Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kesäkilot" on hassu ilmiö

Vierailija
11.05.2016 |

Talvikilot ymmärrän - talvivaraston kerääminen on ollut hengissäsäilymisen kannalta järkevää, joten hormonitoiminta pitkän pimeän kauden aikana muuttuu niin, että on nälkä koko ajan.

Mutta lihooko joku teistä helpommin kesällä kuin talvella? Minä oon aina vähintään pari kiloa kevyempi syksyllä kesän jälkeen :D ruoka ei maistu ja toisaalta kävelyä/pyöräilyä ja ulkona touhuamista on ihan aamusta iltaan hyvillä säillä. Pari tai edes kymmenen jäätelöä kesässä ei todellakaan riitä edes pitämään painoa samassa, joten laihdun poikkeuksetta joka kesä ainakin vähän! Miten muilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihon todellakin kesällä. Syy: lojumista mökillä makkaraa ja kaljaa vetäen kuukauden verran :D

Vierailija
2/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laihdun kesällä ja talvella sisällä nyhvätessä tv:tä katsellessa tulee mutusteltua ne kilot takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihon todellakin kesällä. Syy: lojumista mökillä makkaraa ja kaljaa vetäen kuukauden verran :D

Haha :D

Se on muuten kans hyvä huomio, että kun olen kasvissyöjä ja en käytä oikeastaan alkoholia, niin grillatessa syön just kasvisvartaita ja maisseja hyvällä halulla, mutta makkaroita ja muita ei kulu :D ja kun mennään ulos kavereiden kanssa niin otan usein jonkun vissyn. Talvella maistuu enemmän kaikki rasvaiset ruoat, suklaa ja kaikki, mutta kesällä ei ja kasvisruoat grillissä laitettuna on kyllä tosi kevyitä!

-ap

Vierailija
4/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä laidun kesällä (ja tänä vuonna tarkoitus on laiduttaakin), mutta liikunkin mieluitan ulkona- kuin sisällä. Mutta tiedän myös heitä joilla liikunta kesällä vähenee esim. ryhmäliikuntatuntien puuttuessa.

Vierailija
5/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laihdun kesällä, mutta olen sen verran avarakatseinen, että ymmärrän, etteivät kaikki vietä lomiaan samalla tavoin kuin minä.

Vierailija
6/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tää akkalehtien kesäkilohössötys on mulle ihan käsittämätöntä. Kesällähän sitä nimenomaan laihtuu, kun pääsee liikkumaan ja touhuamaan taas kylmän ja liukkaan talven jälkeen! Ne muutamat grillimakkarat kyllä kuluu puutarhahommissa ja pyöräillessä paikasta toiseen.

Vierailija
7/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D

Se on muuten kans hyvä huomio, että kun olen kasvissyöjä ja en käytä oikeastaan alkoholia, niin grillatessa syön just kasvisvartaita ja maisseja hyvällä halulla, mutta makkaroita ja muita ei kulu :D ja kun mennään ulos kavereiden kanssa niin otan usein jonkun vissyn. Talvella maistuu enemmän kaikki rasvaiset ruoat, suklaa ja kaikki, mutta kesällä ei ja kasvisruoat grillissä laitettuna on kyllä tosi kevyitä!

-ap

Minä taas laihdun talvella ne 10 kg mitä kesälomalla saan ;) Ja missään nimessä en halua luopua rennoista deekis-tyylisistä erakoitumis-mökkilomistani, ne ovat tarpeellinen ja ihana vastapaino muun vuoden esillä olevalle kurinalaiselle työminälle.

-1

Vierailija
8/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte mässätä rasvaisia ruokia kesällä? :D Olen sipsihullu ja talvisin menee vaikka kaksi pussia kerralla, mutta kun asteet nousee +15, ei onnistu enää ja oksettaa ajatuskin. Sitten menee taas marjoja ja kaikkea raikasta.

Vierailija
9/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kesällä on helppoa keventää. Jos asuisin lämpösessä maassa olisin varmasti sen 10kg kevyempi.

10/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmellyt samaa, itsellä paino laskee kohisten kesällä kaikesta grilliruuasta riippumatta. Varmaankin liikkuminen, pihatyöt ja ulkona oleminen laihduttavat. Talvella painoa kertyy paljon herkemmin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kesällä edes ehdi syömään, kun on niin paljon kaikkea muutakin tekemistä. Ja ruokana on etupäässä tuoreita kasviksia ja hedelmiä.

Vierailija
12/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella 2 -5 kiloa lisää. Kesällä lähtee kun on muutakin tekemistä kuin syöminen.

Vierailija
13/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmestyy:

Kaamoskilot

Joulukilot

Pääsiäisjavappukilot

Kesäkilot

💪🏼

No ei vaan, eipä tuo paino nyt kauheasti heittele, mutta kyllä mökkiviikonlopun jälkeen olo on aika turvonnut 😄 Mutta nestettähän se on ja lähtee parissa päivässä.

Vierailija
14/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoiden edesmennyt vanha kissakin laihtui kesäaikaan, kun oli talven mittaan lihonut 🐺

😃 .😄 .. .😉

Vierailija
15/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tää akkalehtien kesäkilohössötys on mulle ihan käsittämätöntä. Kesällähän sitä nimenomaan laihtuu, kun pääsee liikkumaan ja touhuamaan taas kylmän ja liukkaan talven jälkeen! Ne muutamat grillimakkarat kyllä kuluu puutarhahommissa ja pyöräillessä paikasta toiseen.

Tilastojen mukaan asia kuitenkin on toisin. 

Voin yrittää löytää linkin, mutta muistan lukeneeni, että nimenomaan keskimäärin ihmiset lihovat kesällä. Tämä on tietysti kaikkien myyttien vastaista. Nuori, aktiivinen ihminen todennäköisesti laihtuu tai pysyy samassa. Keski-ikäiselle kesä kuitenkin merkitsee kaljaa terassilla, makkaraa, jäätelöä jne. 

Lomalla ei pidetä mitään kuria... onhan se ansaittu kovan työvuoden jälkeen. 

Vierailija
16/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkilot ymmärrän.

Kesällä jää kaikki jumpat yms liikunta tauolle, lomaillaan (ei liikuntaa) syödään ja juodaan normaalia enemmän ja epäterveellisemmin.

Vierailija
17/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grilliruoka (pihviä, maissia, perunasalaattia), terdellä istuminen, kaikki kesän juhlat (meillä osuu ties kuinka monet synttärit, polttarit ja häät tälle kesälle). Vaikka sitä puuhastelisi ulkona enemmän ja lenkkeilisi/uisi enemmän kuin talvella, ei sillä ylimääräisellä liikunnalla polteta edes sitä yhtä ylimääräistä lonkeroa pois.

Vierailija
18/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne kesäkilot varsinaisesti vuodenaikaan liity vaan elämäntapojen muutokseen. Pitäisi varmaan puhua lomakiloista. Moni haluaa herkutella lomalla, myös alkoholi menee enemmän. Niiden, jotka eivät harrasta liikuntaa, fyysinen aktiivisuus vähenee, kun ei tarvitse kotoa liikkua mihinkään.

Tuli mieleen eräs entinen työkaveri, joka tuli loman jälkeen duuniin trikoisessa housuhameessa ja kertoi, että se on ainoa päälle mahtuva alaosa. Söi sitten töissä pelkkää ananasmurskaa seuraavat viikot. Hänellä kyllä taisi olla jokin syömishäiriö; hän ahmi viikonloput ja lomat ja paastosi arkena.

Vierailija
19/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös aina hoikistun kesällä. Kesäaikaan tulee liikuttua enemmän, ei tee mieli suklaata, pullaa tai karkkia, kasvikset ovat edullisempia ja lämpimällä säällä tekee mieli syödä muutenkin raikkaampaa ja kevyempää ruokaa. Syön kyllä grilliruokia, jäätelöä ja käyn toisinaan terassilla oluella, mutta ilmeisesti kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
20/22 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä kyllä taisi olla jokin syömishäiriö; hän ahmi viikonloput ja lomat ja paastosi arkena.

Ei tuo mikään syömishäiriö välttämättä ole vaan voi olla ihan tietoisesti valittu linja hallita painoa. 

Itselläni oli aikoinaan aika paha ylipaino-ongelma, 160-senttisenä painoin yli 90 kg. Laihdutin liikakilot ja päinän nykyisin 58 kg. Mutta kyllä se vaatii loppuiän jatkuvaa työtä pysyä tässä painossa. Itse olen valinnut sen linjan, että syön arkisin tosi kurinalaisesti ja niukasti, niin että viiikonloppuna saan syödä ja juoda kunnolla. Joku muu voisi valita syödä tasaisesti 1500 kcal päivä ympäri viikon (se on kulutukseni jolla painoni pysyy nykyisellään), mutta minä mieluummin syön arkisin 1000 kcal / päivä ja viikonloppuna sitten ei haittaa vaikka menisi pizzoja, kebabia, six pack kaljaa...