Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 1,5kk vain karjuu vaunuissa eikä suostu nukkumaan. Mikä avuksi?

Vierailija
09.05.2016 |

Siinäpä se tulikin. Ei siis suostu olemaan vaunuissa. Kantoliinakin on vähän niin ja näin. Itse kuitenkin tarvitsisin päivittäisen lenkin, en haluaisi kotiinkaan linnoittautua kunnes mies tulee. Samoin kaupungilla, puistoissa ym käymiset, mistä itse nauttisin, ovat nyt katkolla.
Voiko tuon ikäistä mitenkään opettaa vaunuihin vai olisiko tämä sitä kuuden viikon hulinaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva ei halunnut olla pitkällään kun oli ilmeisesti refluksia ja se teki kurjaa olla ihan vaakatasossa. Auttaisko vaunuissa laittaa vähän tukea ylävartalon alle että olisi eri asennossa? Jos viihtyy auton turvakaukalossa niin hommaa matkarattaat joihin kaukalo käy suoraan kiinni.

Ehkä on vaan kuuma?

Noin pientä ei voi huudattaa väkisin vaunuissa makaamaan.

Vierailija
2/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karju takasin. Tai soita 112.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri päinvastainen ongelma, vauva itkee KOKO ajan paitsi silloin kun on vaunuissa ja vaunut liikkeellä.

Vierailija
4/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka haluaa käydä vaunulenkeillä ja kaupungilla niin ei se välttämättä onnistu vauvan kanssa. Sellaista se on kun on äiti.

Vierailija
5/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt muutella vauvan asentoa, mutta ei auta. Ei sille kelpaa turvakaukalokaan, sylissä vain pitäisi olla. Hulluksihan tässä tulee. Mieskään ei suostu olemaan vauvan kanssa kaksin, että pääsisin edes itsekseni.

Vierailija
6/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva ei viime vuonna viihtynyt vaunuissa kuin nukkumassa. Eli jos ei nukuttanut, niin vaunuissa oli tylsää ja halusi olla sylissä ja katsella ympärilleen. Eikä meilläkään viihtynyt kantoliinassa tai -repussa.

Ei auttanut kuin kantaa vauvaa sylissä ja lykkää vaunuja toisella kädellä. Raskasta, mutta ei sitä kestä kuin sen 9-10 kk, kunnes oppii istumaan ja voi olla rattaissa. Rattaissa meillä viihdytään nyt erinomaisesti.

Sellaista se on. Väliaikaista vain, mutta tietysti juuri sillä hetkellä harmi juttu.

Vierailija
7/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukutin sylissä ja heijasin ja nostin sänkyyn. Joskus nukahti rinnalle ja nostin sänkyyn. Pidin paljon sylissä ja nautin vauvastani joka on nyt 7kk ja haluaa toki muutakin jo nykyään kuin syliä. Pitäkää sylissä hyvät ihmiset jos vauva itkee. Sitä ei tarvi koskaan katua.

Mene lenkillä kun miehesi on kotona . Nauti vauvastasi. Ihme porukkaa ettei sen vertaa käsitetä. Kyllä säkin vielä ehdit kaupois ym luuhaan. Ei millään pahalla.

Vierailija
8/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin helppokäyttöinen kantoreppu, jos liina on liian vaikea käyttää? Ei minunkaan esikoiseni pikkuvauvana viihtynyt lainkaan vaunuissa vaan oli vain yhtä huutoa. Kantoliinaan rauhottui aika pian kun olin jonkin aikaa kävellyt, selvästi nautti siinä olemisesta. Suosittelisin esim. manducaa, koska saattaa olla vauvalle viihtyisämpi asento (polvitaipeet nostettuna) kuin sellainen, jossa jalat roikkuu. Noin pieni vauva on kuitenkin vielä kevyt kantaa, joten saisit tehtyä mukavia kävelylenkkejä ja esim. kaupungilla on mukava liikkua ilman vaunuja vauvan kanssa.

Vierailija
9/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylissä olen kantanutkin ja laskenut aina välistä vaunuihin.

Kyllä minä vauvastani nautin, mutta haluaisin tehdä myös muita asioita. Olen kuitenkin päivät kaksin vauvan kanssa. Kaupungilla, kirjastossa ym on sentään muitakin ihmisiä. Ja pakko minun on kaupassakin käydä.

Ja miehestä ei paljon apua ole...

Vierailija
10/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta manduka vihjeestä! Kokeilen sitä. Mulla on Pikku Ruun kantoliina.

Vierailija
11/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt muutella vauvan asentoa, mutta ei auta. Ei sille kelpaa turvakaukalokaan, sylissä vain pitäisi olla. Hulluksihan tässä tulee. Mieskään ei suostu olemaan vauvan kanssa kaksin, että pääsisin edes itsekseni.

No sellaista se on. Viime ja ensi kädessä se on äiti,joka lapsessa on kiinni. Tähän pitää olla valmis, jos lapsen haluaa.

Meillä mies lähti, kun vauva alle kuukauden ikäinen. Nelikymppinen mies vaan totesi, että tämä perhe-elämä ei olekaan häntä varten.

En ole päässyt edes suihkuun ilman, että järjestelen jonkun olemaan lapsen kanssa sillä aikaa. Omaa aikaa ei ole. Mutta itse halusin lapsen ja sellaista se alkuvaihe on, sitovaa. Äidille. Sitä puhutaan kauniita molempien vanhempien tasapuolisesta vanhemmuudesta, mutta se ei aina toteudu. Pääasia on lapsi, hänen tarpeensa ja turvallinen kehityksensä. Äiti on sen ekat 2-3-vuotta olemassa lapselle, lapsen ehdoilla. Sellaista se vaan on.

Vierailija
12/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuota jatkunut pitkään? Meillä pitkällään alkaneen itkun syyksi paljastui korvatulehdus.

Vierailija
13/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuota jatkunut pitkään? Meillä pitkällään alkaneen itkun syyksi paljastui korvatulehdus.

Pari viikkoa. Kotona kyllä viihtyy leikkimatolla tai vauvapesässä pitkiäkin aikoja kunhan vain itse olen näköetäisyydellä.

Kai se sitten on tylsää olla vaunuissa.

Vierailija
14/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa vaunujen kuomu ihan kokonaan pois tieltä niin että vauva näkee pilvet ja taivaan sekä ohi vilahtavat puut. Tämä auttoi meillä kun toisella lapsellamme oli tylsää vaunuissa vauvana.

Vierailija
15/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laittaa vaunujen kuomu ihan kokonaan pois tieltä niin että vauva näkee pilvet ja taivaan sekä ohi vilahtavat puut. Tämä auttoi meillä kun toisella lapsellamme oli tylsää vaunuissa vauvana.

Hyvä idea. Kiitos!

Vierailija
16/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki vauvat tykkää olla vaunuissa vaikkei olisi refluksiakaan. Meillä toinen tykkäsi olla toinen ei. Kannattaa käyttää reppua tai liinaa ja välillä kokeilla vaunuja voi jossain vaiheessa alkaa viihtyäkin.Meillä alkoi toinen viihtyä kärryissä 6kk eteenpäin kun pystyi kampeamaan itseään pystyyn istumaan,sitten pääsikin pitkille lenkeille.

Vierailija
17/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei vauvalla ole nälkä?

Vierailija
18/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan pitänyt vauvaa pystyasennossa liinassa? Mun kaveri ihmetteli kun vaiva ei viihtynyt liinassa. Kun kävin katsomassa näin että yritti pitää vauvaa siinä ihan vastasyntyneen kehtoasenossa...

Kaikki ei tietysti liinassa kyllä viihdy vaikka mikä asento olisi.

Vaunuista: patja on usein aika kova ja vauvalla turvaton olo kun heiluu siellä ympäriinsä.

Kokeile tehdä vaunuihin pesä lampaantaljasta ja vaikka rullatuista lakanoista . Kesävauvoilla on yleisempää tämä vaunuissa viihtymättömyys, talvella kun torpataan haalariin ja makuupussiin melkein kaikki tykkää kun siellä on sullottua tiukkaan turvalliseen myttyyn :)

Jos ei kotonakaan viihdy makuulla veikkan minäkin refluksisia.

Vierailija
19/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puet vauvalle päälle? Paljo teillä ulkolämpötila?

Vierailija
20/27 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi myös niin et vauva itki kuumuuttaan.tällä kelillä vain ohut body ja housut eikä muuta.kopasta kaikki tuuletusaukot auki.kulje vain varjossa.ite kesti liian monta päivää vähentää vaatteita ja löytää vaunun tuuletusaukot.märkä rasu viereen viilentää myös.tsemppiä.ja tietty rasu eteen heilumaan.jätä katseluaukkoja johonkin et viihtyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi