n 1700€/kk joten ihan ok riittää tuokin. Talon voi aina myydä, se on meidän säästöpossu. Työttömyydestäkin saa ansiosidonnaista jos niikseen kävisi miehelle. Toisaalta on alalla missä on työtä "aina".

Vierailija
12/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortit vinkuu

Vierailija
13/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itseasiassa jo jäänyt terveydellisistä syistä eläkkeelle, saan n 1700€/kk joten ihan ok riittää tuokin. Talon voi aina myydä, se on meidän säästöpossu. Työttömyydestäkin saa ansiosidonnaista jos niikseen kävisi miehelle. Toisaalta on alalla missä on työtä "aina".

Niin voihan sen talon aina myydä...

t. talo kolmatta vuotta myynnissä

Vierailija
14/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittä, kun ei kulu rahat vuoden mittaan röökiin, pelikoneisiin, tai lottoon

Vierailija
15/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon voi aina myydä, töistä saa aina, kuten saa tukiakin. 

Vierailija
16/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpalentoyhtiöt ja lentotarjoukset, majoitukset itse varaten esim. Booking.comista. Ei meilläkään olisi varaa matkustaa matkatoimistojen valmismatkoilla, paitsi jos olisi joku äkkilähtö. Meillä ei mene rahaa autoon, kesämökkiin, remppaamiseen eikä sisustamiseen. Matkailu on kivempaa.

Vierailija
17/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voihan sen talon aina myydä...

t. talo kolmatta vuotta myynnissä

Tiedän että myyntiajat on pidenneet mutta viimeksi eilen meiltä kysyttiin myisimmekö talomme. Olen suht luottavainen asian suhteen.

Toisaalta - jo pelkällä mun eläkkeellä ja miehen työttömyyskorvauksella selviäisimme hyvin, vain matkat jäisi pois. 90 luvun laman eläneenä en osaa pelätä enää mitään taloudellisia "katastrofeja"

Vierailija
18/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi teiniä, vanhempien nettotulot yli 8 t e/kk. Pystyy matkustamaan noin 1-2 kertaa vuodessa, itse tykkään Euroopan lomista.

Vierailija
19/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 2 lasta, 11 ja 12 v, matkustetaan kaksi-neljä kertaa vuodessa, tulos bruttona yhteensä 12-15 000 / kk, käydään hiihtolomalla laskettelemassa, kesällä jossain Euroopassa kerran tai kaksi, syksyllä jossain kaukokohteessa.

Vierailija
20/20 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme omista autoa, vaan käytämme julkisia, taksia tai vuokra-autoja tarvittaessa. Helposti säästyy muutama tonni vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä