Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä ammatti introvertille?

Vierailija
10.05.2016 |

Olisiko arvon av-mammoilla ideoita, mikä voisi olla hyvä ammatti, jossa täyttyvät seuraavat kriteerit: Ei asiakaspalvelutyötä (jonkin verran voi kyllä olla, mutta ei myyntityötä, neuvontaa tms. jossa ollaan pääasiassa koko ajan asiakkaiden kanssa), eikä muutenkaan mitään ihmisläheistä työtä kuten hoitoala. Ei vaativaa asiantuntijatyötä, jossa ollaan töissä 24/7. Mieluiten jokin käytännönläheinen työ, joka vaatii korkeintaan amk-opinnot, ja jota saa tehdä melko itsenäisesti. Ja sitten vielä alan pitäisi olla sellainen joka työllistää. Palkka sellainen jolla tulee toimeen, eli mieluiten parempi kuin siivoojan palkka, mutta ei tarvitse olla mikään hurjan korkea. Onko ideoita? Olen kolmekymppinen humanistinainen joka harkitsee alan vaihtoa. Maksulliseksi naiseksi en ajatellut ryhtyä, kun sitä kuitenkin heti ehdotetaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse introverttina viihdyn hoitoalalla. Siinä pärjää työroolilla ja saa työpäivän aikana sen verran seuraa että sosiaaliset tarpeet on tyydytetty. Introverttiushan ei tarkoita sitä että ihminen olisi joku epäempaattinen mykkä sosiopaatti, ainakin itse olen potilaiden suosiossa, keskityn töissä töihini enkä kahvihuoneen keskusteluihin.

Vierailija
2/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majakanvartija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

valastarkkailija, olisi ihan unelma-ammattini

Vierailija
4/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusmaailmassa ei ole sijaa introverteille, koska kaikkien pitää pystyä myymään itsensä ja oma osaamisensa.

Vierailija
5/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipummi.

(Sama kuin tähänkin saakka)

Vierailija
6/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites puutarha-ala / viherrakentaja tms?

Vierailija
7/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sakkia täällä tänään on? Tämä on jo ties miten mones ketju, jossa ei ole yhtään asiallista vastausta. Jos ei ole mitään sanottavaa, niin eikö voisi vain olla hiljaa.

Vierailija
8/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäalalla on varmasti aika paljon introvertteja. Kaikissa lehtijutuissa ainakin luetellaan ammatin ominaisuuksia, että pitää olla kyky itsenäiseen työskentelyyn, sillä koko viikossa et saata nähdä työmaalla toista ihmistä.

Maanviljelijöissä ja maatalouslomittajissa on myös paljon introvertteja. Ja niin klassiselta kuin se kuulostaakin, niin tiedän yhden, joka työskentelee arkistossa.

Vierailija
9/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha ja metsä työllistävät jopa huonommin kuin klassinen humanismi.

Vierailija
10/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sakkia täällä tänään on? Tämä on jo ties miten mones ketju, jossa ei ole yhtään asiallista vastausta. Jos ei ole mitään sanottavaa, niin eikö voisi vain olla hiljaa.

Siis mikä vika valastarkkailijassa? Minä oikeasti introverttinä olisin siinä hyvä ja haluaisin mielelläni sellaisen työn. 

Vierailija
11/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää asiallisia vastauksia? Puutarha-ala kiinnostaa. ap

Vierailija
12/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koodari, ohjelmistosuunnittelija tai ylipäätään noi it-alan duunit. tai ryhdy verkkokauppiaaksi - teet töitä kotoa käsin..

Vierailija
13/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti

postinkantaja

metsäkoneenkuljettaja

rekkakuski

maanviljelijä

Vierailija
14/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majakanvartija.

Vähän myöhäistä kun viimeinen majakanvartija Suomessa lopetti työnsä vuonna 1987, jolloin Norrskärin majakka Vaasan ulkopuolella automatisoitiin.

Vierailija
15/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten hoitaja, joka tekee pelkkää yövuoroa.

Vierailija
16/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koodari ja tämä on loistava suorastaan erakkomaiselle introvertille. 

Vierailija
17/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsänvartija

Vierailija
18/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkistonhoitaja ja muut nolot humanistisen alan hommat. 

Vierailija
19/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsisin ihan oikeasti sitä hoitoalaa, kuten vaikka lastenhoitoa (lastentarhanopettajista on pulaa). Tyypillisesti introverteilla on se ongelma, ettei sosiaalisia suhteita saada solmittua sen verran kuin haluttaisiin vaan jäädään aika lailla kokonaan yksin, mikä ei ole terveellinen olotila.

Työaika tarjoaa mahdollisuuden rajattuun ja järjestettyyn sosiaalisuuteen, jolloin vapaa-ajalla on sitten helppo ja stressitön keskittyä olemaan yksin.

T: introvertti henkilö hoitoalalta

Vierailija
20/44 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuski esim ruoan jakeluun. Illalla pakataan rekka, sit körötellään jakohommiin, jotka voi olla vaikka tunnin matkan päässä. Sit purat kuorman kiinni olevaan kauppaan. Ajat takas ja tyhjäät rekan.

Toki paljon yötöitä ja pitkiä öitä, mutta myös paljon arkivapaita. Palkka riippuen ajoajasta että tuleeko lisiä, niin parhaimmillaan vähintään yli 3000€.