Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastata raskausonnitteluihin, jos ei ole raskaana?

Vierailija
09.05.2016 |

Kysymys otsikossa. Mikä olisi korrekti vastaus? Viimeksi en sanonut onnittelevalle miehen sukulaiselle järkytykseltäni mitään, katsoin vain miestäni silmät pyöreänä ja jatkoin sitten toisesta aiheesta. Olisi mukavaa, jos olisi jotain näpsäkkää mielessä seuraavalla kerralla.

Tähän tulee nyt varmaan laihduta läski -kehotuksia, mutta minusta jokaisella saa olla niin läski maha kuin haluaa, eikä se ole muiden asia sitä pällistellä ja arvioida. Itsellä viimeksi oli menkkaturvotusta ja peplum-mekko. Lisäksi notkoselkäinen ryhti, pari vuotta vanha avioliitto ja "sopiva" lapsentekoikä, mitkä lisännevät spekulointia.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä ideoista ja hauskoistakin vastauksista! - ap

Vierailija
22/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kiitos kiitos, mutta lääkäriltä jo sain tietoa, että kuolleena tämä syntyy."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En tiedä, mitä olet kuullut, mutta en ole raskaana." --> Jämäkkä vastaus, joka kuitenkin antaa molemmille takaportin pois kiusallisesta tilanteesta, koska virheen voi laittaa huhun piikkiin eikä kasvaneen vatsanseudun...

Mä en pystyisi sanomaan noin, koska tuntisin itseni ihan idiootiksi. Tarkoitan, että silloin se toinen luulisi, etten tajua hänen kommentoineen läskejäni. Ikäänkuin olisin niin pöljä, etten itse ole tietoinen pömpöstäni. Siksi toteaisin vain, että kiitos kysymästä, mutta en ole raskaana.

Vierailija
24/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tän rasvalapsen syntymää on odoteltu jo kauan." Seuraa syvä hiljaisuus.

Vierailija
25/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kuten minä, kun vatsa turposi syötyäni kermakakkua. Vastasin milloin on laskettu aika kysymykseen, että eiköhän se pieru vielä tämän illan aikana tule. No tää oli aika tuttu tyyppi. 

Vierailija
26/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanottiin raskausvatsasta kyselijöitä asiattomiksi.

-

Itse en kerran kommentoinut eräälle oikeasti odottavalle tuttavalleni mitään, koska en tiennyt, oliko hän raskaana vai lihonut.

-

Sitten kuulin myöhemmin yhteiseltä tuttavaltamme, että ko. odottava äiti oli hyvin närkästynyt, kun en ollut onnitellut häntä raskaudestaan. 

-

eli yleensä aina joku loukkaantuu.

Vierailija
27/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan sanoisin suoraan, että antaisin mitä vaan jos olisinkin, mutta kohtu on poistettu.

Vituttaa, ettei ihmiset osaa olla hiljaa tuollaisista asioista. Voi oikeasti satuttaa. 

Vierailija
28/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi pari vuotta sitten noin ja tilanne oli molemminpuolin hieman kiusallinen.

Tapasin kaupassa vanhan tuttavani, joka sattuu olemaan naapurini (silloin uuden) sukulainen. Naapuri oli kertonut tälle tuttavalleni ihan varmana tietona aiemmin, että meille on vauva tulossa. Tuttava tuli sitten onnittelemaan vauvasta ja minä ihan hölmistyneenä, että mistä? Tuttavani siihen sitten, että "Liisa" kertoi, että teille on vauva tulossa vai joko se on syntynyt? Minä edelleen vain siihen, että ei ole mitään vauvaa, ollut edes tulossa. Tuttavani oli hieman vaivaantunut.

En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut... Pahinta varmaan oli, että oltiin yritetty lasta tuloksetta pari vuotta ja aihe oli minulle tosi arka.

Ja kyllä, olin hieman pyöreä, mutta en nyt kuitenkaan raskaana olevan näköinen.

Vierailija
29/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en uskalla koskaan sanoa mitään vaikka olisi ihan selvästi nimenomaan raskausvatsa :D Ja eipä muiden raskauden minulle kuulukaan.

Vierailija
30/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittelet kauheasti.katsotaan sitten mimmoinen lapsukainen sieltä tulee muutaman vuoden päästä.

Vierailija
31/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin "yllätysjuhlissa" 10v takaperin. Kyseessä oli toinen avioliitto meille kummallekin ja lapsia emme ajatelleet enää hankkia, kun niitä oli jo 5 meillä yhteensä jo ennestään ja ikääkin alkoi olla. No, kävimme häämatkalla ja sitten kuukauden kuluttua häistämme olivat eräät juhlat. Oli ilmeisesti hieman lihonut, kun sain useammalta taholta kuulla "No, sitä mentiin naimisiin ja maha on nyt kasvanut". En ensin edes älynnyt..mutta sitten kyllä taisin kivahtaa "Mitä v:ua?" En voinut sille mitään..tuntui niin absurdilta koko homma..olin 40-vuotias ja miehenikin jo 50-v..Aika hyvät ilmeet sitten näillä sukulaisilla!

Vierailija
32/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että itte oot läski!

Vierailija
33/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot vaan suoraan, että ei, en ole raskaana.

Tuskin se sanoja nyt oikeasti tarkoitti sinulle ilkeillä tai vihjailla kiloista mitään. Siksi takaisin kettuilu on aika lapsellista.

Kyllä tuollainen kommentointi/kysely on niin asiatonta että sen voi laskea silkaksi vittuiluksi.

Nimenomaan. Jokainen kyllä kertoo raskaudestaan sopivana ajankohtana ja ennen sitä se ei kuulu ulkopuolisille utelijoille pätkääkään.

Vierailija
34/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällainen kysely tuntui rankalla sen vuoksi, että epäonnistuneet laihdutusyritykset ovat olleet kova pala. Haluaisin olla yhtä hoikka kuin arvuuttelemaan tullut ystäväni. Vaikka pyytelikin kovasti anteeksi, suru jäi puseroon.

Vierailija
35/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys otsikossa. Mikä olisi korrekti vastaus? Viimeksi en sanonut onnittelevalle miehen sukulaiselle järkytykseltäni mitään, katsoin vain miestäni silmät pyöreänä ja jatkoin sitten toisesta aiheesta. Olisi mukavaa, jos olisi jotain näpsäkkää mielessä seuraavalla kerralla.

Tähän tulee nyt varmaan laihduta läski -kehotuksia, mutta minusta jokaisella saa olla niin läski maha kuin haluaa, eikä se ole muiden asia sitä pällistellä ja arvioida. Itsellä viimeksi oli menkkaturvotusta ja peplum-mekko. Lisäksi notkoselkäinen ryhti, pari vuotta vanha avioliitto ja "sopiva" lapsentekoikä, mitkä lisännevät spekulointia.

Varmasti hämmentävä tilanne :D Itselleni ei ole tullut vastaan(olen päärynävartaloinen),mutta ystävälleni oli käynyt noin sukujuhlissa.Hän oli vastannut,että ei ole vauva tulossa,sattuu nyt vain olemaan tämänmallinen maha(omenavartalo).Joku sukulaistäti oli alkanut inttää,että kylläpäs ystäväni on raskaana,kyllä hän tunnistaa naisen raskausmahan.Mitä siihen nyt sitten voi sanoa? :D Pari vuotta myöhemmin saivat kyllä vauvan.Olikohan sukulaisen mielestä vain hyvin pitkä kanto-aika?

Vierailija
36/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA, jos ei ole satavarma, että joku on raskaana, kannattaa vain hillitä itsensä ja olla kyselemättä ja onnittelematta! Voi käyttää päättelykykyä sen verran, että jos nainen on vaikka tukevampi niin iso maha ei välttämättä ole raskausvatsa jne. On nimittäin tosi ikävää ja loukkaavaa naiselle tuollainen kommentointi! Kyllä mielestäni tuollaiset kommentoijat ansaitsisi saada opetuksen, etteivät enää kyselisi muilta.

Minulle, by the way, kävi kerran niin, että kaverini naapuri alkoi tuijottaa vatsaani ja kyseli jotain sellaista, että kuka on tulossa mukaan synnytykseeni jne. Tuli paha olo ja kiusaantunut, kun en tajunnut olevani niin lihava, tai ainakin mulle tulee helposti pömpöttävä maha. No, sitten selvisikin myöhemmin, että olinkin juuri hedelmöitynyt siihen aikaan eli olin kuin olinkin raskaana! Ehkä tällä naisella oli sittenkin vain jotain näkijän kykyjä. :D

Vierailija
37/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi viime viikolla päinvastoin kuin uteliaille kyselijöille. Naapurin pulska rouva kertoi olevansa raskaana. Vauva syntyy loppukesästä. Kysyi enkö ole huomannut. No en ollut kun hän on aina ollut niin lihava, että on aina näyttänyt siltä että vauva syntyy parin kuukauden päästä. :):)

Vierailija
38/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten mahoista ei onnitella, jos ei ole varma, onko kyseessä läskimaha vai vauvamaha. Jos joku vauvamahainen osoittaa närkästyksensä siitä, kun häntä ei ole tajuttu raskaudesta onnitella, hänelle voi sanoa esim. "No niin minä olenkin katsonut jo jonkin aikaa! En vain tiennyt, onko raskautesi vielä julkista tietoa, ja oletko kertonut siitä vielä ulkopuolisille." Traumaattisempaa tulla onnitelluksi olemattomasta raskaudesta (lihominen, lapsettomuus ym. voi olla arkoja asioita) kuin tulla vasta myöhemmin onnitelluksi oikeasta raskaudesta. Jotkut vanhemmat naisihmiset kun pyrkivät suorastaan pätemään, viisastelemaan ja kilpailemaan sillä, kuka huomaa ensimmäisenä suvun naisten raskaudet.

Vierailija
39/39 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi