Miten nykyäidit on niin hoikkia ja hyvännäköisiä?
Onko tää joku uusi trendi, että hei mulla on 3 lasta, mutta näytän silti tajuttoman hyvältä! Tuntuu että kaikki palautuu synnytyksestä hetkessä ja on jo 2kk jälkeen kuin ei olisi saaneetkaan lasta.
Kommentit (25)
Koska ne tekee töitä sen eteen? Ennen ajateltiin ehkä enemmän että kun lapset on tehty ja mies saatu, voi antaa vaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne tekee töitä sen eteen? Ennen ajateltiin ehkä enemmän että kun lapset on tehty ja mies saatu, voi antaa vaan mennä.
Tai ennen ei ollut niin paljon ulkonäköpaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta itse kuitenkin treenaan ja yritän pitää painon kurissa lähinnä koska mulla on fyysisesti parempi olo niin. Varmaan aika moni muukin.
Minä olen saanut laihdutettua nyt 15kg josta osa "raskauskiloja" ja kyllä jos nyt tulisi toinen raskaus niin taatusti pitäisin itsestäni parempaa huolta. Ihan vain sen takia että olen paljon energisempi ja nukun paremmin. Mallin mitoissa en ole vieläkään, enkä niihin edes halua, mutta terveenä haluan pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta itse kuitenkin treenaan ja yritän pitää painon kurissa lähinnä koska mulla on fyysisesti parempi olo niin. Varmaan aika moni muukin.
Kommentoin viestiä, jossa puhuttiin ulkonäöstä. Mäkin harrastan liikuntaa, jotta olisi hyvä olo ja syön terveellisesti, koska haluan olla terve (ja ylipainoisena on vaikeampi pysyä terveenä).
Koska ne usein peilaa itseään ja haluaa pitää itsestään huolta. Kotitöitä eivät sitten osaakaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut laihdutettua nyt 15kg josta osa "raskauskiloja" ja kyllä jos nyt tulisi toinen raskaus niin taatusti pitäisin itsestäni parempaa huolta. Ihan vain sen takia että olen paljon energisempi ja nukun paremmin. Mallin mitoissa en ole vieläkään, enkä niihin edes halua, mutta terveenä haluan pysyä.
En kommentoi tätä latistaakseni, vaan siksi, että se tuli viestistäsi mieleen. Mä en ole koskaan ollut ylipainoinen (paitsi muutaman kuukauden toisen raskauden jälkeen), mutta ensimmäisen lapsen jälkeen aloin liikkua enemmän kuin ennen. Ajattelin, että toisessa raskaudessa sitten harrastan liikuntaa tosi paljon ja oon tosi pirteenä ja hyväkuntoisena. Joo. Ei sitten mennyt ihan niin. Mulla oli koko toisen raskauden ihan hirveän paha olo, olin hirveän väsynyt ja koko ajan sairaana. Mulle ei tullut kamalasti painoa (13 kg), mutta luulen, että mulle kävi niin, että lihas muuttui raskauden aikana läskiksi, koska olin synnytyksen jälkeen suunnilleen 10 kg painavampi kuin ennen raskautta! Lisäksi sain raskauden aikana kaikkia kremppoja, joista osa vaivaa edelleen. Pointtini ei ole se, että kaikille kävisi näin, tai edes suurimmalle osalle, vaan se, että raskaudet ovat yksilöllisiä, eivätkä aina anna tilaa suunnitelmille. Tämä kommentti ei siis varsinaisesti ole sinulle, jonka viestiä lainasin (toivottavasti sinulla on helppo toinen raskaus!), vaan yleisesti niille, jotka ajattelevat, että se on ihan itsestä kiinni, mitä keholle raskauden aikana tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kommentoi tätä latistaakseni, vaan siksi, että se tuli viestistäsi mieleen. Mä en ole koskaan ollut ylipainoinen (paitsi muutaman kuukauden toisen raskauden jälkeen), mutta ensimmäisen lapsen jälkeen aloin liikkua enemmän kuin ennen. Ajattelin, että toisessa raskaudessa sitten harrastan liikuntaa tosi paljon ja oon tosi pirteenä ja hyväkuntoisena. Joo. Ei sitten mennyt ihan niin. Mulla oli koko toisen raskauden ihan hirveän paha olo, olin hirveän väsynyt ja koko ajan sairaana. Mulle ei tullut kamalasti painoa (13 kg), mutta luulen, että mulle kävi niin, että lihas muuttui raskauden aikana läskiksi, koska olin synnytyksen jälkeen suunnilleen 10 kg painavampi kuin ennen raskautta! Lisäksi sain raskauden aikana kaikkia kremppoja, joista osa vaivaa edelleen. Pointtini ei ole se, että kaikille kävisi näin, tai edes suurimmalle osalle, vaan se, että raskaudet ovat yksilöllisiä, eivätkä aina anna tilaa suunnitelmille. Tämä kommentti ei siis varsinaisesti ole sinulle, jonka viestiä lainasin (toivottavasti sinulla on helppo toinen raskaus!), vaan yleisesti niille, jotka ajattelevat, että se on ihan itsestä kiinni, mitä keholle raskauden aikana tapahtuu.
Olen tuo lainaamasi viestin kirjoittaja, ja ymmärrän täysin mistä puhut :) oma eka raskauteni oli juuri tuollaista ja varmaan osittain siksi kiloja tulikin. Lisäksi loppuraskauden jatkuvat supistukset pakottivan vuoteeseen. JOS lapsia enää koskaan teen niin ainakin yritys on kovempi ;) Hyvä pointti joka tapauksessa, minulle ja yleisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo lainaamasi viestin kirjoittaja, ja ymmärrän täysin mistä puhut :) oma eka raskauteni oli juuri tuollaista ja varmaan osittain siksi kiloja tulikin. Lisäksi loppuraskauden jatkuvat supistukset pakottivan vuoteeseen. JOS lapsia enää koskaan teen niin ainakin yritys on kovempi ;) Hyvä pointti joka tapauksessa, minulle ja yleisesti!
Ainakin voin sanoa kahden raskauden huimalla kokemuksella, että raskaudet voivat keskenään olla hirveän erilaisia, ja yleensä naiset ovat kuitenkin enimmäkseen ihan hyvinvoivia raskausaikana, joten todennäköisempää on, että toinen raskautesi menee mukavammin :) Kyllä se, että pystyy ja saa esim. tehdä kävelylenkkejä loppuun asti, on eduksi sekä henkisesti että fyysisesti. Mulla tosin siitä kauheasti toisesta raskaudesta palautuminen oli nopeampaa, koska synnytys oli helppo, toisin kuin eka synnytys, joka oli hirveä. Että kaikki vaikuttaa!
Koska syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa. Näin olen tehnyt terveyssyistä koko aikuiselämäni. Raskausaikana liikuin myös aktiivisesti kunhan pääsin täysiaikaiseksi, ennenaikaisen supistelun takia kun piti paussia pitää viikot 28-37. Kun viikot muuttui 37 olin taas salilla. Kokoajan yrittänyt järkevästi syödä.
Katso niitä 1900-luvun valokuvia, niin huomaat, että aina ollut hoikkia ja kauniita äitejä. Ja pulskia ja vaikka mitä siltä väliltä.
Mutta vasta 1990-2000-luvuilla ylipainoisuudesta on tullut erittäin yleistä. Eli olet täysin väärässä ap. Ylipaino on nykyajan ilmiö, ei hoikkuus.
Ihmiset ylipäätään kiinnittävät niin paljon huomiota liikuntaan ja ruokavalioon, samoin kauneudenhoitoon ja vaateostoksiin. Osa menee siitäkin pidemmälle, ja hommaa kaikkea epäaitoa alkaen jatkotukasta, kynsistä, huulista, tisseistä... mutta sellainen ei omasta mielestäni kaunista juuri ketään.
Hyvä elämä kaunistaa, niin hyvä kuin mahdollista. Olen samaa mieltä, että hyvännäköisiä ihmisiä on nykyään aika paljon.
Oon 21, hoikka ja pieni. Vaikka oon syöny tosi terveellisesti tän ekan raskauden, mulle on silti tullut jalkoihin ja käsiin kauheesti selluliittia.. painoa tullut n. 10kg, viikkoja 33. Ikinä ennen en oo selluliittia omistanut, paitsi jos kovasti puristi sisäreittä saatto näkyä jotain. Kai toi selluliitti lähtee synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa pois.. Niin juuri että kaikkeen ei voi vaikuttaa.
Koska some. Pitää näyttää hyvältä sielläki. Ennen somea ja nettiä pystyi hautautumaan omaan pieneen piiriin eivätkä muut edes nähneet sua.
Vitsi tai piilokamera 😃
Yhden tai muutaman lapsen saaneet äidit ovat pääsääntöisesti pröhistyneitä riippuvatsaisia tanttoja PISTE.
Tunnetaan myös nimellä FÄTI / ÄITYLIT
Koska äidit haluavat olla myös hyvännäköisiä naisia, eivätkä pelkkiä äitejä.
Mulla todettiin raskausaikana raskausdiabetes, vaikka en koskaan ole ollut ylipainoinen. Harrastan nyt paljon liikuntaa ja syön terveellisesti, jotten sairastuisi 2-tyypin diabetekseen. Tämän seurauksena kroppani on paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon 21, hoikka ja pieni. Vaikka oon syöny tosi terveellisesti tän ekan raskauden, mulle on silti tullut jalkoihin ja käsiin kauheesti selluliittia.. painoa tullut n. 10kg, viikkoja 33. Ikinä ennen en oo selluliittia omistanut, paitsi jos kovasti puristi sisäreittä saatto näkyä jotain. Kai toi selluliitti lähtee synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa pois.. Niin juuri että kaikkeen ei voi vaikuttaa.
Jos syömälläsi ruualla on mainitsemasi vaikutukset, onko se sittenkään terveellistä? Mietipä sitä.
Ehkä on tajuttu, että raskaus ei ole tekosyy mässätä 9 kk ja kannattaa harrastaa vähintään hyötyliikuntaa kun synnytyksestä toipuu.