Kuka on laihtunut karppauksella?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mistä otatte hiilarit ja millaisen määrän päivässä syötte hiilareita?
Vihanneksista, marjoista ja maitotuotteista.
Olen hyväkarppi ja mulla hiilarit 40-60g päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te karppaajat söitte päivän aikana? Ja olitteko oikeasti ylipainoisia jos se paino lähti tuohon -6kg/kk laskuun?
Karppauksen perusajatus on, että energia saadaan rasvasta, proteiinia painon mukaan, kasviksia suurin osa ruuasta. Nämä kun ymmärtää, niin voi itse valita mitä syö.
Tärkeää on myös, että syödään aitoa ruokaa, ei mitään keinotekoista muka-ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. Kevytkarppauksella ( olen kasvissyöjä), laihduin 9 kg ihan itsestään. Eli paljon kasviksia ja tofua yms. Takaisin ovat kilot tulleet ja korkojen kera 😞.
Mikähän mahtaa olla "kevytkarppaus"?
Minäkin haluaisin tämän tietää.
Pääasiallinen ravinto rasvasta, proteiinia 1-1,5g per painokilo ja hiilarit kasviksista/vihanneksista/marjoista sekä maitotuotteista.
Liiallinen proteiini nimittäin lihottaa myös.
Mulla makrot jakautuu kutakuinkin näin:
Rasva 150-200g (pyrin vähintään 100g)
Proteiini 100g
Hiilarit 30-60 g
Pari kuukautta karppasin ja lähti 6 kg. Enää en karppaa, mutta kilot ovat pysyneet poissa.
Karppaus on ihan ok ruokavalio, mutta ennen kuin sen aloittaa, on hankittava tietoa, että ymmärtää tekemänsä.
Välttää viljoja ja sokeria niin thats it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon laihtunut ja oli nopeaa. Erityisesti keskivartalosta hävisi läski vauhdilla... Harmi kun se on kuitenkin niin hankalaa ylläpitää :/
Mikä siinä on hankalaa? Olen karpannut monta vuotta, enkä ole huomannut mitään hankaluutta.
Esim. eväitä oli hankala löytää sitten kun ei aina jaksanut pähkinöitä... Etenkin hedelmiä kaipasin paljon. Muutenkin erinäisissä tarjoiluissa on aina jotain hiilarijuttuja tarjolla enkä jaksanut niitä aina vältellä. Suoraan sanottuna useimmat karppiruoat on aika hirveitä ja alkoi tulla korvista ulos. Tehokasta se kyllä oli ja pyrin syömään sen suuntaisesti vieläkin.
Karppiruuat on ihan niin hirveitä, kuin itse niistä teet. Et voi ruokavaliota syyttää, jos teet pahaa ruokaa.
No minä nyt vaan satun tykkäämään hiilareista. Karppaus tekee kamalan kiukkuiseksi, oletko huomannut.
Tämä on sokeritasapainon häiriö. Ihmiselle ei tule "verensokerin laskua", jos glukoneogeneesi, jota karppauksessa siis suositaan, toimii oikein.
Ainakin karppipalstalla ovat tosi aggressiivisia. Ilmeisesti juuri alhaisen verensokerin vuoksi. Jos erehdyt miettimään jotain karppaamisesta poikkeavaa, melkein tikareita sataa. Tai sitten ovat vaan jotenkin lahkoutuneita Heikkilän oppien taakse.
Järkeväähän hiilihydraatteja on vähentää, mutta onneksi silti voi syödä hyviä hiilihydraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon laihtunut ja oli nopeaa. Erityisesti keskivartalosta hävisi läski vauhdilla... Harmi kun se on kuitenkin niin hankalaa ylläpitää :/
Mikä siinä on hankalaa? Olen karpannut monta vuotta, enkä ole huomannut mitään hankaluutta.
Esim. eväitä oli hankala löytää sitten kun ei aina jaksanut pähkinöitä... Etenkin hedelmiä kaipasin paljon. Muutenkin erinäisissä tarjoiluissa on aina jotain hiilarijuttuja tarjolla enkä jaksanut niitä aina vältellä. Suoraan sanottuna useimmat karppiruoat on aika hirveitä ja alkoi tulla korvista ulos. Tehokasta se kyllä oli ja pyrin syömään sen suuntaisesti vieläkin.
Karppiruuat on ihan niin hirveitä, kuin itse niistä teet. Et voi ruokavaliota syyttää, jos teet pahaa ruokaa.
No minä nyt vaan satun tykkäämään hiilareista. Karppaus tekee kamalan kiukkuiseksi, oletko huomannut.
Tämä on sokeritasapainon häiriö. Ihmiselle ei tule "verensokerin laskua", jos glukoneogeneesi, jota karppauksessa siis suositaan, toimii oikein.
Ainakin karppipalstalla ovat tosi aggressiivisia. Ilmeisesti juuri alhaisen verensokerin vuoksi. Jos erehdyt miettimään jotain karppaamisesta poikkeavaa, melkein tikareita sataa. Tai sitten ovat vaan jotenkin lahkoutuneita Heikkilän oppien taakse.
Järkeväähän hiilihydraatteja on vähentää, mutta onneksi silti voi syödä hyviä hiilihydraatteja.
Mitähän sitten SSSS syö, kun on kuin perseeseen potkittu sika? Heikkilän Pellinki on yksi monesta variaatiosta, mutta Karppaus aka VHH aka LCHF ovat ihan jees vaihtoehtoja, nykyisin jopa tutkittuja ja toimivia.
No siis on lähtenyt heti ekalla viikolla nesteturvotuksen myötä muutamat kilot ja puolisoni joka myös on karpannut pidemmän aikaan nii katsottiin vanhoja kuvia, niin on kaventunut naamasta ja vatsasta ihan hirveästi. Meillä ei ole vaakaa, mutta kyllä sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty hiilareita on erilaisia, mitkä ovat sinun mielestäsi ne hyvät hiilarit?
11 kuukautta ja 43kg. Hyvin siis toimii, väittäköön epäilijät mitä tahamsa.
Lähinnä kasviksista, jonkun verran syön myös hapanmaitotuotteita. Hedelmiäkin menee joskus, en vain pidä niistä. Pähkinöissä ja manteleissa on myös hiilareita.