Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusin lastani potkineelle lapselle, äidin mielestä ylireagoin.

Vierailija
09.05.2016 |

Olin 5-vuotiaan tyttäreni kanssa viettämässä ihanan kesäistä aamua leikkipuistossa. Tyttäreni istui hiekkalaatikolla kahden pojan kanssa leikkimässä ja minä puiston penkillä vähän matkan päässä. Toinen näistä pojista joka oli iältään huomattavasti tytärtäni vanhempi, noin 9-11-vuotias, härnäsi tyttöäni jatkuvasti leikeissä, mutta tyttäreni ei ollut moksiskaan vaan leikki iloisesti toisen pojan kanssa. Lopulta tyttäreni tyyneys luultavasti sai pojan raivon partaalle ja poika nousi seisomaan, tuuppasi tyttäreni kumoon ja alkoi potkimaan tytärtäni. Juoksin järkyttyneenä tyttäreni luo ja tönäisin pojan kauemmas ja katsoin ettei tyttärellä ole ruhjeita, jonka jälkeen tiuskein pojalle että miksi hän teki niin ja millä oikeudella yms. Pojan äiti tuli vihaisena paikalle ja vaikka olikin nähnyt että poika oli potkinut tytärtäni, alkoi raivoamaan minulle että en enää ikinä koske hänen lapseensa tai huuda hänelle ja että on valmis soittamaan poliisin paikalle. Tyttäreni potkiminen oli kuulemma vain "lasten leikkejä" (vaikka tyttäreni oli peloissaan ja itki sylissäni) ja minun ei tulisi kasvattaa hänen lastaan. Teki mieli läpsäistä kyseistä naista todelle kovaa, mutta nielin raivoni ja lähdin paikalta. Kyllä pistää vihaksi.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli taas yksi näitä sushimammoja.. Mihin tää maailma vielä meneekään

Vierailija
2/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi samanlaista raivotarta, ja aloittaja on itse lasta kohtaan väkivaltainen ja aggressiivinen. Nolla pistettä molemmille äityleille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olissaattanjt jäädä pelkkään huutamiseen toi homma. Et todwllakaan ylireagoinut.

Vierailija
4/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sullakaan silti ole oikeutta TYRKKIÄ vieraita lapsia. Itsehän tuossa sanoit tönäisseesi sitä potkijaa, ehkä se oli se äitiä hermostuttava asia, jos ei ollut nähnyt sitä potkimista.

Huutaminen ja väliin meneminen tietysti oli oikein ja jopa sun velvollisuus.

Outo äiti silti se pojan äiti. Aina pitäisi ensin selvittää tilanne, jos ei ole ollut paikalla näkemässä, mitä tapahtui.

Kaikenlaisia kusipäitä sitä kumminkin ON olemassa. Itse törmäsin yhteen kultakimpaleeseen vuosia sitten Luukin uimarannalla. Arviolta kouluikäiset Poikansa viskoivat rantavedessä toisiaan hiekalla, jota lensi taaperoni naamalle. Toistuvasti. Sanoin pojille (huutamatta mutta jämäkästi), että hei, ei saa heittää hiekkaa, kun sitä roiskuu. Äitinsä ja kauempana maannut ilmeisen krapulaisen näköinen isänsä tulivat huutamaan minulle, kuinka "nipo" olen, kun en "anna lasten leikkiä" ja suosittelivat hakeutumista pois yleisiltä paikoilta...

Vierailija
5/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut lapsen äidille, että soittakoot poliisin niin saa poikasi puhuttelun.

Miten 9-11 -vuotias lapsi noin vaan potkii itseään noin paljon nuorempaa lasta (tai minkään muunkaan ikäistä)? Kyllähän tuon ikäisen pitäisi jo tajuta, että ketään ei potkita (ja jos mahdollista niin  asian tekee vielä pahemmaksi se, että kohteena on puolet nuorempi lapsi johon teko kohdistuu).

Mutta ehkä poika oli oppinut huonon vihanhallinnan äidiltään, näin ainakin voisi hänen äitinsä käytöksen perusteella päätellä.

6/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi samanlaista raivotarta, ja aloittaja on itse lasta kohtaan väkivaltainen ja aggressiivinen. Nolla pistettä molemmille äityleille.

Lasta kohtaan väkivaltainen? Siinä vaiheessa kun tivasi, että miksi kouluikäinen poika potki 5-vuotiasta tyttöä, vai työnsi pojan kauemmas lapsensa luota kiusaamasta? Tietysti kolikolla on kaksi puolta, mutta jos asia meni näin kuin ap kertoi, niin en allekirjoita väitettäsi.

Vierailija
7/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käynyt enemmän salilla niin voisit pärjätä tappelussa paremmin.

Vierailija
8/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka sanovat että olin väkivaltainen poikaa kohtaa; tuuppasin lapsen kauemmas hiekkalaatikolla, en repinyt tai väkivalloin heittänyt. Olisitteko itse mennyt kauniisti kysymään "voisitko lopettaa lapseni potkimisen" kun omaa lastasi potkitaan.

AP

Vierailija
9/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses, leikkipuistoissa käy näköjään pahempia idiootteja kuin koirapuistossa. Olisi kyllä voinut tuolle n 10v pojan äidille sanoa, että mikset kasvata ja vahdi itse lastasi ja että totta kai suojelet omaa lastasi väkivallalta.

Vierailija
10/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puluparka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta kohtaan väkivaltainen? Siinä vaiheessa kun tivasi, että miksi kouluikäinen poika potki 5-vuotiasta tyttöä? En allekirjoita tätä väitettä.

Aloittaja ihan itse sanoi tuuppineensa toisen lapsen kumoon. Itse notkuu av-palstalla puistonpenkillä, eikä edes ole varmaan tietoinen koko kuviosta mitä tapahtui. Samaa teki varmaan tämä toinenkin äityli?

Vierailija
11/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka sanovat että olin väkivaltainen poikaa kohtaa; tuuppasin lapsen kauemmas hiekkalaatikolla, en repinyt tai väkivalloin heittänyt. Olisitteko itse mennyt kauniisti kysymään "voisitko lopettaa lapseni potkimisen" kun omaa lastasi potkitaan.

AP

Tämä. Jos puolustuskyvytöntä pahoinpidellään, en itse ainakaan jäisi kauniisti vain keskustelemaan pahoinpitelijän kanssa ja odottamaan, josko hän päättäisi lopettaa potkimisen jossain vaiheessa. Tietysti tuossa tilanteessa pyrkii toimimaan mahdollisimman nopeasti, ja tuuppaaminen voi olla ainoa vaihtoehto - tuuppauksen ei tarvitse olla kova, mutta ainakin sillä saa pahantekijän pois uhrin kimpusta nopeasti.

Vierailija
12/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puluparka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta kohtaan väkivaltainen? Siinä vaiheessa kun tivasi, että miksi kouluikäinen poika potki 5-vuotiasta tyttöä? En allekirjoita tätä väitettä.

Aloittaja ihan itse sanoi tuuppineensa toisen lapsen kumoon. Itse notkuu av-palstalla puistonpenkillä, eikä edes ole varmaan tietoinen koko kuviosta mitä tapahtui. Samaa teki varmaan tämä toinenkin äityli?

Hän sanoi tönäisseensä pojan kauemmas, ei tuuppineensa tätä kumoon. Jäisitkö itse vain viereen odottamaan, kun lastasi potkitaan? kyselisit siinä rauhallisesti potkijalta, josko hän voisi harkita lopettavansa lapsesi potkimisen?

T: eri vastaaja

Vierailija
13/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se hullu potkija tönäistään pois. Tuskin se hiljaa ja kauniisti pyytämällä olisi lopettanut. Ihme sakkia täälläkin taas.

Vierailija
14/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettei 10 v vietä kesäistä aamua KOULUSSA

Vierailija
15/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui siis eilen sunnuntaina. En vaan ehtinyt tulla heti raportoimaan tänne.

AP

Vierailija
16/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

En väittänyt sinua väkivaltaiseksi, yritin vaan selittää, miksi se toinen äiti todennäköisesti käyttäytyi kuten käyttäytyi. Hän ei varmaan nähnyt koko episodia, ainostaan sen että työnsit eli tyrkkäsit hänen poikaansa.

JOS olisit lukenut kommenttini kokonaan, olin kyllä sitä mieltä, että sinun pitkin puuttua asiaan ja sen äidin olisi pitänyt ensin selvittää, mitä poikansa oli tehnyt ennen kuin alkoi sinulle meltota. Eli olit toki täysin oikeassa puuttuessasi tilanteeseen ja se toinen äiti toimi mölösti.

Lasten välin voi mennä monella tavalla. Kävellä väliin ja ärjäistä esimerkiksi. Vaikka hyvin ymmärrän, että sinuakin sieppasi, ei silti saisi työntää/tyrkkiä muita lapsia. Pahimmillaan se riiviö olisi voinut kaatua ja loukata pahasti, ja siinä sitten olisit joutunut aika ikävään tilanteeseen ihan riippumatta siitä, kuka tilanteen oli aloittanut.

4

Vierailija
17/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkääjän taltuttamiseen saa käyttää samantasoista väkivaltaa kuin hyökkääjä käyttää. Olisit tuupannut pojan kumoon ja alkanut potkia.

Vierailija
18/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todennäköisesti potkaissut poikaa ja lähtenyt paikalta, ikävä kyllä en enää välitä miten kohtelen kurittomia pentuja. Yksi 10-12 vee pikkujätkä haistatteli minulle kavereineen kun olin tulossa ulos kaupasta ja seisoivat keskellä oviaukkoa, tönäisin hänet vain pois edestä ja sanoin, että mene vittuun rääpäle. Eipä uskaltanut enää tulla päälle. Ei enää työpäivän jälkeen jaksa katsoa nenille hyppiviä kakaroita.

Vierailija
19/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllästyin kun rivarin pentujen pyörät on aina keskellä tietä kun lähdetään töihin aamukuudeksi, joutuu nostelemaan pyörät sivuun ajotieltä. Nostettiin pyörät yhtenä aamuna miehen kanssa vanin kyytiin ja jätettiin parin kilsan päähän puiston reunaan. Ei tiedetä asiasta yhtään mitään jos naapurit kyselee 0:-)

Vierailija
20/43 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat mielisairaita lastenhakkaajia, tämäkin ketju  sen todistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi