Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1 km matka kauppaan mielestänne paljon?

Vierailija
10.05.2016 |

Mitä mieltä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman autoa olisi.

Perheessä pieniä lapsia, ja esim pelkkä maidonkulutus on huimaa.. joka kauppareissulla tulee ostettua vähintään 5 litraa maitoa +  muut syömiset. Joten ei sitä määrää pirukaan tuolla kaduilla raahaa.. 

Eli ihan tuon kaupasta ostettavan ruoan määrän takia, vastaan näin, ilman ostoksia tuon matkan kävelee vaikka käsillään.

Vierailija
62/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähimmät kaupat ovat Siwa 100m , S-market 300m , K-supermarket 300m , Lidl 500m , K-Citymarket 4km ja Ikea 4km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku sata metriä en jaksa käydä.

Vierailija
64/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asuvalle on. Käyn kaupassa aina kävellen tai pyörällä, max matka on n 500 m.

Vierailija
65/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet ruokakauppaa, etkä mitä tahansa myymälää. Etäisyys kauppaan on suhteellista, ja ostokset mitoitetaan sen mukaan - en silti osaa sanoa paljonko on paljon tässä kysymyksessä. Minulla on kolme majapaikkaa. Lähimmillään ruokakauppa on noin 300 m  päässä. Siitä tulee helposti haetuksi täydennysostoksia, tai päivän ruokatarpeet. 

Toisessa paikassa on matkaa kolme kilometriä. Kaupassa tulee käydyksi pari kertaa viikossa.

Kolmannessa paikassa on matkaa 32 kilometriä.  Kaupassa tulee käydyksi 3...4 kertaa kuukaudessa.

Kun kauppa on kaukana, ostoslistaa on suunniteltava pidemmälle aikavälille ja erityisesti huolehdittava, että peruselintarvikkeet eivät lopu kesken.

Vierailija
66/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Ja joku kirjoitti sohvaperunoista ja rapakunnosta. Minä olen rapakuntoinen sohvaperuna ja todellakin saisin ostokset kannettua kotiin kilometrin matkan :DD Nyt matkaa lähimpään kauppaan 9 km, joka kuljetaan autolla, koska siinä alkaa tulla jo kunto vastaan kantaa 6 hengen ruokaostoksia ylämäkeen.

Tottakai ne saa kannettua vaikka kuka, mutta kyse on enemmän siitä kuinka paljon se alkaa pidemmän päälle vituttamaan, sitä pitää tehdä melkein joka päivä vuodest toiseena ja jos jokainen unohtunut maitopurkki pitää käydä hakemassa kilometrin päästä. Yleensä autottomilla menee myös muu liikkuminen vaatii enemmän järjestelmistä, joten se ei ole vain se kauppamatka vaan kauppamatka kaiken muun kävelemisen päälle

Riippuu missä asuu. Itse asun vähän pienemmässä kaupungissa ja pyörä on nopein ja näppärin tapa liikkua. Ruokakaupat on noin 1-1.5 km kotoa, mutta yksi on työmatkan varrella joten erikseen sinne ei tarvitse lähteä. Pyörällä saa helposti myös vähän enemmän ostoksia kuskattua ilman että kädet venyy metrin :)

Mutta näähän tosiaan on asioita jotka vaihtelee, meillä on ollut autokin mutta luovuimme siitä kun se tuntui tarpeettomalta. Autottomuus on ainakin meillä siis tietoinen valinta emmekä koe sitä vaivalloisena. Makuasioita, yksi kaverini esim. ei omista tiskikonetta koska pitää sitä turhana, minulle se taas on aika ehdoton :D

Vierailija
67/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieneen Sale-lähikauppaan noin 8km, kaikki muut (Lidl, Citymarket) noin 40km päässä. Ihanan lähellä jos vain 1km ♡