Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saakaan uusperhettä - elämä romuttui jälleen kerran

Vierailija
10.05.2016 |

Pitkän ja kivisen tien avioeron jälkeen käyneenä, löysin useampi vuosi sitten elämääni oikean rakkauden. Vihdoin olemme olleet tilanteessa, että eksäni on antanut luvan minun ja lasteni muuttaa yhteen mieheni ja tämän lasten kanssa. Olemme myös nykyisen mieheni kanssa löytäneet ihanan kodin, jonka haluaisimme ostaa. Nyt ongelmaksi on tullut, että en saa nykyistä kotiani myytyä. Asuntokauppa on vain aivan kuollutta. Näin ollen joudun siis ilmeisesti luopumaan onnestani, enkä saa muutettua yhteen. Eksäni on luvannut muuton vain kesällä, jotta lasten päiväkodin ja koulun vaihto on sujuvinta. Pikku hiljaa alkaa siis seinä tulla vastaan, että ehtisin enää saada asuntoani myytyä niin, että muutto olisi kesällä. Miten te muut olette saaneet sumplittua asuntojen myynnit yms. ja pystyneet aloittamaan uusperhe-elämän?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toki tarvitsetkin exän luvan, jos ette ole sopineet lasten asuinpaikasta. Tai siis lähinnä siitä, kumpi teistä on lähivanhempi. Mutta jos se olet sinä, niin saat muuttaa ihan minne lystäät lapsinesi.

Vierailija
22/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä romuttuu elämän aikana muutamaan otteeseen, niin pitäisiköhän miettiä, mikä on yhteinen tekijä...

Niinpä. Rakenna elämäsi ihan itse, älä odota että onni on jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähivanhempi oikeuden päätöksellä. Ja eksä elää omaa uusperhe-elämäänsä pätkääkään lapsista välittämättä. Ja ainakin Helsingissä maistraatti kysyy etältä luvan lasten kirjojen siirtoon. Tarkistaapa asia!

ap

Vierailija
24/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkistanut asian Helsingin käräjäoikeudesta ja etä saa yhteishuoltajuudessa päättää missä lapsensa asuvat. Minä toki saan muuttaa milloin vain, mutta lasten muuttoon Helsingin maistraatti pyytää etäisältä luvan. Kannattaa vähän vaikka googlata.

Ja kyllä pienille vuokra-asunnoille on Helsingissä aina menekkiä, mutta ei omakotitalolle.

ap

Miten h****ssä sä et saa kaupaksi okt:ta Helsingissä?! Markkinahan on ihan ylikuumentunut tällä hetkellä? Hinta tietty kannattaa miettiä kohdilleen, mitään 1000% preemiota siitä nyt ei tietenkään saa. Tai muuttakaa koko ihqu uusiperhe siihen sun okt:hen, sillähän tuo ongelma ratkeaa. Ei tarvii muuttaa koulujakaan.

Vierailija
25/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lähivanhempi oikeuden päätöksellä. Ja eksä elää omaa uusperhe-elämäänsä pätkääkään lapsista välittämättä. Ja ainakin Helsingissä maistraatti kysyy etältä luvan lasten kirjojen siirtoon. Tarkistaapa asia!

ap

No ei muuten kysy.

Vierailija
26/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satut yhtään tietämään, niin isommat ja kalliimmat talot eivät kyllä liiku tällä hetkellä Helsingissä yhtään mihinkään. Ja hinta on tosiaan ihan kohdillaan, tappiota teen tuollakin hinnalla itse.

ap

Vierailija
27/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa nyt herran jumala asia Helsingin käräjäoikeudesta tai maistraatista. Kyllä yhteishuoltajuudessa etä saa sanoa muutetaanko lasten kirjoja vai ei.

Vierailija
28/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Helsinkiä ja minkäkokoinen talo? Paljon olisi vuokra suunnilleen?

Vierailija
29/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistakaa nyt herran jumala asia Helsingin käräjäoikeudesta tai maistraatista. Kyllä yhteishuoltajuudessa etä saa sanoa muutetaanko lasten kirjoja vai ei.

Herran jumala ajattele nyt itse! Työttömäksi jäävä lähivanhempi ei saa muuttaa halvempaan asuntoon. Uuden kumppanin löytänyt lähivanhempi ei saa muuttaa avoliittoon. Uuden työpaikan saanut lähivanhempi ei voi ottaa uutta työtä vastaan.

Ainoa, mihin tuo vaikuttaa on se, että jos muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin SAATETAAN sopia, että tuo muuttaja joutuu kustantamaan ja hoitamaan tapaamiset. Ja tuokin vain EHKÄ.

Vierailija
30/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kysele maistraatti mitään. Paitsi ehkä jos huoltajuudesta on jo muutenkin käräjöity niin sitten voi olla - ei onneksi ole kokemusta.

Vierailija
31/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä itse voit muuttaa mihin lystäät. Eksä voi sitten pitää lapset kokonaan itsellään (aivan varmaa ettei pidä) tai niellä tappionsa ja antaa luvan muuttoon jos sellainen mukamas tarvitaan.

Mutta sinuna nyt hommaisin kämppään opiskelijoita vuokralle.

Vierailija
32/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkistanut asian Helsingin käräjäoikeudesta ja etä saa yhteishuoltajuudessa päättää missä lapsensa asuvat. Minä toki saan muuttaa milloin vain, mutta lasten muuttoon Helsingin maistraatti pyytää etäisältä luvan. Kannattaa vähän vaikka googlata.

Ja kyllä pienille vuokra-asunnoille on Helsingissä aina menekkiä, mutta ei omakotitalolle.

ap

Ei se käytännössä onnistu. Jos myyt asunnon missä asutte tai annat sen vuokralle niin ei mikään etäisä pysty päättämään että juu mutta lapset jäävät sinne asumaan. :D Pakkohan niiden osoite on saada muuttaa. Se on lähi joka päättää sen missä ne lapset asuvat, kokeile vaikka. Maistraatti kyselee isältä vain jos olet lasten kanssa muuttamassa pois yhteisestä kodista jossa isäkin edelleen asuu. 

Vierailija
33/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni etä pystyy hankaloittamaan muuttoa vain silloin, kun muutetaan tosi, tosi kauas. Ei nyt saman kaupungin sisällä...

Vierailija
34/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä ei anna lupaa lasten kirjojen siirrolle muulloin ja se nyt vaaditaan. Asumiskuluni talossani ovat noin 2000 euroa/kk.

Vierailija
35/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etä ei anna lupaa lasten kirjojen siirrolle muulloin ja se nyt vaaditaan. Asumiskuluni talossani ovat noin 2000 euroa/kk.

Ja jos sä myyt talon/vuokraat sen muuna aikana, niin mitä meinaat, että tapahtuu? Kaupat perutaan?

Oikeasti, nyt vähän sitä järkeä käyttöön.

Vierailija
36/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa se talo viidelle opiskelijalle - onko huoneita tarpeeksi?

Vierailija
37/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jaksako tämän kanssa. Ei TARVITA mitään lupaa exältä muuttaa. 

Vierailija
38/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No NYT ymmärrän, miksi kämppä ei mene kaupaksi. Itsellä 300m2 Espoossa ja asumiskulut vajaa 1000e/kk ja kaupaksi menisi samantien, vaikka on Espoossa. Varmaan kannattaisi miettiä lämmitysmuodon uudistamista, niin menee talo paremmin kaupaksi.

Vierailija
39/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos vuokraat talosi vaikkapa opiskelijoille ja muutat uuteen taloon? Alkaako eksäsi vaatia että lapset jäävät sinne opiskelijoiden kanssa asumaan sen sijaan että muuttavat kanssasi? Vai mitä sitten tapahtuisi?

Vierailija
40/65 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen mahtaako tämä uusikaan viritys toimia. Olisihan se ensimmäinen toiminut. Ai niin, eksä oli narsisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi