Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1 km matka kauppaan mielestänne paljon?

Vierailija
10.05.2016 |

Mitä mieltä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakunnossa olevalle sohvaperunalle varmasti on.

Vierailija
22/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu kävelemään niin yli kilometrin matkoissa kyllä ärsyttää siihen kuluva aika. Hyötyliikuntaa, pah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kun autolla menee. 

Vierailija
24/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1 km yhteen lähikauppaan ja R-kioskille ja 1.5 km toiseen lähikauppaan. Pienehköön kauppakeskukseen on matkaa noin 3 km ja isompiin kauppakeskuksiin, kauppakeskuksista riippuen 6-13 km.

Noi 3 km säteellä olevat on mun mielestä lähellä, vaikka kävellen kantaisi perheen viikon ruokaostokset. Monesti pyöräilen tuonne 13 km päähänkin, jos ei ole enempää ostettavaa kuin mitä reppuun mahtuu. Muuten liikun autolla.

Vierailija
25/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä vastaukset, jotka käyvät silloin tällöin auringonpaisteessa kävellen tai pyörällä x kilometrin päässä kaupassa ja vakuuttelevat, että hyvin menee kauppareissut ilman autoa. Jos on täysin ilman autoa, sieltä kaupasta pitää jaksaa kantaa monta kertaa viikossa ne ostokset ja myös painavammat. Ja sinne kauppaan pitää viitsiä lähteä, kun on eka hakenut lapset kävellen/bussilla päiväkodista vaikka tulisi vaakasuuntaan räntää. Tai kun on sairaana. Ja ehkä ottaa ne lapsetkin mukaan tai sitten järjestää kauppareissut aina niin, että toinen vahtii lapsia. Onnistuuhan tuokin varmasti, mutta autottomalla ja varsinkin perheellisellä ymmärrän hyvin, jos sen kaupan haluaa lähemmäs.

Vierailija
26/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan tuossa kantamista! Jos pitää 7 litraa maitoa ja muut ruuat raahata.

Julkinen liikenne?

Mennä 1km bussilla 😂? varsinkaan jos ei ole kuukausi lippua niin tulee aika lyhkäselle matkalle liikaa jo hintaa, vaikka ei se tietenkään ole kivaa rahdata. pysäkit tuskin ovat ovelta ovelle, joten julkinen on aika turha tässä tapauksessa.

Vierailija
27/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo.

Harva tuota viitsii kauppakassien kanssa kävellä.

Kaupungissahan ei autolla kauppaan edes pitäisi mennä

Vierailija
28/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka ei oo pitkä, mutta ihan täyttä tuskaa kauppakassien kanssa. Itsellä oli vaihe, että reppu+kaksi kassia (kaikki yht26kg. Joo, punnitsin kerran) ja itse kävelevä lapsi vierellä, kuului kauppareissuun. Kädet ja hartiat ulvoi tuskasta..

Vierailija
29/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä vastaukset, jotka käyvät silloin tällöin auringonpaisteessa kävellen tai pyörällä x kilometrin päässä kaupassa ja vakuuttelevat, että hyvin menee kauppareissut ilman autoa. Jos on täysin ilman autoa, sieltä kaupasta pitää jaksaa kantaa monta kertaa viikossa ne ostokset ja myös painavammat. Ja sinne kauppaan pitää viitsiä lähteä, kun on eka hakenut lapset kävellen/bussilla päiväkodista vaikka tulisi vaakasuuntaan räntää. Tai kun on sairaana. Ja ehkä ottaa ne lapsetkin mukaan tai sitten järjestää kauppareissut aina niin, että toinen vahtii lapsia. Onnistuuhan tuokin varmasti, mutta autottomalla ja varsinkin perheellisellä ymmärrän hyvin, jos sen kaupan haluaa lähemmäs.

Tämä on vähän kuin jos pari kertaa vuodessa kävisi 200 km päässä työreissussa ja sitten tulisi selittämään, että ihan hyvin jaksaisi päivittäin kulkea 200 km töihin, mä olen kokeillut, eikä ollut yhtään raskasta!

Vierailija
30/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tasan kilometri kauppaan ja onhan siinä matkaa, kun vertaa edelliseen ~200 metriin. Kuitenkin kaikki muu alueella ja asunnossa on kunnossa ja juuri minun makuuni, niin pidempi kauppareissu ei ole este, vain hidaste. Tuleepahan käveltyä lähes päivittäin vähintään 2 km eli puoli tuntia yhteensä. Ja onneksi kauppa on hyvä💗👍

Vierailija
31/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan tuossa kantamista! Jos pitää 7 litraa maitoa ja muut ruuat raahata.

Julkinen liikenne?

Bussipysäkki on kaupasta puoli kilometriä. Sitten odotat 25 minuuttia bussia jotta pääset täyteen bussiin jossa joudut seisomaan ja pitelemään kiinni mistä vaan voit.

Sitten kun jäät bussista niin taas on sellaiset 300 + metriä kotiin.

Tosi kiva kantaa paria - kolmea ruokakassia kotiin.

Vierailija
32/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
33/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin usein välimatka vituttaa ja kauppakassien raahaaminen myös, mutta käyn sitten vaan lähes päivittäin hakemassa kaupasta jotain, niin ei kerralla tarvitse kantaa omaa laukkua + kymmentä kassia.

Vierailija
34/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä?

Ihan ok että kilometrinkin päässä on puoteja mutta aivan järkyttävä taival jo lähin puoti olisi kilometrin päässä.

Onneksi en elä erämaassa.

Olisi kiva sinäsä päästä ulkomaan lehtiin ankeissa oloissa asuvana Suomi-tyttönä jonka lähi kaupoa on tuhannen ja yhden metrin päässä.

Sellaisille pitäisi maksaa tukia vaan enemmän, ooperaankin voi olla pitkä matka ja teatteriin onneksi kirjasto ja päiväkoti on samassa talossa

Vierailija
35/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 25 km on pitkä matka kauppaan.

Vierailija
36/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta, eikä meillä ole autoakaan. Sen sijaan on pieni perhe, eikä ole tarvetta tuoda kaupasta kerralla 7 litraa maitoa.

Vierailija
37/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. 25 km on pitkä matka kauppaan.

Kuinka usein kävelet 48 kilometriä? 

Vierailija
38/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Ja joku kirjoitti sohvaperunoista ja rapakunnosta. Minä olen rapakuntoinen sohvaperuna ja todellakin saisin ostokset kannettua kotiin kilometrin matkan :DD Nyt matkaa lähimpään kauppaan 9 km, joka kuljetaan autolla, koska siinä alkaa tulla jo kunto vastaan kantaa 6 hengen ruokaostoksia ylämäkeen.

Vierailija
39/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole matka eikä mikään.. vaikka Helsingissä asuu hyvällä paikalla, niin matka lähimpään Liiteriin voi olla melkoinen. S-marketit ja K-marketit ovat käytännössä lähes täysin käyttökelvottomia niiden hintatason vuoksi, joten niistä tai Alepoista ei ole juuri mitään iloa vaikka lähellä sattuisivat olemaan.

T. Lidl-mies.

Vierailija
40/67 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo matka sinänsä ole pitkä, viime vuonna opiskelijana lähin kauppa oli n 1.3km päässä, kyllä sen jaksoi ihan hyvin monta kertaa viikossakin edes takaisin. Mutta sitten on tosiaan varmasti vähän eri, jos joutuu sieltä raahaamaan 5-henkisen perheen ruuat, minun sinkkutalouden eväideni sijaan..

Mun lapsuudessa meillä hajosi auto talvella, isä ulkomailla töissä niin äiti käveli vajaat 5km kauppaan, minä pulkassa lapsena mukana.