Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1 km matka kauppaan mielestänne paljon?

Vierailija
10.05.2016 |

Mitä mieltä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ja joku kirjoitti sohvaperunoista ja rapakunnosta. Minä olen rapakuntoinen sohvaperuna ja todellakin saisin ostokset kannettua kotiin kilometrin matkan :DD Nyt matkaa lähimpään kauppaan 9 km, joka kuljetaan autolla, koska siinä alkaa tulla jo kunto vastaan kantaa 6 hengen ruokaostoksia ylämäkeen.

Tottakai ne saa kannettua vaikka kuka, mutta kyse on enemmän siitä kuinka paljon se alkaa pidemmän päälle vituttamaan, sitä pitää tehdä melkein joka päivä vuodest toiseena ja jos jokainen unohtunut maitopurkki pitää käydä hakemassa kilometrin päästä. Yleensä autottomilla menee myös muu liikkuminen vaatii enemmän järjestelmistä, joten se ei ole vain se kauppamatka vaan kauppamatka kaiken muun kävelemisen päälle

Vierailija
42/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno aivopieru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole matka eikä mikään.. vaikka Helsingissä asuu hyvällä paikalla, niin matka lähimpään Liiteriin voi olla melkoinen. S-marketit ja K-marketit ovat käytännössä lähes täysin käyttökelvottomia niiden hintatason vuoksi, joten niistä tai Alepoista ei ole juuri mitään iloa vaikka lähellä sattuisivat olemaan.

T. Lidl-mies.

Vähän rakastuin tähän mieheen.

Vierailija
44/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometri voi tuntua pitkältä ennen kenkien jalkaan laittoa, mutta kun ovesta saa itsensä ulos, niin kyllä se menee.

Vierailija
45/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, äkkiähän tonne autolla pyöräyttää.

Vierailija
46/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian kaukana että lähtisin kävelemään. Liian raskasta kantaa kauppakassit varsinkin kun jaöat on tosi huonossa kunnossa ja oon viimesilläni raskaana :D julkinen liikenne ei tämmösissä pikku kylissä pelaa niin hyvin että vois niilläkään kulkea

Vierailija
47/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometri ei ole pitkämatka mihinkään. Itselläni on vähän reilu kilometri kauppaan. Kun ostan jotain painavampaa, otan repun mukaan. Reppuun osa tavaroista ja osa kulkee käsissä. 

Toiseen kauppaan on n. 3km, siellä käyn yleensä pyörällä, joskun kävellen. 

Vierailija
48/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän..Jos pitää käsin kantaa vehnäjauhopusseja ja 10 litraa maitoa,nii on se pitkä...Meillä on 18 km lähimpään kauppaan ja nopeestihan sen autolla huristaa..

Vierailija
49/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin tänään 13 km ihan huvikseen, joten mulle 1 km ei ole mitään.

Kauppakassit käsissä roikkuen kävelit huviksesi 13km?

Minäkin kävelen 10km päivässä, mutta en minä haluasi kaupassa käydä 10km lenkkiä, nykyinen 200m matka lähikauppaan on hyvä. 1km vielä menisi kävellen, mutta pidemmälle matkalle ottaisin jo pyörän tavaroiden kuljetuksen vuoksi.

Vierailija
50/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauppa alle kilometrin päässä, mutta käyn silti ostoksilla yli 5 kilometrin päässä autolla. Säästän taatusti auton ylläpitokulujen verran rahaa sillä, että en käy tuossa sikahintaisessa Siwassa vaan ajan Prismaan.

Vierailija
51/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko pitkä, kätevämpää kun on useita kauppoja lähistöllä.

Vierailija
52/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, tosin maalla asuvien mielestä ei. Tämä vuoksi ihmisten pitäisi asua kaupungeissa ettei kauppareissut rasita luontoa.

Maalla asuvalla voi lähikauppaan olla 30 km, mutta ei siellä pistäydytä noutamassa jokaista maitopurkkia erikseen. Kerran viikossa käydään, jos ei ole muuta asiaa.

Asuinpaikka valitaan yleensä muilla perusteilla kuin lähimmän kaupan etäisyyden mukaan, paitsi jos on todella huonosti liikkuva vanha tai vaivainen.

Vierailija
53/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tulee käytyä noissa kilometrin päässä olevissa kaupoissa, joskus kuitenkin.

Käyn näissä lähikaupoissa joita on lähes kymmenkunta tai sitten käyn keskustassa tai jossain ostarissa vaikka ovatkin kauempana.

Ääri harvoin tulee kilometrin päässä käytyä, kun postikin muutti lähemmäksi.

Vierailija
54/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kauppa 2km päässä ja olen ikäni elänyt ilman autoa. Painavat haen kerran viikkoon peräkärrypyörällä ennen kuin haen lapset päiväkodista, muuten käyn kävellen repun tai perässä vedettävän pyörällisen kassin kanssa. Mies hoitaa kauppareissuja silloin harvoin kun ei ole töissä.

Vierailija
55/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enollani oli yli 40 km eikä valittanut. Omisti auton. Pitää osata suunnitella kauppareissut niin että pärjää. Hän kävi 1-2 viikon välein kaupassa ja ei häneltä mitään puuttunut. Hänellä oli tapana pitää kauppalistaa pöydällä ja lisäsi siihen aina tuotteen joka oli vähenemässä. Lisään vielä ettei hänellä ollut sähköjä talossaan joten jääkaappia ja pakastinta ei ollut. Kaivo ja lähde toimi kylmäkaappina, sinne laskettiin ämpärissä kylmäsäilytystä vaativia tarvikkeita kesäaikaan. Lähteessä oli marjasäilykkeet ympäri vuoden. Ruokakomerossa ja ulkoeteisessä säilytettiin kylmänä vuodenaikana tavarat. Samalla paikalla on isovanhempani aikanaan asuneet.

Itselläni on lähikauppaan matkaa 400 m, talvella kävelen ja sulan maan aikaan pyöräilen.

Vierailija
56/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1 km kauppaan, ja kyllä se välillä ärsyttää kun tulomatka kaupasta on kokonaan ylämäkeä ja jos on painavat kauppakassit.

Vierailija
57/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua siis on vain yksi kauppa ja sekin kilometrin päässä?

Jos asuisin noin korvessa niin eläisin pitsataksin ruuilla. Ei muuten ole Westendissäkään kaupat vieressä ja ihmisiä muuttaakin sinne,.mutta asuntopulaa on .

Vierailija
58/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä matkaa 25km. Ihan hyvin on pärjätty.

Vierailija
59/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän liian kaukana kun on tottunut "parempaan". Pitäisi mennä kävellen tai pyörällä (ei autoa), ja ärsytys olisi varmasti erittäin suuri syksyllä kun tulee vettä niskaan toista viikkoa putkeen, tuulee jne. Saati talvella kun pyöräily ei onnistu, tulee loskaa ja teitä ei ole aurattu.

Vierailija
60/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on ainoita paikkoja jonne tarvii sairaana ja väsyneenäkin mennä.Pakastin ja kuivaruoka tosin voi vähän auttaa tähän.minä haluaisin asua mieluiten hyvän ruokakaupan ja pysäkin vieressä.Eri asia jos on auto mutta sillonkaan en haluaisi olla sen auton varassa, sekin kun käy huollossa jne.